سعید آرمان -مرگ دختربچە افغان بدلیل نژاد پرستی اسلامی – ایرانی!

مرگ دختربچە افغان بدلیل نژاد پرستی اسلامی – ایرانی!

سعید آرمان

مرگ دلخراش “لطیفە رحمانی” دختر بچە ١٢ سالە افغانستانی در بیمارستان نمازی شیراز در روز سی ام مردادماە بدلیل ممناعت پیوند اندام، افکار خیلیها را در داخل و خارج از ایران بخود مشغول کرد. رسانەهای تحت حاکمیت رژیم فاشیست اسلامی در مورد این رویداد تنها بە “ناگوار” بودن این خبر بسندە کردە و حتی از نژادپرستانە بودن این عمل ضد انسانی مقامات دولتی و محلی وزارت بهداشت و بیمارستان “نمازی شیراز” سخنی بمیان نیاوردەاند.

حسن قاضی زادە هاشمی وزیر بهداشت دولت “اعتدال و امید” روحانی در رابطە با مرگ لطیفە رحمانی در اولین اظهار نظر رسمی خود گفتە بود کە مرگ او بدلیل “ممنوعیت پیوند اندام بە اتباع خارجی” اتفاق افتادە است. چندی طول نکشید کە متوجە شد گند زدە است و برای “اعتبار” نداشتە رژیمش زیادی آب بر میدارد، چنین توجیە نمود کە مرگ لطیفە رحمانی بدلیل شدت بیماری و لاعلاج بودن او اتفاق افتادە است نە عدم پیوند اندام بدن.

وزیر بهداشت در دفاع از قانون ضد انسانی کە در زیر بە آن خواهیم پرداخت چنین می گوید: برای “حفظ حرمت ایرانی” این قانون لازم است. او در ادامە می گوید “خیلی زشت است کە اتباع خارجی اجازە داشتە باشند برای پیوند عضو بە ایران بیایند و اندام ایرانیانی کە مستمند هستند را بخرند و بە خود پیوند بزنند” در این جملە اخیر جناب وزیر فاشیست اسلامی عمق تبعیض و نژادپرستی ایرانی – اسلامی را بە سادگی متوجە خواهید شد.

٢٤ مرداد ماە ١٣٩٣ “شورای عالی پیوند اعضا، قانونی را تصویب نمودە است کە طبق آن، جراحی پیوند اعضای بدن بە اتباع غیر قانونی در هر شرایطی در ایران ممنوع شدە است. در دو مصوبه جداگانه جراحی پیوند اعضا به اتباع غیر ایرانی و همچنین جراحی پیوند در بیمارستانهای خصوصی ممنوع اعلام شد. پیش از این مصوبه، اتباع غیر ایرانی میتوانستند دهنده عضو را با خود از کشورشان به ایران بیاورند و در این صورت میتوانستند از خدمات جراحی پیوند در ایران بهره مند شوند اما پس از این مصوبه پیوند عضو در این شرایط نیز به اتباع خارجی در همه بیمارستانهای کشور ممنوع است.

 

“طب و خدمات بهداشتی و پزشکی رایگان، مناسب، و در دسترس برای همه. معاینه منظم و واکسیناسیون کامل کودکان. تضمین برخورداری همه کودکان از یک رژیم غذایی کافی و مناسب مستقل از سطح درآمد خانواده، منطقه و محل اقامت و غیره. ریشه کن کردن بیماری های اپیدمیک و عفونی ناشی از عدم سلامت محیط زیست، معاینه منظم همه شهروندان در برابر بیماری های قلبی، سرطان های رایج و بیماری هایی که تشخیص به موقع آنها در درمان و تخفیف عوارض آنها حیاتی است. گسترش و بهبود جدی سطح بهداشت عمومی، اطلاعات پزشکی و بهداشتی عامه. گسترش و سازماندهی امکانات پزشکی و درمانی به نحوی که دسترسی فوری به طبیب و دارو و درمان برای کلیه ساکنین کشور آسان باشد”.  از یک دنیای بهتر، برنامه حزب.

هر چند در برنامە یک دنیای بهتر چیزی در رابطە با پیوند اعضای بدن ملحوظ نشدە است، اما بە حکم مناسبات انسانی حاکم در جامعە سوسیالیست مد نظر برنامە یک دنیای بهتر فرض بر این است کە عمل پیوند بدون در نظر گرفتن هیچ تبعیض نژادی قابل اجرا میباشد.

عطوفت اسلامی را در یکسال و نیم گذشتە نسبت بە کودک چهار سالە در “خمینی شهر” از توابع استان اصفهان دیدم کە بدلیل بی بضاعتی مالی والدین کە قادر بە پرداخت یکصد و پنجاە هزار تومان هزینە بیمارستان نبودند بی شرمانە بخیەهای صورت نازنین او را باز نمودند. در مورد دختر ١٢ ساله افغان کە پدرش حاضر بە اعطای کبد بە او شدە بود بە “جرم” اتفاق محل تولد مورد عطوفت اسلامی- ایرانی از نوع فاشیسم آن شد و بە قیمت از دست دادن جانش تمام شد.

در رابطە با این تراژدی انسانی و این قتل عمد کە توسط جمهوری اسلامی و سیاست حاکم بر نظام پزشکی ایران اتفاق افتادە لازم است با مردم شرافتمند ایران، با جامعە پزشکی ایران و طیف وسیعی از انسانهای شرافتمند در این جامعە بدون تعارف نکاتی را در میان گذاشت.

آنچە در صحنە سیاسی و اجتماعی ایران می گذرد و اینچنین بی عدالتیهای و تبعیضات اجتماعی کە رخ میدهند بە یکایک شما انسانهای شرافتمند نیز مربوط است. هنگامیکە پزشکان “سوگند خوردە” بە اجرای وظیفە انسانی و پزشکی خود عمل نمیکنند و بخیەهای صورت کودک ٤ سالە را در نهایت وحشیگری باز کردند و هزاران پزشک در اعتراض بە این عمل قبیح دست از کار نکشیدند تا این همکاران نامسئول و تهی از انسانیت مجازات شوند، و هزاران انسان شرافتمند در اقصی نقاط ایران کە قادر بە اعتراض بودند اما سکوت را اختیار کردند، امروز شاهد این توحش نژادپرستانە وزارت بهداشت در حق لطیفە رحمانی ١٢ سالە بە بهانە اتفاق محل تولد او، نمیشدیم و فرداهای دیگر موارد دیگر اتفاق نخواهند افتاد. اما متاسفانە تا این سکوت معنادار بر فضای سیاسی – اجتماعی ایران حاکم باشد و بخش قابل ملاحظەای از مردم در کنار اینچنین وقایع دردناکی بە راحتی بگذرند، ما شاهد موارد دیگر خواهیم بود. زیرا حکومت هار اسلامی سرمایە جز تبعیض و استثمار و بی حقوقی و کشتار روزمرە شهروندان امر دیگری برای خود در قبال جامعە قائل نبودە و نیست و کارنامە ننگین آن در طی قریب بە چهار دهە جز این را نشان نمیدهد.

جمهوری اسلامی ایران را باید با کلیت جناحهایش بە زیر کشاند و بر خرابەهای آن جمهوری سوسیالیسی بنا نهاد تا مردم ایران نفس راحتی بکشند و نسیم انساندوستی و ارزشهای انسانی در این جغرافیای سیاسی بوزد. بهداشت و درمان رایگان و قابل دسترس برای کلیە آحاد جامعە از اولین و مبرم ترین اقدام جمهوری سوسیالیستی خواهد بود. *

جمعە دوم سپتامبر ٢٠١٦