کانون مدافعان حقوق بشر کردستان -صدور حکم زندان علیه فعالین کارگری شهرستان کامیاران

صدور حکم زندان علیه فعالین کارگری شهرستان کامیاران

شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج، شش فعال کارگری و مدنی کرد را جمعا به چهار سال و شش ماه زندان محکوم کرده است.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهر سنندج هر یک از مهراد صبوری، امید احمدی، شاهو صادقی، آرام محمدی ، روژین ابراهیمی و دلنیا صبوری را به اتهام تبلیغ علیه نظام و برگزاری مراسم اول ماه مه مجموعا به ۴ سال و شش ماه زندان محکوم کرد.

جلسه دادگاهی آنها که روز دوشنبه ۱۲مهرماه برگزار و ۳ ساعت به طول انجامید، این افراد به اتهام تبلیغ علیه نظام دادگاهی شدەاند، آنها این اتهام را رد و اعلام داشتە بودند که شرکت در مراسم اول ماه مه «روز جهانی کارگر» تبلیغ علیه نظام نیست و یکی از مطالبات اولیه طبقه کارگر به حساب میاد، و از شرکت خود در مراسم مستقل روز جهانی کارگر در سال۱۳۹۵ در شهر کامیاران دفاع کرده بودند.

‎گفتنی است که در آخر جلسه دادگاهی، قاضی به این فعالین اعلام کرده بود، یا منتظر جلسه آینده دادگاهی و یا ابلاغ حکم باشند. که روز گذشته بطور رسمی حکم این افراد اعلام شد، و هر یک از مهرداد صبوری به ۱ سال زندان ، شاهو صادقی به ۳ ماه زندان ، امید احمدی به ۱ سال زندان ، روژین ابراهیمی به ۱ سال زندان ، آرام محمدی به ۳ ماه زندان و دلنیا صبوری به ۱ سال زندان محکوم شدەاند.

شایان ذکر است که «مهرداد صبوری» و «امید احمدی» بهمراه «شاهو صادقی و آرام محمدی» در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ بدون ارائه حکم از سوی نیروهای وابسته به وزارت اطلاعات پس از تفتیش منزل و ظبط وسایل شخصی، بازداشت شدند. که در تاریخ ۵ خردادماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی با قید وثیقه آزاد شدند.

همچنین روژین ابراهیمی و دلنیا ابراهیمی نیز روز اول خرداد ماه سال جاری به اداره‌ی اطلاعات کامیاران احضار و تحت بازجویی قرار گرفته بودند.

http://www.hrkurd.com/archive/1821.htm