سلام زیجی-نمایش انتخاباتی رژیم “سکوئی برای خیزش انقلابی” نبوده و نخواهد بود!

نمایش انتخاباتی رژیم “سکوئی برای خیزش انقلابی” نبوده و نخواهد بود!

(باز هم  در باره مواضع غیر کارگری و غیر کمونیستی حککا )

سلام زیجی

 مدتی پیش وقتی نظرات راست آن حزب در قالب پیام ویدوئی رفیق حمید تقوایی در باره”انتخابات” را طی  یاداشت کوتاهی به نقد کشیدیم، افراد رهبری و کادرهای آن جریان به جائی دفاع سیاسی و منطقی بسیج شدند علیه ما و فرومودند: ما کیهان شریعتمداری شده ایم، لطف کردند ما را در ردیف روحانی و خامنه ای قرار دادند، برخی دیگر گفتند له ما زبان” پارسی” متوجه نمی شویم، خلاصه طبق روال معمول شروع به تحقیر و توهین کردند و در کامنتهای فیس بوکی شان  رفتارهای بسیار نازلی که  حتی در شان خودشان هم نبود بسوی ما پرتاب کردند و رفتند.

امروز١٦ اردیبهشت ٩٦ برابر با ششم می ٢٠١٧  متوجه شدم که اطلاعیه این حزب  بطور برجسته و در بخش “آخرین اطلاعیه ها”ی  سایت روزنه، متعلق به آن جریان،  منتشر شده است. یا حداقل من امروز آنرا در سایتشان دیدم.( هر چند اطلاعیه تاریخ ۱۴ فرودین ۱۳۹۶ – ۳ آوریل  ٢٠١٧ را دارد)  این اطلاعیه و محتوای آن بدون هیچ تردیدی حقانیت نقد ما علیه این جریان را بیش از پیش به اثبات رسانده است.

محتوائی موضع گیری رسمی این حزب نیز دقیقا منعکس کننده دیدگاه راست تقوائی در برخورد به “انتخابات و نگاهشان به کشمکش های درونی رژیم می باشد. در این اطلاعیه مجددا همان خط سیاسی “خرده بورژوا- پوپولیستی” و بی ربط به منافع کارگر در مقابل همگان قرار گرفته است. اساس سیاستشان همچنان بر مبنائی امید بستن به جدال درونی رژیم  حول “انتخابات” و کشمکش درونی صف ارتجاع استوار است. سیاستی که براستی جز توهم پراکنی درصفوف جنبش آزادیخواهی، کمک به طیفهای راست و غیر انقلابی در جامعه، آسیب رساندن به مبارزه انقلابی، و ایجاد اخلال در شکل گیری صف مستقل کارگری و کمونیستی ‌هیچ نفعی برای جامعه در بر نداشته و نخواهد داشت!

  اطلاعیه این جریان آشکارا توهم پراکنی می کند در قبال  پروسه “انتخاباتی” جمهوری اسلامی. دوباره”روزنه”ی برای “مردم” در آن بستر جستجو کرده است!  عملا و آشکارا به جامعه می گوید که دریچه ی “مثبتی” در این مضحکه نهفته است. همه اش منفی نیست! می گویند مجرای برای “انقلاب ٨٨” دیگر و فرصتی برای “خیزش انقلابی”می تواند باشد! نویسنده گان اطلاعیه این حزب حتی چنین تصوری بدست می دهند که گویا “عبور چپاولگران از قیف اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه” مشکل جامعه در این نمایش است، اگر این “قیف” نمی بود سناریو متفاوت میشد.

در هر صورت کل این پروسه را دقیقا  مانند “سال ٨٨”( این بار از گفتن “انقلاب” ٨٨ امتناع کرده اند)، فرصتی برای “سکوئی یک خیزش انقلابی” میدانند، و این بازی مسخره  ضد آزادی و ضد حقیقت را حتی ” فرصتی برای متشکل شدن صفوفمان، افزایش دستمزدها، تحمیل بیمه بیکاری و بازنشستگی، آزادی زندانیان سیاسی، پایان دادن به تبعیض جنسیتی، تحمیل آزادیهای سیاسی و مدنی و فرهنگی، تحمیل پوشش اختیاری و لغو حجاب و بالاخره برای گسترش اعتراضاتمان و به چالش کشیدن کل این حکومت تبدیل کنیم” میدانند.

 بدین ترتیب از نظر این حزب و خط سیاسی راست حاکم بر رهبری آنها این همه “محاسن” در ورای این نمایش مسخره قابل تحقق است! اما سوال این است  در ٣٨ سال گذشته چرا هیچیک از این ادعاهای غیر واقعی پوپولیستی  و مردم  فریب از این طریق متحقق نگردیده است؟!  وقتی می گوییم دوستان! شما نیز در چهار چوب خط سیاسی کنونی امثال “حزب توده و اکثریت” سیاست  گذاری می کنید و به چنین نمایش و مضحکه ی برخورد می کنید، به کمونیزم کارگری ربطی ندارید، به زیان جامعه و امر سرنگونی انقلابی عمل می کنید، چرا باید بر آشفته شوید؟.  به جای ظاهر شدن در مقام پاسخگوئی و تغیر سیاست های اشتباه آمیزتان، چرا  دوباره راه  فهش دادن  و اتهام زدن به منتقد و مخالفین سیاسی خود را برگزیده اید؟

 لینک این  اطلاعیه حککا در آخر ضمیمه شده است. در اینجا توجه خوانندگان محترم را به مضمون واقعی پیام اطلاعیه این جریان جلب میکنم: “…،شبح ۸۸ همچنان بالای سر حکومت اسلامی چرخ میزند. باندهای مختلف حکومت فراموش نکرده اند که چگونه در سال ۸۸ مردم بازی انتخاباتی را که قرار بود برای حکومت اسلامی مشروعیت  دست و پا کند به ضدش تبدیل کردند. فراموش نکرده اند که مردم بساط “انتخاباتی” شان را به سکوی یک خیزش انقلابی تبدیل کردند واین حکومت را به لبه پرتگاه سیاسی نزدیک کردند. مضحکه انتخابات اینبار اما در شرایطی کاملا جدید برگذار میشود. :“… اعتراضات کارگری گسترده تر شده است…، در کنار این جوشش اعتراضی و وضعیت بحرانی در داخل، حکومت اسلامی در جهان و منطقه منزوی تر شده است؛ حتی باندهای تروریستی شیعه اش در منطقه را هم نمیتواند متحد نگه دارد؛ برجامشان شکست خورده است؛ دورنمایی برای حل بحران ندارند و بی آلترناتیوتر از همیشه هستند. وضعیت جمهوری اسلامی آنچنان است که حتی “انتخابات” مایه دردسر سیاسی حکومت است. اینها از سایه خودشان هم میترسند!…”در چنین شرایطی، ما باید و میتوانیم این بازی سیاسی درون حکومتی را به فرصتی برای متشکل شدن صفوفمان، افزایش دستمزدها، تحمیل بیمه بیکاری و بازنشستگی، آزادی زندانیان سیاسی، پایان دادن به تبعیض جنسیتی، تحمیل آزادیهای سیاسی و مدنی و فرهنگی، تحمیل پوشش اختیاری و لغو حجاب و بالاخره برای گسترش اعتراضاتمان و به چالش کشیدن کل این حکومت تبدیل کنیم. ما باید این مضحکه را به فرصتی برای قدرتمند کردن جبنش سرنگونی و پایان دادن به فقر و بیحقوقی و سرکوب و اعدام و شکنجه، پایان دادن به کابوس جمهوری اسلامی تبدیل کنیم…”( پایان نقل قول)

هر انسانی با اندک تجربه و درک سیاسی از تحولات جاری و تاریخ حاکمیت سیاه رژیم و تاریخ بازی دادن اپوزیسیون و بخشی از جامعه  در قالب این”انتخاباتها”، در طول ٣٨ سال گذشته از جانب جمهوری اسلامی،  بدون تردید سیاست این حزب در باره تحولات سیاسی کنونی ایران و از جمله در برخورد به کشمکشهای درونی حاکمیت و نمایشهای انتخاباتی آنرا یک سیاست عمیقا راست، غیر کارگری و غیر کمونیستی و به شدت غیر واقعی و مضر ارزیابی خواهد کرد!

بدین ترتیب یکبار دیگر از کارگران، زنان، جوانان و هر کسی که خود را کمونیست کارگری می داند درخواست میکنیم دنبال این سیاستهای مضر و غیر کارگری وغیر کمونیستی نروند!  برعکس سیاست غلط این جریان، از مجرای انتخابات و کشمکشهای درون صفوف این رژیم مطلقا هیچ مطالبه ای  قابل دستیابی نیست! بر عکس آن موضع راست در این پروسه ها دقیقا مطالبات جامعه دور زده می شود و رژیم با گرم کردن این بازی از اساس مطالبات واقعی جامعه و بحرانها خودش را عبور می دهد! از این مسیر یک سر سوزنی آزادی، برابری و سعادت و خوشبختی متحقق نشده و نمی شود، همچنانکه در این سی و هشت سال متحقق نشده است!  هرگز از این طریق ملزومات سرنگونی و “روزنه” ی هیچ” خیزش” و “انقلاب” انقلابی ای ممکن نخواهد گردید.

 تمام حرف و عمل ما حول برسمیت نه شناختن این مضحکه، مقابله قاطع با کلیت آن، پای فشاری بر عدم شرکت مردم در آن، و تلاش برای ویران کردن صندوقهایشان بر سرکلیه کاندیداتوریهای قاتل این رژیم باید باشد، جز این، در میدان بازی رژیم و اپوزیسیون ملی اسلامی و بی مایه آن نظام، به بازی گرفته  خواهیم شد!

همه مبارزین راه آزادی و برابری را به  همراه شدن با سیاستها و مواضع  انقلابی خود در این زمینه فرا میخوانیم!

١٦ اردیبهشت ٩٦

٥ می ٢٠١٧

متن کامل اطلاعیه حککا

http://rowzane.com/announcements/article=90893