کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری -گزارشی از تجمع تعدادی از اعضای تعاونی مسکن نهضت سوادآموزیسنندج

گزارشی از تجمع تعدادی از اعضای تعاونی مسکن نهضت سوادآموزیسنندج

بر اساس خبر دریافتی در تاريخ٩٦/٣/٢٠ تعدادي از اعضاي تعاوني مسكن نهضتسوادآموزي سنندج در جلوي درب مسجد قبا گرد هم آمدند تا نسبت به ناتمام ماندنپروژه تعاوني مسكن اعتراض کنند. این پروژه در تاريخ ٨٥/٧/٢٥ كليد خورده و هنوزتكميل نشده و اعضاء، مسکن خود را تحویل نگرفته اند.
حاضرين در این تجمع می گویند که بيشتر از١٥ميليارد تومان پول أعضا كه پرداختكرده اند، صرف ساخت و ساز نشده و آنها خواهان حسابرسي مجدد شدند. اماهیئت مدیره به جای پاسخگویی، به اعضای تعاونی مسکن اطلاع داده كه پولپاركينگ، انباري،… را هم بايد واريز كنند. این در حالی است كه واريزي هريك ازاعضا حدوداً ٦٠ميليون تومان بوده و با ٣٠ميليون تومان وأم بانکی، جمعاً نزديك به ٩٠ ميليون مي شود که بدون احتساب سود مشاركت و سود بانكي پرداخت شده و هنوزهمبه اعضا مي گويند بايد پول واريز كنيد! درصورتي كه پروژه ٥٠٪‏ پيشرفت داشته وبدون آب و برق و گاز و آسانسور و…است. لازم به ذکر است که تعداد زيادي ازاعضامستاجر هستند و در بلاتكليفي به سرمي برند.
اعضای تعاونی مسکن پس از تجمع در جلوي مسجد قبا به سمت سايت اداريتعاوني مسكن واقع در شهرك انديشه حركت کردند. اما با اين جواب روبرو شدند كهاعضا بروند شكايت كنند و با هزينه خودشان وكيل استخدام كنند و پيگير كارهاي شانباشند!
در جریان این تجمع، اعضای این تعاونی متوجه شدند که هیئت مدیره می خواهدجواب سر بالا بدهد و مسئوليت هيچ چيز را به عهده نمی گیرد. درنهايت تصميم براينشد كه هم چنان به اعتراض خود ادامه داده و سه نفر از اعضاي شاكي به نيابت ازديگر اعضاء، وكيل گرفته و پيگيركارها شوند كه البته اين اقدام، زمان بر مي باشد.
در جریان تجمع اعضای تعاونی مسکن نهضت سوادآموزی سنندج، اعضاي هيئتمديره يكي از افراد دست نشانده خود را به ميان معترضين فرستاده بود كه شناساییشده و مورد بی توجهی اعضاء قرار گرفت و از محل دور شد.
این گزارش کوتاه سرنوشت اعضای تعاونی مسکن ای است که قرار بود با مبلغچهارده میلیون تومان صاحب خانه شوند، اما اکنون که یازده سال طول کشیده،قیمت به نود میلیون تومان رسیده است! و هنوز هم برای نصب آب، برق، گاز وساخت پارکینگ از اعضا درخواست پول می کنند!

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 21 خرداد 1396