غفار غلام ویسی-نقدی کوتاه در رابطه با اظهارات سلام زیجی

نقدی کوتاه در رابطه با اظهارات سلام زیجی

اخیرا سلام زیجی در رابطه با اختلافاتی که با حزب “حکمتیست” داشته و از آن کناره گیری کرده ، سمینارفیسبوکی گذاشته و علت کناره گیری خود را بیان کرده است.

سلام ، من در سمینار فیسبوکی ات شرکت کرده و همچنین نطراتت را در رابطه کناره گیری ات از حزب متبوع خواندم. شما و حزب “حکمتیست” خیزش 3 میلیون نفری مردم ایران در سال 1388 را علیه جمهوری سفاک اسلامی ایران را جنبش سبز نامیدید و هنوز هم با وجود اینکه کناره گیری کرده اید ، وام گرفتن آن تحلیل شکست طلبانه و بایکوت آن اعتراضات میلیونی را جزء افتخارات خود و حزبی که در آن فعالیت داشتید ، میدانید.

دوست عزیز متاسفانه ، شما هنوز مرز خود را با تئوری های 2 خردادی بهمن شفیق ، روشن نکرده اید تا مردم تفاوت سیاسی تو را با سیاستهای  ناظر بر حزب”حکمتیست” که برهمان مبنا است ، بدانند. عجیب است که با دفاع از آن سیاستها ، حتی پس از استعفا ، بدیگران فراخوان میدهید حزب دیگری بسازیدإ و اسم آنرا گذاشته اید دفاع از روش و سیاست و سنتهای منصورحکمت إ واقعا کمونیسم و حزب کمونیستی ساختن اینقدر هوس و بازیچه است؟.  

آخر نمیشود تاریخ حقایق را نادیده گرفت و آنرا دور انداخت. بهمن شفیق هجونامه را علیه منصور حکمت و پس از دریافت مدال افتخار در یک جلسه رسمی که آن وقت هنوز بین خط رسمی و غیر رسمی اختلافی نبود، نوشت که پر از نفرت و کینه سیاسی و شخصی و کمپین ترور شخصیت بود، مایه آرامش آقای مدرسی ، که در راس حزب مذکور بود، شد.

دوست عزیز ، نه آنوقت و نه بعد از جدایی خط “غیر رسمی” احدی علیه آن اهانتها اعتراضی نکرد وجدان و عرق سیاسی کسی جریحه دار نشد. اینک که شما فراخوان ساختن “حزب منصورحکمت” را داده اید، باید بدانید مخاطبین شما آدمهای نازل و بی خبر نیستند.

بگذارید صراحتا بگویم : اختلاف شما با حزبی که در رهبریش بودید برای جایگاه ومقام و صندلی است. اصولی و درست نیست که آدم بیاید انگیزه و دلایل واقعی کناره گیری از هر حزب و انجمن و سازمان را پنهان کند و بجای آن دلایل غیر واقعی را به مردم عرضه کند. این روش درست نیست.

حزب تشکیل دادن؛ آنهم با آن ادعای گنده بازیچه نیست. در خوش بینانه ترین حالت اگر هم برای مدتی کوتاه و در میان گرد وغبار بپا کردنهای این چنین تشکیلاتی ، سر هم بندی شود؛ بعد از خوابیدن سروصداها ، از آنجا که هیچ نقد سیاسی  صمیمانه ای در مورد سیاست های حاکم بر حزبی که ترک کرده اید، نه تنها کسی ندیده و نخوانده، بلکه حتی بر عکس با دفاع از درستی آنها و تحلیل 2 خردادی شفیق در مورد خیزش سال 1388 ، حزب “جدید” فقط جناح غیر رسمی تر در زیر سایه سیاستهای جریان “رسمی” خواهد بود و نه هیچ چیز دیگر.

آدم باید کمی از تاریخ پند بگیرد مبارزه کمونیستی  سرگرمی و تفریح نیست.

غفار غلام ویسی 26.02.2017