محمد شکوهی-١١ کشته و ٣٣ زخمی در اثر واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی. جمهوری اسلامی مسئول مستقیم کشتار دانش آموزان  است.

١١ کشته و ٣٣ زخمی در اثر واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی. جمهوری اسلامی مسئول مستقیم کشتار دانش آموزان  است.

بر اساس اخبار و گزارشات حکومتی روز جمعه ١٠ شهریور اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی برای شرکت در “اردوی فرزانگان” در شهرستان داراب  واژگون شده که طی آن ١١ تن کشته و ٣٣ تن زخمی شدند. حال ١٣ نفر از دانش آموزان مجروح وخیم گزارش شده است.این حادثه در ساعت ٠٣:٥٨ بامداد در محور داراب – بندرعباس- قبل از روستای «قلعه بیابان» اتفاق افتاده. این دانش آموزان از شهرهای رودان و میناب استان هرمزگان به سمت داراب در حرکت بودند.براساس اعلام پلیس راه  راننده اتوبوس در این حادثه در دم جان باخته است.

مسئول این کشتار وزارت آموزش و پرورش و جمهوری اسلامی می باشند.

اعزام دانش آموزان توسط حکومت به انواع و اقسام اردوهای حکومتی با محتوای  جهل و تحمیل خرافات اسلامی از “راهیان نور” گرفته تا “اردوی فرزانگان” یک سیات ضد انسانی آموزش و پرورش، ویک حربه و اجبار در مسیر ادامه  تحصیل دانش آموزان می باشد. ارزیابی و نمره گذاری چگونگی و نحوه شرکت و به پایان رساندن این اردوها تاثیر مهمی در روند ارتقای مورد نظر حکومت برای ادامه تحصیل دارد. به معنایی یک ماده درسی ثابت در ارزش گذاری در سیستم آموزشی حکومت می باشد.

آموزش و پرورش و باندهای سهیم در این ماجرا هر ساله دهها هزار نفر را جمع کرده و این معرکه گیریها را  راه می اندازند. تا به امروز دهها مورد واژگونی اتوبوس در این ماجراها اتفاق افتاده و دهها دانش آموز کشته شده اند.وسایل حمل و نقل و اتوبوس هایی که مورد استفاده قرار میگرند عمدتا استاندارد پائین دارند و امن نیستند. ولی برای حکومت امنیت و جان دانش آموزان اهمیتی ندارد. اما این اردوها چه هستند و چه می کنند؟

 مهدی فیض از معاونان وزارت آموزش و پرورش و مسئول برگزاری “اردوهای فرزانگان”  حکومت در این باره میگوید:

بطور کلی هدف از برگزاری اردوهای دانش آموزی شکل‌گیری شخصیت اجتماعی دانش آموزان است که در بستر آن رشد دینی، اخلاقی، علمی، ورزشی، هنری و حتی اقتصادی نیز اتفاق می افتد.در کنار این آموزش ها دوره های هویت تشکیلاتی و هویت ملی-دینی هم برای اعضا ارائه خواهد شد. امسال در اردوهای ملی قطبی برای نخستین بار کارگاههای حفظ و تفسیر سوره حجرات برای تمامی اعضا و مربیان پیشتاز و فرزانه برگزار می شود که برای برگزیدگان نهایی این رقابت جوایز ارزنده ای در نظر گرفته شده است.

در پایان دوره ها برای تمامی اعضاء پیشتازان و فرزانگان شرکت‌کننده در اردوهای ملی قطبی گواهی مهارتی و معرفتی صادر خواهد شد که ثبت نام در گروه های تشکیلاتی (پیشتازان و فرزانگان) را در سال تحصیلی آینده (٩٦-٩٧) امکان پذیر خواهد کرد. همچنین برای همه مربیان شرکت کننده در اردوهای ملی قطبی دوره ٣٢ ساعته ضمن خدمت و گواهی حضور در نظر گرفته شده است.

روشن است که حکومت چه اهدافی از برگزاری این اردوها دارد. مغرشویی، آموزش خزعبلات  و آداب و رسوم مذهبی ویژه دانش آموزان؛ و از همه مهمتر” آموزش های اسلامی”  مورد نظر حکومت برای تربیت قرآن خوان و مداح و … .!  انتخاب شرکت کنندگان در این اردوها بر اساس معیارهای حکومتی صورت میگرد. معیارهایی که  در خدمت حفظ سیستم آموزشی اسلامی و ضد انسانی حکومت می باشد. سرمایه گذاری حکومت در بخش دانش آموزان و جلب و حذب دانش آموزان به تشکیلاتهای مذهبی، یک سیاست ثابت آموزشی حکومت می باشد. اردوهای نامبرده نیز این اهداف را تعقیب می کنند.

وزارت آموزش و پرورش و دولت و کل نظام  مسئول مستقیم کشتار این دانش آموزان میباشد. سیاستهای کثیفی که اینها دارند، باعث و بانی این فجایع می باشند. خانواده ها و بازماندگان قربانیان این جنایت باید حکومت و آموزش و پرورش را زیر فشار گرفته و خواهان روشن موضوع شده، خواهان معرفی عاملان و مسئولان این جنایت شوند.

محمد شکوهی

١٠ شهریور ١٣٩٦، اول سپتامبر ٢٠١٧