كميته هماهنگي براي كمك به ايجاد تشكل هاي كارگري -کارگران بازنشسته نیشکرهفت تپه بخاطر مطالبات خود جاده بین المللی اندیمشک- اهواز رابستند!

کارگران بازنشسته نیشکرهفت تپه بخاطر مطالبات خود جاده بین المللی اندیمشک- اهواز رابستند!

بر اساس خبر دریافتی صبح امروز (شنبه )حدود 500 کارگربازنشسته نیشکرهفت تپه بدلیل تاخیر و بدقولی کارفرما در انجام تعهداتش، ابتدا در مقابل دفتر مدیریت شرکت تجمع کردند که در پي اين تجمع کارفرما فقط حاضربه پرداخت بخشی ازمطالبات بازنشستگان سال94 و 95 شد. همین موضوع باعث اعتراض بازنشستگان اسفندماه 95 شد که 341نفرهستند. این کارگران دراعتراض به سیاستهای دولت درخصوص واگذاری شرکت به بخش خصوصی ناکارآمد که توان مالی لازم جهت اداره این شرکت را ندارد از محوطه شرکت خارج واقدام به بستن جاده بین المللی اهواز اندیمشک نمودند که باعث ترافیک سنگین این مسیرشد. پس از مدتی با مداخله نیروهای انتظامی جاده باز شد و این افراد به داخل شرکت جهت مذاکره مجدد فراخوانده شدند. در پي اين اعتراض هیچ کدام از اعضاي هیئت مدیره شرکت حاضربه حضور درجمع کارگران نشدند.
لازم به ذکراست حقوق فروردین واردیبهشت کارکنان شاغل هنوز پرداخت نشده و کارفرمای شرکت هنوز بیمه ماهیانه کارکنان شاغل را از اسفند ماه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است. اين موضوع باعث شده تامین اجتماعی هفت تپه دفترچه های درمانی پرسنل این شرکت را حدود 2 ماه است تعویض و تمدید نمی کند. لازم به توضیح است این شرکت یک هزارمیلیارد تومانی را فقط با پرداخت 6 میلیارد تومان پول خریداری نموده اند.

كميته هماهنگي براي كمك به ايجاد تشكل هاي كارگري – 13 خرداد