کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران-سیاست سرکوب و ارعاب حکومت اسلامی را باید به شکست کشاند!

سیاست سرکوب و ارعاب حکومت اسلامی را باید به شکست کشاند!


سپاه پاسداران شهر سنندج و حومه را میلیتاریزه کرده است

روز جمعه دوم تیرماه در شهر سنندج بین یک گروه از سازمان زحمتکشان کردستان و سپاه پاسداران درگیری رخ داد که منجر به کشته شدن سه نفر و به اسارت گرفته شدن رامین حسین پناهی شد. بلافاصله بعد از این واقعه نیروهای سپاه پاسداران به حمله و دستگیری تعداد دیگری دست زده و با خشونت کامل تعدادی از افراد خانواده کشته شدگان را بازداشت کرده و گفته اند اجازه برگزاری مراسم گرامیداشت عزیزان خود را ندارند.
دو روز بعد از این واقعه کماکان حمله و دستگیریها بوسیله سپاه پاسداران ادامه دارد. صبح امروز خبر دستگیری تعداد بیشتری منتشر شد. زبیر حسین پناهی ، انور حسین پناهی پسر عموی رامین حسین پناهی دستگیر شدند در حالیکه همان شب درگیری افشین حسین پناهی نیز در منزل خود دستگیر و روانه زندان شده بود.
خانواده حسین پناهی که در طول دوران حاکمیت سیاه اسلامی تعداد زیادی از اعضا خانواده خود را از دست داده و هم اکنون عزادار کشته شدن صباح حسین پناهی و دستگیری رامین حسین پناهی هستند، اکنون مورد تعرض وحشیانه نیروهای امنیتی قرار گرفته اند. روز شنبه خانواده حسین پناهی با انتشار نامه علنی از همه نهادهای مدافع حقوق انسان و مخالفین حکومت اسلامی خواسته اند که به این رفتار وحشیانه و سرکوبگرانه اعتراض کنند.
‎کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران ضمن تسلیت به خانواده قربانیان اخیراعلام میکند باید در مقابل این رفتار وحشیانه و سرکوبگرانه حکومت اسلامی با تمام قوا ایستاد. حمله به خانواده کشته شدگان و ایجاد فضای رعب و وحشت و دستگیری و شکنجه و آزارخانواده ها سیاست همیشگی حکومت اسلامی بوده که با اعتراض و مبارزات گسترده مردم در کردستان ، حکومت مجبور به عقب نشینی شده بود. اکنون جمهوری اسلامی ایران یکبار دیگر با شدت و حدت به این سیاست سرکوبگرانه روی آورده است.
ما از همه سازمانهای مخالف حکومت اسلامی و از فعالین مدافع حقوق انسان مستقل از اینکه چه نقد و چه بررسی از این نوع عملیات نظامی و یا سیاست سازمان زحمتکشان دارند، دعوت میکنیم به این رفتار وحشیانه حکومت اسلامی اعتراض کنند. زیرا گسترش فضای رعب و وحشت در کردستان سیاست همیشگی رژیم اسلامی بوده و باید متحدانه علیه آن ایستاد.
باید با سازمان دادن اعتراض، با تماس با نهادهای بین المللی و با دامن زدن به اعتراض در کردستان و ایران و در دنیا کاری کرد که حکومت اسلامی ایران، این بار هم وادار به عقب نشینی شده و بیش از این خانواده ها را تحت فشار قرار ندهد. ما خواهان آزادی فوری همه دستگیر شدگان و آزادی و امنیت رامین حسین پناهی هستیم.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران به خانواده جان باختگان صمیمانه تسلیت گفته و خود را در غم و اندوه آنان شریک میداند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
25.06.2017