حزب کمونیست کارگری ایران-کارگران هفت تپه همراه با خانواده ها دست به تحصن زدند نیروی انتظامی باید از مراکز کار برچیده شود!

کارگران هفت تپه همراه با خانواده ها دست به تحصن زدند
نیروی انتظامی باید از مراکز کار برچیده شود!

بیش از هزار کارگر شاغل و بازنشسته و نی بر نیشکر هفت تپه که از روز ۱۳ خرداد دست به اعتصاب و تجمع زده بودند، از ساعت ۸ صبح امروز همراه با خانواده های خود دست به تحص در محل شرکت زدند و خواهان رسیدگی به خواستهای خود از جمله پرداخت فوری حقوق های معوقه شدند.

طبق گزارشی از اتحادیه آزاد کارگران ایران، در جریان تحصن امروز یکی از مامورین انتظامی که از زمان خصوصی شدن این شرکت در محل این شرکت مستقر شده است، اقدام به توهین به کارگران کرد که با عکس العمل کارگران مواجه شد. کارگران متحصن وی را مورد هجوم قرار دادند که در این حین مامور مربوطه با حرکت به سمت ماشین خود و برداشتن سلاح اقدام به تیراندازی هوائی کرد اما کارگران با حرکتی بموقع مانع ادامه تیراندازی و وقوع جنایت از سوی این مامور شدند. پس از کنترل این مامور توسط کارگران، کارگران نیشکر و خانواده هایشان تا ساعت ۱۲ظهر به تجمع و تحصن خود در محل شرکت ادامه دادند و با عدم پذیرش وعده و وعیدهای کارفرما اعلام کردند همچنان به اعتصاب و اعتراض خود تا دستیابی به مطالباتشان ادامه خواهند داد.

لازم به توضیح است که کارگران در اولین روز اعتصاب در روز ۱۳ خرداد جاده بین المللی اهواز- اندیمشک را بستند و خواهان پرداخت فوری حقوق فروردین و اردیبهشت و پاداش سالهای ۹۴ و ۹۵ شدند. روز ۱۵ خرداد سیامک نصیری افشار، قائم مقام شرکت، با حضو در میان کارگران اعتصابی اعلام کرد که هر کس به سر کار برنگردد اخراج میشود. کارگران او را هو کردند و اعلام کردند در صورتی که حقوق معوقه آنها پرداخت نشود و مشکل بیمه آنها حل نشود، دست به تحصن در مقابل فرمانداری شوش خواهند زد و امروز این التیماتوم خود را عملی کردند. کارفرما با استفاده از نیروی انتظامی تلاش کرده است فضای رعب و وحشت ایجاد کند و با قلدری از پرداخت حقوق کارگران خودداری کند و جلو اعتراض آنها را بگیرد. اعتصاب و تحصن کارگران در روزهای اخیر نشان داد که کارگران مرعوب کارفرما و نیروهای سرکوبش نشده اند.

حضور خانواده های کارگران در تجمعات اعتراضی در مرکز شهر اقدام مهمی است که در دو سال گذشته در جنبش کارگری وسعت گرفته است. این تجربه در ماههای گذشته در کارخانه هپکو در اراک و فولاد اهواز نشان داد که تا چه حد در جلب توجه و حمایت مردم و عقب راندن کارفرما و دولت موثر است. جمع کردن بساط نیروهای سرکوب در مراکز کار باید به خواست فوری کارگران هفت تپه و کلیه مردم در سراسر کشور تبدیل شود. حزب کمونیست کارگری مردم شریف و زحمتکش در هفت تپه و در سراسر کشور را به حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه و خواست های آنها و از جمله جمع کردن بساط نیروهای سرکوب از محیط کار فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۶ ژوئن ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer