رضا کمانگر -نبرد طبقاتی در پیش است!

نبرد طبقاتی در پیش است!

 

رضا کمانگر


علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران می‌گوید که حداقل دستمزدهای کنونی، ۷۶ درصد از نرخ تورم رسمی عقبتر است. جناب وزیر، از “خالی شدن بیشتر سفره کارگران” خبر داد و گفتە است دستمزد کارگران ۷۶ درصد از نرخ تورم کمتر است. او البتە با ژست اینکە استراتژی دولت را “ترمیم دستمزد” تعریف میکند، تاکید میکند: نمی‌توانند به “یک‌باره حقوق‌ها را افزایش دهند چرا که کارفرمایان توان پرداخت آن را ندارند”.

اعتراف جناب وزیر بە اینکە سفرە کارگران خالی است جز ریاکاری چیز دیگری نیست. علی ربیعی جزو اولین کسانی در دولت روحانی است کە طرح سیاست اقتصاد مقاومتی خامنەای کە برای تحمیل کار ارزان و سرکوب خشن طبقە کارگر اعلام شدە است پیوست و آن را راە گشای اقتصاد ایران دانستە بود. همین جناب وزیر همراە با هیئت دولت در اواخر تیر ماە طرح خارج کردن ٧ منطقە صنعتی همراە با ١٥ منطقە تجارتی آزاد را با قید یک فوریت بە تصویب مجلس رساندند کە آن مناطق جهت استثمار کارگران از دایرە همان قانون ضد کارگری رژیم هم خارج میشوند و کارفرماها هرگونە کە میخواهند کارگران را استثمار و بردەوار بخدمت بگیرند.

جناب وزیر میگویئد کارفرمایان نمیتوانند یکبارە دستمزدها را افزایش دهند، اما نمیگویئد پس چگونە میتوانند همراە با مدیران، وزارا و دستگاە های سرکوب ماهانە میلیاردها دزدی و بجیب بزنند؟ جناب وزیر از عدم توانائی دولت و کارفرمایان از افزایش دستمزد بە کارگران میگویئد، در حالی کە بودجە گلە های بسیج، سپاە و کمک بە گروهای تروریستی در لبنان، سوریە، یمن و عراق یکبارە سیر سعودی میلیارد دولاری پیدا میکنند و خم بە ابرو نمیآورند.

جمهوری اسلامی علیە طبقە کارگر و مردم ایران شمشیر را از رو بستە است!

سران رژیم اسلامی بعد از برجام در تداوم سیاست ٣٧ سالە گذشتە کە مبتنی بر تحمیل کار ارزان و سرکوب خشن است، تصمیم گرفتە اند طبقە کارگر را بشکل بردە در خدمت افزایش سود همراه با تحمیل خفقان و سرکوب ادامە دهند. در این راستا قوانین ضد کارگری را روزانە تصویب میکنند و برای سرکوب اعتراضات کارگری مشغول مانور نظامی میشوند و دست دادگاههای فرمایشی را برای صدور احکام سنگین علیە رهبران و فعالین کارگری بیش از پیش باز می گذارند.

نبرد طبقاتی در پیش است!

جنبش کارگری طی سە سالە گذشتە در قامتی بزرگ اعتراضات سراسری ظاهر شدە است. یکی از سنتهای با ارزش اعتراضات و اعتصابات کارگری در ابعاد چهار گوشە کشور اتکا بە برگزاری مجامع عمومی کارگران بودە است، همین سنت برگزاری مجامع عمومی تاکنون یک توازن قوای دوفاکتو را بە دولت و کارفرمایان تحمیل کردە است کە رژیم تاکنون آنطور کە باید نتوانستند اعتراضات و اعتصابات کارگری را در ابعاد اجتماعی سرکوب و خفە کنند. از اعتراضات سراسری معلمین طی سە سال گذشتە تا اعتصابات معدن سنگ بافق تا اعتراضات پتروشیمیها، ایرانخودرو، تا اعتصاب کارگران ترانسفو زنجان و آخرین اعتصاب کارگران آلومینیوم المهدی هرمزگان و حتی صدور حکم شلاق برای کارگران آقادرە و دهها احکام شنیع دیگر علیە کارگران، اما روزبروز شاهد رشد اعتصابات و خودآگاهی کارگران هستیم کە طبقە کارگر خود را برای نبردهای طبقاتی پیشارو آمادە میکند. زمینە های این نبرد طبقاتی عینی، واقعی و زمینی است.  برای طبقە کارگر جنگ با رژیم اسلامی و کارفرمایان اجتناب ناپذیر است! دستمزد چهار برابر زیر خط فقر، گرانی سرسام آور، در کنار بیکاری میلیونی، تحمیل اعتیاد بە مواد مخدر در سطح وسیع میلیونی، تحمیل تن فروشی، بزە کاری و دهها درد بی درمان دیگر کە بە جامعە ایران تحمیل شدە است و عامل اصلیش سران رژیم اسلامی از جناب ربیعی گرفتە تا همراه با کارفرمایان است. اینها را در کنار دزدی و چپاول سران ریز و درشت حاکمیت بگذارید تا تصویر جنگ طبقاتی را در آیندە نزدیک ببینید. طبقە کارگر راهی جز خلاصی از این وضعیت با اتحاد و همبستگی خود در تشکل و سازمانهای توده ای و حزبی اش را ندارد.

کارگران کمونیست باید خود را برای رهبری نبردهای طبقاتی پیشارو آمادە کنند!

قطعا هر حرکت اعتراضی طبقە کارگر کە برای بهبود شرایط کاری و رفاهی باشد وظیفە ما کارگران کمونیست است کە در آن شرکت و حمایت کنیم و در آن برای تقویت افق سوسیالیستی تلاش کنیم. کارگران کمونیست در اعتراضات و اعتصابات کارگری باید بتوانند افق برابری طلبانە جنبش سوسیالیستی را نمایندگی کنند، بر این اساس وظیفە اصلی ما تلاش برای تشویق و حضور و بسیج همە کارگران و خانوادە هایشان در هر حرکت اعتراضی برای بهبود شرایط کاری و رفاهی است. تشویق بە خود آگاهی کارگران و ایجاد تشکل و سازمان مناسب مبارزاتی برای ابراز وجود قدرتمند طبقە کارگر، وظیفە کارگران کمونیست درون جنبش کارگری است.

حزب کمونیستی کارگری باید ابزار مبارزە کارگران کمونیست درون جنبش کارگری باشد. حزب حکمتیست تلاش میکند در دسترس کارگران کمونیست برای ابراز وجود قدرتمند در نبرد طبقاتی پیشاروی طبقە کارگر باشد! بە حزب طبقاتی خود، حزب حکمتیست بپیوندید!

٢٢ مرداد ١٣٩٥