محمد شکوهی -گوشه هایی ازتخلفات گسترده و دزد یهای هزاران میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان!

گوشه هایی ازتخلفات  گسترده و دزد یهای هزاران میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان!

 
هفت هزار میلیارد تومان معوقات غیرقابل وصول برای بانک سرمایه،بدهی سه هزار و ٩٠٠ میلیارد تومانی یک شخص به بانک سرمایه،تهاتر بدهی میلیاردی با یک زمین بی‌ارزش،بدهی ٢٠٠ میلیارد تومانی یک شرکت به صندوق،بدهی ٩٠٠میلیارد تومانی یک شرکت به صندوق تاسیس ١٠ شرکت صوری که وام‌های ١٠٠ تا ١٥٠ میلیارد تومانی گرفته اند،وام ٥٠٠ میلیارد تومانی یک شرکت دیگر از بانک سرمایه،وام ٨٠٠ میلیارد تومانی با سود یک‌ونیم درصد به همسر دوم یکی از مسوولان

اینها گوشه هایی  آمارو ارقام دزدی و غارت باندهای حکومتی از صندوق دخیر فرهنگیان می باشد که این روزها در رسانه های حکومتی اعلام شده. بعد از ماهها اعتراض و ابراز نارضایتی از طرف فرهنگیان  که خواستار روشنگری در باره حقوق های نجومی و فساد در این صندوق بودند، بالاخره باندهای مجلسی ناچار شدند موضوع تحقیق و تفحص از این صندوق را در دستورشان بگذارند.در همین رابطه کوچکی‌نژاد یکی از نمایندگان مجلس گزارشی رابه محلس داده  که در آن به ابعاد و گوشه هایی از این تخلفات پرداخته است  بخش هایی از این گزارش ضمیمه می باشد.

وی گفته است: ان صندوق بیش از ٢٨ شرکت اقتصادی ایجاد کرد که بسیاری از آنها در جهت منافع فرهنگیان نیستند. بسیاری از صنایع پتروشیمی مثل مروارید، خراسان، مارون، پالایشگاه نفت اصفهان و… حتی بسیاری از مراکز صنعتی یا بیمه معلم و بانک سرمایه تحت‌نظر این صندوق هستند. این صندوق قرار بود به صورت هلدینگ عمل کند و شرکت‌ها همدیگر را پوشش دهند و منافع فرهنگیان را تضمین کنند اما به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود و ارتباطی بین شرکت‌های حتی بیش از ٩٥درصد کارکنان این صندوق‌ها و شرکت‌ها فرزند غیرفرهنگی هستند. فرهنگیان دایم مراجعه می‌کنند و خواستار شغل برای فرزندان‌شان هستند این صندوق مال آنهاست و حق‌شان است ولی کارکنان آن بیشتر فامیل‌های مدیران هستنداقتصادی این صندوق نیست.  بیمه معلم که مال خود فرهنگیان است را کنار گذاشتند و بیمه آتیه را آوردند که پول کلانی را از معلمان می‌گیرد اما خدمات نمی‌دهد. به جای بیمه تکمیلی در دیگر کشورها دفتر زدند. وی در باره “بانک سرمایه” می گوید: سرمایه این بانک ١١ هزار میلیارد تومان است. برداشت بیش از حد از این بانک سبب شده که مشمول خسارت بانک مرکزی شود. ٩٠ درصد تسهیلات این صندوق به ٣٠ نفر داده شده است. ١٠ درصد وام خرد برای فرهنگیان با سود بسیار بالا بوده است. بسیاری از بدهکاران بانک سابقه بد مالی دارند و حتی بازداشت هم بودند. این بانک ٧ هزار میلیارد تومان معوقاتی دارد که غیرقابل وصول است.

جریانات سوءاستفاده‌کننده از قدرت به این بانک فشار آورده‌اند و بسیاری از اموال بانک را به تاراج بردند. ضمانت‌های غیرواقعی برای شرکت‌هایی چون پاسارگاد، صنایع شیمیایی و… در نظر گرفته شده است. او درباره ٧ هزار میلیارد تومان معوقات غیرقابل وصول بانک سرمایه بیان کرد: یک نفر ٣ هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان به بانک بدهکار است اما به یک فرهنگی ٢ میلیون تومان هم وام نمی‌دهند. احمدی‌لاشکی دیگر نماینده مجلس هم در روند بررسی این تقاضا در تذکری گفت: یک نفر سه هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار است و ٩٠ درصد تسهیلات تنها به ٣٠ نفر ارایه شده است.گزارش به اندازه کافی گویاست.

ابعاد دزدی ،غارت در  صندوق ذخیره فرهنگیان بعداز سازمان تامین اجتماعی و صندوق  بازنشستگی فولاد،سومین و بزرگترین مورد می باشد. در تمامی این دزدیهای باندهای دولتی از دولت های دهم و یازدهم، بیت رهبری و نهاد ها و ارگانهای نزدیکش رسما دست داشته اند.هزاران میلیارد پول و امکانات را جابجا کرده و صرف امورات لفت لیس حکومتی کرده اند. به معلمان وام دومیلیونی نمی دهند. باید ازدهها فیلتر وغیره رد بشوند. بیمه معلم را عملا از کار انداخته اند. ساخت مسکن برای فرهنگیان را در زد و بندی با باندهای  بساز و بفروش وزارت مسکن و شهرسازی دولت روحانی عملا حذف کرده وبه حای این مشغول ویلا سازی برای مدیران و باندهای حکومتی هستند. دهها شرکت و کارخانه و … خرید؛ هزاران میلیارد پول و اعتبار این صندوق که ما فرهنگیان است، را رسما و علنا دزدیده اند.این پرونده نیز نظیر دهها پرونده دزدی و غارت و چپاوول باندهای حکومتی از موسسات و نهادهای کارگران و معلمان و مردم ایران، هنوز باز است. می دزدند و می برند. اعتراضات معلمان را سرکوب و معلمان را دستگیر و زندانی می کنند. میشو د وباید به این وضعیت پایان داد.

معلمان و فرهنگیان بازنشسته به همراه خانواده هایشان و با اعتراض به این وضعیت باید حکومت دزدان را زیر فشار مبارزه شان بگیرند. موجودی این صندوق مال فرهنگیان است وباید برای امورات اینها هزینه بشود.یک مطالبه و خواست اعتراضات معلمان و فرهنگیان بازنشسته فشار برای دستگیری دزدان و سوء استفاده کنندگان از این صندوق است. تقلای حکومت، از جمله باندهای مجلسی، تقلایی برای خرید آبروی نداشته و مشروعیت برای حکومت دزدان و قاتلان می باشد. این پرونده به همراه هزاران پرونده جنایت و کشتار مردم در بیش از سه دهه حاکمیت جمهوری اسلامی، نزد مردم هنوز باز است.

محمد شکوهی

٢٦ مهر ١٣٩٥ برابری با ١٧ اکتبر ٢٠١٦