نا امنی شغلی! مرگ ٤ نفر از اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق در راه تجمع اعتراضی

نا امنی شغلی! مرگ ٤ نفر از اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق در راه تجمع اعتراضی

 

یکشنبه ٤مهر  چند تن از اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق که برای پیگیری مطالبات و برگزاری تجمع راهی تهران شده بودند، در بروجرد تصادف کرده و به بیمارستان منتقل شدند. اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق که از خوزستان برای شرکت در تجمع اعتراضی (چهارم مهر) مقابل مجلس و سازمان مدیریت برگزار شود، راهی تهران بودند.

تجمع اعتراضی ٤مهر برای پیگیری اجرای طرح  قرار داد دائم برگزار میشود. در اینرور(٤مهر لایحه قرار داد دائم اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق  در مجلس اسلامی طرح میشود).

حدود ٤٧٠٠ کارگر متخصص در شرکت های منطقه ای در سطح سراسری در کاری سخت و زیان آور اشتغال دارند. با وجود دائمی بودن کار کارگران  اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق اما هنوز رتبه بندی مشاغل آنها مشخص نیست. یکی از مطالبات کارگران اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق تبدیل قرارداده به قرار دادهای دائمی و امنیت شغلی است.

کارگران اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق دارای سوابق بیش از ١٥ سال هستند.

نا امنی شغلی و نگرانی کارگران اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق به سبب قرار دادن آنها بعنوان «نیروهای حجمی» به معنی انتقال به بخش پیمانکاران، بخش عمده مشکلات کارگران است.

کارگران اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق در اعتراضات مداوم در یکسال گذشته با اتکا به قدرت اعتراضیشان و با برپایی تجمع های اعتراضی برای امنیت شغلی و قرار دادهای دائمی و علیه سپردن موقعیت و سوابق شغلیشان به بخش پیمانکاری، اعتراض و تجمع برپا کرده اند.

مرگ ٤ کارگر اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق   یک جنایت در حال جریان در نظام جمهوری اسلامی ــ سرمایه است. قربانیان حوادث کار بیشمارند. همانقدر کارگر را روانه گورستان میکنند، همانقدر کارگر در اثر ناامنی محیط کار روانه بیمارستان میشوند. همانقدر خانه ها از هم میپاشند، شادی ها به غصه و غم تبدیل میشود. همان اندازه کودکان از رفتن به پشت میز تحصیل محروم میشوند، همان اندازه کودکان کار، اعتیاد، تن فروشی و زندانی بیشتر میشود.

جنبه تلخ و طنز این سناریو قاتلین و جانیان این مرگ های هولناک هر روز در محل کار و در شهر در کنار قربانیان خودشان قدم میزنند.

مسئول مرگ ٤نفر از کارگران اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق دولت و نظام جمهوری اسلامی، است.

نسان نودینیان

٤مهر ١٣٩٥

٢٥ سپتامبر ٢٠١٦