حمید رضا جلایی پور در مورد خطر سوریه شدن ایران

نسان نودینیان

حمید رضا جلایی پور در مناظره (وفاق یا انسداد سیاسی) منبع سایت اعتماد گفته: خطر سوریه شدن ایران وجود دارد و عملی ترین راه اصلاحات تدریجی است. و در ادامه گفته : <تغییر حکومت علاوه بر اینکه شدنی نیست، باز کردن جهنم روی ایران است>.

گفتمان سوریه ای شدن ایران، تازه نیست، قبلها در سال ۲۰۱۸ از سوی اصلاح طلبان پیرامون بهار عربی در سالهای ۲۰۱۰( سرنگونی دو دیکتاتور در مصر و تونس) سپس شروع جنبش سرنگونی در سوریه در سال ۲۰۱۱، در ارتباط با “براندازی” و یا جنبش سرنگونی، مطرح شد.

سوریه ای شدن در نظریه سیاسی جنگ داخلی تعریف می‌شود.

جهنم سوریه توسط، خامنه ای، سپاه قدس و جمهوری اسلامی، پوتین و ارتش روسیه، دخالت گری های نیروهای نظامی آمریکا و ترکیه، و با رشد جنبش اسلامی ها از جمله داعش به سناریویی فاجعه بار و درازمدت و خونین در سوریه تبدیل شد. سناریوی خونینی که جمهوری اسلامی با هزینه های چند میلیارد دلاری دزدیده شده از جیب مردم ایران برای حفظ یکی از کثیف ترین رژیم دیکتاتوری در سوریه ادامه می‌دهد.

جلایی پور و اصلاح طلبان ریز و درشت، برای حفظ نظام جنایتکار جمهوری اسلامی، با حضور در اتاقهای فکری و ساختارهای حفظ نظام، با پشت کردن به جنبش سرنگونی اعتراضات ۹۶ دی و آبان ۹۸ و انقلاب ژینا ۱۴۰۱، در کنار خامنه ای و سرکوب‌های خونین، ایستادند. و خود نیز از سازندگان نظام کثیف اسلام سیاسی و جمهوری اسلامی هستند.

انتخاب پزشکیان با منویات خامنه ای بار دیگر ماهیت سیاسی، نزدیکی و هم کاسه بودن آنها به بیت رهبری و دشمنی اصلاح طلبان با مردم را رونمایی کرد.

اما درباره ادعای زبونانه و تکراری جلایی پور ما باید بگوییم: انقلاب برای پیروزی و سرنگونی جمهوری اسلامی راه های بس دشوار ، سنگین و پر از هزینه انسانی را تجربه کرده است. با خیزش‌های مردمی و مبارزات مداوم مردم، کارگران و زنان بنیان های ساختاری جامعه انسانی را تجربه میکند.

انقلاب ژینا با نماد همه گیر زن زندگی آزادی بزرگترین تحول اجتماعی برای جارو و نابود کردن نظام جمهوری اسلامی، با همه جناحها، خامنه ای جنایتکار و پزشکیان و اصلاح طلبان را هدف گرفته.

در شرایط کنونی بعد از یک دهه از سپری شدن بهار عربی، از سال ۱۴۰۱ مهمترین تحول اجتماعی- مبارزاتی در ایران به نام انقلاب زن زندگی آزادی شروع شده. خیزشی مردمی و رادیکال با پرچمداری و پیشتازی زنان و انقلاب زنانه.

خیزش مردمی زن زندگی آزادی، در دومین سالگرد بشکل منسجم تر و گسترده تر و متعین، متحول تر شده و به نمادی اجتماعی برای سرنگونی و یکسره کردن کار جمهوری اسلامي، تبدیل شده‌ است.

ماموریت پزشکیان اصلاح طلب نجات و حفظ نظام جمهوری اسلامي در بحرانی ترین شرایط سیاسی ‌که هم اکنون حلقوم او را تا مرزهای خفگی کشانده است‌، تعریف شده. برای این ماموریت نا میمون، برای نجات و حفظ جمهوری اسلامی اصلاح طلبان به شیوه های مختلف صف کشیده اند. فائزه رفسنجانی، عبدالرضا داوری و حمید رضا جلایی پور هر کدام به اشکال مختلف علیه مردم ایستاده اند.

اصلاح طلبان همواره ستون حفظ نظام بوده اند.

جلایی پور اصلاح طلب یکی از مسئولین سرکوبگر جمهوری اسلامی مردم در نقده و مهاباد در سالهای ۵۸ تا ۱۳۶۳ است. در دوره ای که او فرماندار مهاباد بود ۵۹ نفر از مبارزین انقلابی از ساکنین مهاباد که تعدادی از آنها جوانان زبر ۲۰ سال بودند به تبریز منتقل و اعدام شدند. خبر اعدام این ۵۹ نفر توسط فرماندار مهاباد حمیدرضا جلایی پور در خرداد ۱۴۶۲ به مردم داده شد. این اصلاح طلب حافظ نظام از مهره های امنیتی و قاتل مردم مردم مبارز در نقده و مهاباد است.

گفتمان سوریه ای شدن انقلاب برای سرنگونی جمهوری اسلامی فقط از ذهن و زبان افرادی مثل جلایی پور و مزدوران پرو تروریسم جمهوری اسلامی عطاالله مهاجرانی، تراوش می‌شود.

انقلاب ژینا با زیبایی های شعار نمادین و انسانی زن زندگی آزادی، ادامه دارد.

………

اما چند کلمه کوتاه درباره بهار عربی جهت یادآور:

بهار عربی یکی از مهمترین تحولات منطقه ای در سال ۲۰۱۰ بود. دو دیکتاتور در مصر و تونس سرنگون شدند، قذافی و سیستم دیکتاتوری۹ حاکم در لیبی بشکل فاجعه باری از قدرت و ادامه حیات ساقط شدند. با شروع اعتراضات توده ای در دمشق پایتخت سوربه، بشار اسد با حملات خونین و لشکر کشی نظامی مبارزات مردم را سرکوب کرد، پوتین و جمهوری اسلامی در سوریه برای تقویت و حفظ دولت بشار اسد مستقر شدند. بهار عربی در سوریه اما با جنگ داخلی و به ميدان آمدن اسلام سیاسی و باندهای ارتجاعی و فاشیستی اسلامی از جمله داعش وارد مرحله جدیدی شد.

تحلیل و ارزیابی بیشتر در حوصله این نوشته نیست.

نسان نودینیان

اول مهر ۱۴۰۳

۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴