محمد شکوهی-هشت سال از جنایات جمهوری اسلامی در کهریزک گذشت!

هشت سال از جنایات جمهوری اسلامی در کهریزک گذشت!

در کهریزک کسی را نزدند! سرماخوردگی عامل مرگ بود! علت مرگ رامین پوراندرجانی، پزشک وظیفه بازداشتگاه کهریزک براثر ترسی که داشت و به او به اشتباه گفته بودند، تو مقصری دچار جنون آنی شده و با خوردن قرص خودکشی کرد.”

اینها تازه ترین اظهارات یک عنصر اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی به نام سردار فودازی رئیس بازرسی پلیس پیشین تهران است که به اعتراف خودش در “وقایع سال ٨٨ در کف خیابان بود”، می باشد. اخیرا این عنصر جانی حکومتی با خبرگزاری ایلنا گفتگویی کرده و این ادعای بی شرمانه را در دفاع از جنایات رژیم در کهریزک کرده است.پیش از این هم کل مقامات حکومت و از جمله متهمان رده بالای رژیم، جانیانی چون مرتضوی، رادان، حیدری و.. اقدام به انکار و توجیه جنایاتشان در کهریزک برآمده بودند.

در اثر فشار افکار عمومی، مبارزه و اعتراضات خانواده های قربانیان جنایات کهریزک، خامنه ای مجبور شد رضایت به “محاکمه” مرتضوی که از متهمان اصلی این جنایات بود، بدهد. سیستم قضایی حکومت رادان رادان و ٩ افسر نیروی انتظامی را که از عاملان و عامران این جنایات بودند را  در دادگاه نمایشی محاکمه و حکم انفضال از خدمت را برایشان صادر کرد. بدستور خامنه ای مرتضوی که از “افتخارات نظام” بود را احمدی نژاد  در راس سازمان تامین اجتماعی گذاشت. همه شواهد و دلایل و اتهامات وی را در دست داشتن در این جنایات را رد و مرتضوی را فقط به خاطر پرونده دزدیهایش در تامین اجتماعی محاکمه کردند. بدین ترتیب مرتضوی و رادان و حیدری و از جمله همین فرد اطلاعات و امنیتی رژیم که اخیرا مصاحبه کرده، را به حاشیه امن بیت رهبری بردند تا سر و ته ماجرا را به هم بیاورند.حکومت رسما پرونده جنایات کهریزک را مختومه اعلام کرده است. تنها هر از گاهی پرونده  جانی مرتضوی، آن هم بخش مربوط به دزدیهایش از تامین اجتماعی را رو کرده و با برگزاری جلسات دادگاه، صدور حکم در باره اش را به بعدها موکول می نماید.

ادعای بی شرمانه فودازی عنصر امنیتی و اطلاعاتی حکومت که از عاملان تازه علنی شده حکومتی در سازماندهی جنایات کهریزک می باشد، بخش دیگری از تقلا و تلاش حکومت و عواملش در دفاع از جنایاتشان در کهریزک و تقلا برای توجیه این جنایاتشان می باشد. پرونده  جنایات جمهوری اسلامی در کهریزک به همراه صدها پرونده جنایات دیگر حکومت هنوز باز می باشد.

اما کهریزک چه بود و چه اتفاقاتی در آنجا روی داد؟

هشت سال  پیش و درجریان اعتراضات گسترده ضد حکومتی مردم  در سال ٨٨ که ارکان حکومت را به لرزه درآورده بود، مقامات بالای نظام و بیت رهبری دستور سرکوب  گسترده اعتراصات مردم را صادر کردند. در یک جنگ بین مردم و رژیم هزاران نفر دستگیر شدند. شورای عالی امنیت ملی رژیم دستور انتقال دستگیرشدگان به بازداشتگاه کهریزک را صادر کرد. جانی سعید مرتضوی با همراهی احمد رضا رادان جانشین ناجا مسئول رسیدگی به پرونده های دستگیرشدگان شدند. این جانیان در کهریزک دست به جنایاتی زدند که در نوع خود در جمهوری کم نظیر بود.

چندین نفر از بازداشت شدگان زیر شکنجه و تجاوزهای جنسی، شوک برقی و سایر اقدامات وحشیانه کشته شدند. مرتضوی نظیر استادش لاجوردی، گیلانی، ری شهری و خلخالی، در محاکات ٥ دقیقه ای احکام زندان صدها نفر را صادر کرد. قساوت و درنده خویی مرتضوی و همکارانش در سرکوب زندانیان کهریزک همان هفته اول رسما از طرف رئیس حکومت آدمکشان تائید شد وخامنه ای به مرتضوی “مدال دفاع از نظام و مفاحر نظام” را داد.

اکنون هشت سال از این جنایات جمهوری اسلامی در کهریزک می گذرد. متمهان این جنایات رادان، مرتضوی، حیدری فر ودو مقام دیگر رژیم که نامشان”محرمانه” است، رسما تبرئه شده اند.خامنه ای حدود دو سال پیش تهدید کردکه اگر بیشتر از این رسانه ها و مقامات دولت در باره وقایع کهریز صحبت کنند،”خارج نظام و ولایت” خواهند شد. بدین ترتیب کل نظام پرونده جنایات کهریزک را بستند.

جمهوری اسلامی ، همه سران و مقابامات بلند پایه حکومت از متهمان ردیف اول همه جنایات سه دهه گذشته می باشند که پرونده هایشان باز بوده و میلیونها شاکی دارد.پرونده جنایات کهریزک هم در کنار پرونده، سرکوبهای گسترده  دهه ٦٠ قتل عام زندانیان در تابستان ٦٧ و دهها پرونده دیگر،پرونده هایی هستند که هنوز باز می باشند. تصور جمهوری اسلامی بدون کهریزک و دهها کهریزک بی نام و نشان دیگر ممکن نیست. پایه و اساس این نظام بر جنایت، سرکوب و اعدام و زندان استوار است.همه سران و مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ، همه دولت های برسرکار آورده شده توسط خامنه ای در کنار همه مقامات نظامی و مجلسی … به جرم ارتکاب جنایت برعلیه بشریت ونسل کشی باید دستگیر و محاکمه گردند.

جمهوری اسلامی از بیت رهبری، دولت و مجلس گرفته تا همه دم و دستگاه های سرکوب و زندان و اعدام با تمامی سران و مقاماتش، مسئولان و سازماندگان بزرگترین جنایت و نسل کشی در سه دهه گذشته برعلیه کارگران و مردم ایران می باشند.  پرونده های همه این جانیان نزد مردم باز است. رسیدگی به پرونده های بیش از سه دهه جنایت و نسل کشی توسط جمهوری اسلامی فقط و فقط توسط مردم و در دادگاههای عادلانه ممکن است.  مردم ایران در فردای رهایی از بختک اسلامی این امر را به سرانجام خود خواهند رساند.

محمد شکوهی

٢٤ تیر ١٣٩٦، ١٥ جولای ٢٠١٧