سنديکاى کارگران شرکت واحد-خواهان آزادی کارگران آموزشی (معلمان) از زندان و لغو احکام قضایی صادره علیه آنان هستیم‎

خواهان آزادی کارگران آموزشی (معلمان) از زندان و لغو احکام قضایی صادره علیه آنان هستیم‎

کارگران آموزشی (معلمان) از جمله اقشار شریف و زحمتکشِ جامعه هستند که با کمترین امکانات موجود فرزندان این مرز و بوم را آموزش می دهند اما به دلیل پایین بودن دستمزد از حداقل نیازهای انسانی محرومند. انواع استخدام های قراردادی، حق التدریسی و پیمانی هم چون دیگر بخش های کارگری امنیت شغلی این زحمتکشان را نابود کرده است و خواسته های صنفی شان نادیده گرفته می شود.
به جای پاسخگویی به مطالبات و رفع مشکلات این قشر زحمتکش فرهنگی و آموزشی با تشکلات صنفی معلمان و اعتراضات آنان برخوردهای خشن پلیسی، امنیتی و قضایی صورت می گیرد.
آقای اسماعیل عبدی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران که بعد از اعتصاب غذا و بستری در بیمارستان با قید وثیقه به مرخصی آمده بود پنج شنبه پنجم مردادماه در مقابل منزل توسط ماموران امنیتی دستگیر و به زندان اوین منتقل شده است. آقای محسن عمرانی دیگر فعال صنفی معلمان در بوشهر به دلیل اعتراضات صنفی با وجود شرایط نامساعد جسمی از اردیبهشت ماه سال جاری در زندان به سر می برد. اخیرا یکی دیگر از فعالان صنفی معلمان آقای طاهر قادرزاده به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده است و همچنین تعداد دیگر از فعالان صنفی معلمان احضار و با قرار کفالت موقتا آزاد شده اند و دائما فعالین صنفی معلمان تهدید به زندان می شوند.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه کلیه احکام قضایی صادره علیه معلمان سراسر کشور را محکوم می کند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط اسماعیل عبدی و محسن عمرانی می باشد. سندیکای واحد همچنین تداوم برخوردهای امنیتی و احکام قضایی نسبت به دیگر کارگران از سندیکاها و سایر تشکل های مستقل کارگری از جمله احکام صادره علیه آقایان ابراهیم مددی، رضا شهابی و داود رضوی از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد را محکوم نموده و خواهان لغو احکام صادره علیه آنان و کلیه فعالین امور کارگری و صنفی می باشد.
اذیت و آزار کارگران و فعالین کارگری متوقف باید گردد!
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
هشتم مرداد ماه سال ۱۳۹۶
http://vahedsyndica.com/archive/2750