کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – یورش شبانه به کارگران نیشکر هفت تپه و بازداشت تعدادی از آنها،محکوم است!

یورش شبانه به کارگران نیشکر هفت تپه و بازداشت تعدادی از آنها،محکوم است!

بر اساس اطلاعیه خبری سوم مرداد “سندیکای نیشکر هفت تپه ” و در پی اعتراض های روز گذشته کارگران معترض این مجتمع، ” نیروهای پلیس وامنیتی شبانگاه و از ساعت ۲۱ سه شنبه سوم مرداد ماه با یورش بهخانه های کارگران پانزده تن از آنان را بازداشت کردند.” همچنین سندیکا هفت تپه امروز چهارم مرداد اعلام کرد که ” تا ساعت مخابره این خبر از افرادبازداشتی شب گذشته اطلاعی در دست نیست وخانوادهای بازداشتیهمچنان سرگردان به دنبال فرزندان وهمسران خود هستند.” علاوه بر این “در ادامه بازداشتهای دیروز امروز نیز تعداد پنج کارگر دیگر باهماهنگی حراست شرکت و مدیر شرکت آقای افشار توسط نیروهایاطلاعات وامنیت نیروی انتظامی بازداشت وبه مکان های نامعلوم منتقلشده اند. ”
واقعیت این است که بازداشت شبانه و امروز کارگران نیشکر هفت تپه، بخشی از روند سرکوبی است که صاحبان سرمایه و حاکمیت آنها، برای مقابله با کارگران معترض و مطالبات آنها، در پیش گرفته است. در ماه های اخیر سال 96، مبارزه و رویارویی کارگران شاغل و بازنشسته مجتمع نیشکر هفت تپه برای گرفتن مطالبات شان، یکی از خبرهای هفتگی کارگری در ایران بوده است. اما در این مدت، این سرمایه داران و حاکمیت بودند که به شکل های مختلف تلاش می کردند که با وعده و وعید و یا سرکوب و ارعاب، پاسخ خواسته های کارگران را ندهند.
گسترش اعتراضات کارگران در روزهای گذشته و حضور خانواده های کارگری و خارج شدن تجمع آنها از محیط کارخانه و بستن جاده اهواز – اندیمشک، باعث شد که مدیریت اعلام کند که بخشی از مطالبات آنها پرداخت شده است. کارگران نیشکر هفت تپه بار دیگر نشان دادند که تنها با اتکا به نیروی همبستگی کارگری و همراهی خانواده های شان می توانند به مطالبات خود دست پیدا کنند.
یورش شبانه به منزل کارگران و بازداشت گسترده آنها، واکنش سرمایه داری حاکم به اتحاد و همبستگی کارگران نیشکر هفت تپه است. بدون تردید کارگرانی که اندوخته حدود یک دهه تجربه مبارزاتی و تلاش برای متشکل شدن خود در ” سندیکای هفت تپه ” را دارند، در این دوره هم می توانند با همبستگی و اتحاد، آزادی فوری همکاران شان را در اولویت خواسته های خود قرار دهند.
اما کارگران نیشکر هفت تپه نیاز به حمایت وسیع و همه جانبه دیگر کارگران ایران دارند. لازم است که به شکل های مختلف از خواسته ها و مطالبات کارگران هفت تپه پشتیبانی شود و درخواست آزادی همه بازداشتی ها دیشب و امروز این مجتمع، به یک خواست فوری و همگانی کارگران و همه تشکل های کارگری داخلی و بین المللی تبدیل شود.
ما جمعی از کارگران و فعالین کارگری که در کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری گرد هم آمده ایم، ضمن پشتیبانی از خواسته های کارگران نیشکر هفت تپه، دستگیرهای دیشب و امروز تعدادی از آنها را محکوم می کنیم. کارگران زندانی باید بدون قید و شرط آزاد شوند. جای کارگران در زندان نیست!

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – چهارم مرداد 1396
https://t.me/khamahangy