وب‌سایت خبرگزاری عرفان (اِنا)- اعزام به مرخصی عبدالاحد جلیل‌زاده زندانی عقیدتی از رجایی شهر کرج

اعزام به مرخصی عبدالاحد جلیل‌زاده زندانی عقیدتی از رجایی شهر کرج

🔴 «عبدالاحد جلیل‌زاده» زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجایی شهر، چهارشنبه ۲۶ آبان‌ماه، به مرخصی موقت خارج از زندان اعزام شد.
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، این زندانی عقیدتی از جمله شاگردان محمد علی طاهری و از مربیان عرفان حلقه است که چهارشنبه ۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۵، از سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج به مرخصی موقت اعزام شده است.
ادامه حبس پنج ساله این زندانی عقیدتی در حالی است که پیش‌تر او در مهرماه ۱۳۹۴ به بند ۸ زندان اوین و سپس در دی‌ماه، “به صورت تبعید و جهت تشدید سختی مجازات”، به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر منتقل شده است.
«عبدالاحد جلیل‌زاده» از جمله اعضای محبوس عرفان حلقه در تهران است که به اتهام‌های “توهین به مقدسات، دخالت در امور پزشکی و کسب مال نامشروع” در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «ماشالله احمدزاده»، دادگاهی و به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.
این زندانی عقیدتی از جمله مربیان عرفان حلقه‌ای است که در سال‌های اخیر به تحمل حبس‌های طویل‌المدت محکوم شده‌اند. گفته شده آنها “به دلیل برگزاری دوره‌های آموزشی عرفان حلقه و یا عضویت در کمیته‌های تخصصی در زمان آزادی محمد علی طاهری و نیز به دلیل شرکت در تجمع‌هایی با هدف حمایت از بنیان‌گذار عرفان حلقه، با اتهام اخلال در نظم عمومی” محاکمه و زندان شده‌اند.
«عبدالاحد جلیل‌زاده» متولد ۱۳۴۶، فوق‌دیپلم و متاهل است. در متن حکم صادره از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برای او آمده است: «نوع الفاظ و گفتار در کلاس‌های برگزار شده هیچ سنخیتی با مسائل اسلامی نداشته و مستند متقن و محکم در روایات و احادیث و کتب شیعه نه تنها وجود ندارد بلکه مذمت شده است. البته بحث سودجویی یعنی اخذمال نامشروع نیز در افعال مجرمانه بی تاثیر نبوده است. همانطوری که اشاره شد اقدامات و افعال مجرمانه از دهه سال هشتاد شروع گردید لذا مرتکبین براساس قانون زمان وقوع جرم می‌بایست تعیین مجازات شود و چون قانون سابق به نفع آنها بوده طبق ماده ۱۰ قانون مجازات اسلامی اصلاحی سال ۹۲ عمل خواهد شد. اتهام متهمین در بحث توهین به مقدسات اسلامی که مشترک می‌باشد به نظر دادگاه محرز است، لیکن در خصوص دخالت غیرمجاز در امور پزشکی و تحصیل مال نامشروع اولا هیچ‌یک از متهمین آنچه که عرف به عنوان اقدامات درمانی تلقی می‌نماید انجام ندادند، از قبیل ایجاد و تاسیس مطب، نسخه‌نویسی و درمان و غیره لذا از شمول دخالت غیرمجاز در امر پزشکی خروج موضوعی دارد و اتهام وارد نمی‌باشد و در خصوص تحصیل مال نامشروع نیز باید گفت وجوه ماخوذه ناشی از ارتکاب جرم توهین به مقدسات اسلامی بوده و نمی‌توان فعل واحد را تجزیه کرد و اینکه این هزینه‌ها برای برگزاری کلاس‌ها و لوازم و غیره صرف شده و می‌بایست طبق ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی اصلاحی ۹۲ به نفع دولت مسترد شود. النهایه در خصوص اتهام دخالت غیر مجاز در امر پزشکی و تحصیل مال نامشروع همه متهمین با رعایت اصل ۳۷ قانون اساسی و ماده ۱۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری حکم بر برائت نامبردگان صادر و اعلام می‌نماید.
لیکن نسبت به اتهام توهین به مقدسات اسلامی مستندا به ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی؛ عبدالاحد جلیل زاده فرزند حسین متولد ۱۳۴۶ به پنج سال حبس تعزیری» محکوم می‌شود…

📰 متن کامل را در اینجا بخوانید:
https://goo.gl/S76fV7

✅ وب‌سایت خبرگزاری عرفان (اِنا):
www.erfanews.com
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📢 صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
📢 کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews