پیام کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران -به تظاهرات و تجمع دهها هزار نفری معلمان و مردم مبارز کردستان عراق

پیام کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

به تظاهرات و تجمع دهها هزار نفری معلمان و مردم مبارز کردستان عراق

 مردم حق طلب کردستان عراق!

تظاهرات و تجمع دهها هزار نفری شما در روز 27 سپتامبر 2016 علیه فقر و علیه حکومت فاسد محلی لرزه بر اندام حاکمان و احزاب حکومتی انداخته است. جلسات مشترک و جداگانه این احزاب در روزهای قبل از تجمع و اعتراض شما و طرح توطئه و مانع تراشی آنها برای مقابله با شما یکی بعد از دیگری نقش بر آب شد. روزهای قبل از تجمع و تظاهرات شما پلیس و نیروهای امنیتی با دستگیری تعدادی از نمایندگان و تهدید فعالین این حرکت اعتراضی، سعی کرد مانع  برگزاری تظاهراتها شده و دامنه این تجمعات را  محدود کند.

اما شما قدرتمند و با اعتماد بنفس به میدان آمدید و در روز اول این اعتراضات یک قدم حاکمان را به عقب نشینی وادار کردید. همزمان چهره دولتی اتحادیه زرد معلمان را هم افشا کردید که تجمع سازشکارانه روز 25 سپتامبر را برای تفرقه انداختن در میان معلمان سازمان داد و از اعتراض دهها هزار نفری امروز شما تبری جست. رئیس اتحادیه معلمان رسما از دستورات حکومتی تبعیت کرد و تظاهرات امروز شما را تحریم نمود. اما قدرت و هشیاری و سازماندهی شما نشان داد که توطئه فرصت طلبان و حکومتیها بیش از پیش افشا شده و بی اعتبار است.

استاندار سلیمانیه و دیگر مقامات این شهر ناچار شدند رسما به تجمع شما بیایند و اعلام کنند مطالبات شما بر حق است. استاندار سلیمانیه رسما اعلام کرد وظیفه استاندار بودنش در ساختمان اداری را تعطیل میکند تا پاسخ مطالبات شما را از حکومت محلی بگیرد. احزاب حکومتی همگی اعلام کردند که مطالبات شما حق است و اعتراضات شما حق طلبانه. اما نباید فریب ظاهر این حاکمان فرصت طلب را خورد. شما مردم فقط با اتکا به نیروی خودتان و نمایندگان مستقیم خودتان میتوانید به مطالبات تان برسید.

به قول یکی از نمایندگان شما اگر همه احزاب حکومتی این مطالبات شما را درست و حق طلبانه میدانند پس چه کسی مانع پرداخت حقوقهای معوقه و مجری سیاستهای ریاضت کشی است.؟ و یا پول و خزانه دولتی دست کیست که مردم را گرسنگی میدهد؟ این سوالی واقعی است که چهره دروغین احزاب ناسیونالیست و اسلامی را افشا میکند. نباید یک بار دیگر توهم نسبت به احزاب حکومتی در میان مردم جا باز کند. تجربه سال 2011 بس است.

همگان میدانند و متوجه این حقیقت شده اند که بده بستان این احزاب با همدیگر و تهدید مشترک مستقیم و غیر مستقیم آنها علیه مردم، شغل همیشگی آنها بوده و هست. آنها هر اختلافی که با همدیگر داشته باشند علیه مردم معترض متحد و یکصدا هستند.

 اکنون قدرت اعتراض شما تشتت در احزاب حکومتی را بیش از پیش دامن زده است. هرکدام طرف مقابل را مقصر این شرایط بحرانی اعلام میکنند. نشانه های ترس و وحشت حاکمان دزد و مافیای قدرت در کردستان عراق عیان تر از گذشته است. این یک دستاورد مهم مردم است که صف حاکمان را متفرق کنند و قدرت مردم متحد در خیابانها را نشان میدهد.

نمایندگان و منتخبین شما معلمین و مردم معترض کردستان عراق بحق اعلام کردند که هیچکدام از احزاب حکومتی و پارلمانی کردستان عراق حق ندارند و به آنها اجازه داده نمیشود سوار موج اعتراضی مردم حق طلب بشوند و شما نمایندگان این احزاب را هو کردید. نمایندگان شما بدرست اعلام کردند احزاب به اصطلاح اپوزیسیون قبلی در سال 2011 هنگامیکه به حکومت رسیدند هیچ تفاوتی با دیگر حاکمان مرتجع نداشتند. این برخورد و شناخت درست نمایندگان شما نشانه آگاهی و تجربه اعتراضات سال 2011 است که احزاب ناسیونالیست کرد و اسلامیها با ظاهری فرصت طلبانه خود را اپوزیسیون قلمداد کردند. اما معلوم شد اپوزیسیون بودن و اعتراض آنها برای سهم بری خودشان بود نه رسیدن مردم به مطالباتشان.

احزاب مرتجع و فرصت طلبی مانند “گوران و اسلامیها” سال 2011 با نماز خواندن در خیابان و سرود کردایتی سوار موج اعتراضی شما شدند تا به قدرت و ثروت برسند. اینرا مردم کردستان به تجربه دیدند و فراموش نخواهند کرد. اکنون یک بار دیگر جریانات اسلامی و ناسیونالیست با تغییر چهره میخواهند همان بلایی را بر سر مبارزات امروز شما بیاورند که سال 2011 آوردند و یا مقتدی صدر بر سر مبارزات حق طلبانه مردم بغداد و دیگر شهر های عراق آورد. امروز باز هم آخوندهای مرتجع و عمامه دار و بدون عمامه همراه ناسیونالیستهای شناخته شده با ظاهری مخالف گونه و اپوزیسیون گونه به میان شما آمده اند که یک بار دیگر مبارزات حق طلبانه شما را دستمایه قدرت گیری خودشان بکنند. اینها را باید طرد و منزوی کرد.

مردم، معلمان و جوانان خشمگین کردستان عراق!

موج اعتراضی شما مردم حق طلب نه تنها جریانات فرصت طلب و نان به نرخ روز خور را به اپوزیسیون تبدیل میکند بلکه تفرقه و ریزش در میان حاکمان را گسترده تر و عمیقتر هم میکند. این حاکمان پوشالی دزد لیاقت حکومت کردن بر مردم کردستان را ندارند. مردم کردستان عراق میتوانند و باید نمایندگان واقعی خود را در همه محلات و مراکز کار و زیست انتخاب کنند و حکومت را مستقیما بدست بگیرند. این تنها راه رهایی مردم کردستان از مصائب کنونی است.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران ضمن حمایت قاطع خود از معلمان و مردم معترض کردستان عراق و مطالبات آنها از تشکلهای معلمان و کارگران ایران میخواهد با اعلام همبستگی خود این اعتراضات حق طلبانه و انقلابی را تقویت کنند و صف اعتراض مردم حق طلب در منطقه را بیش از پیش متحد و گسترده کنند. گسترش و پیروزی این نوع اعتراضات برای سرنگونی حاکمان مرتجع منطقه تنها راه رسیدن مردم به مطالباتشان است.

زنده باد مبارزات حق طلبانه مردم کردستان عراق علیه حاکمان ناسیونالیست و اسلامی!

زنده باد همبستگی مبارزاتی مردم منطقه علیه حاکمان مرتجع و دزد!

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

27 سپتامبر 2016