رضا رشیدی -جای فعالین کارگری زندان نیرضا رشیدی

 

رضا رشیدی

جای فعالین کارگری زندان نیست. به کارزار لغو احکام امنیتی بپیوندیم

جعفر عظیم زاده و شاپور إحسانی راد دو نَفَر از رهبران و فعالین کارگری با رای دادگاه هر یک به یازده سال زندان محکوم شدند و همچنین حکم شش سال زندان عباس عبدی از رهبران معلمان در کانون صنفی معلمان تأیید شده است

دادگاه های جمهوری اسلامی هر معترض به وضع موجود را با اتهام بر هم زدن امنیت ملی روانه زندان می کند . به راستی این کارگران کدام امنیت ملی را به خطر انداخته اند!؟

کارگران و عموم مزد بگیران با دستمزدهای چندین برابر زیر خط فقر و آن هم ماهها پرداخت با تاخیر ، مجبور شده اند زندگی کنند، امنیت شغلی شان با وجود قراردادهای موقت وشکننده و سفید هر لحظه در معرض خطر پایان وفسخ از طرف کارفرمایان است.

عدم وجود بهداشت و نا أمنی محیط کار هر روز جسم و جان کارگران را تهدید میکند و هر روز کارگران کشته میدهند.

گرانی بیداد میکند و دستمزد کارگر کفاف گذران زندگی اش را نمی دهد و مجبور است روزانه در دو یا سه شیفت شانزده یا هفده ساعت کار کند.

با پایین بودن دستمزد به چندین برابر تأمین حداقل مایحتاج زندگی کودکان کارگران مجبور به ترک تحصیل شده و مجبور هستند از سنین بسیار پایین مشغول کار شوند .

فقر ، بیماری حاصل از فشار کار ، بیکاری ، هر روز و هر لحظه کارگران را تهدید به مرگ و خودکشی میکند.

مبارزه برای برخورداری از حداقل معاش وپرداخت همین دستمزدهای چندین برابر زیر خط فقر برای حکومت سرمایه داری ایران، و دادگاه هایش یعنی به خطر انداختن امنیت ملی و مجازاتش زندان و شلاق برای کارگران است.

باید این نظم جهنمی را که نامش را امنیت ملی گذاشته اند را کنار زد و نظمی را سازمان داد که انسانی گرسنه نباشد، کار کودک افسانه شود، بیکاری و فقر و نداری که دون شان انسان است محو شود

باید دنیایی ساخت که در أن همه برابر و آزاد زندگی کنند و فی الحال و امروزه یکی از عرصه های این مبارزه ، با پیوستن به کارزار لغو اتهامات امنیتی شروع شده است.

به کمپین لغو احکام امنیتی از فعالین کارگری و اجتماعی و سیاسی بپیوندیم.