حزب کمونیست کارگری ایران – کارگران مخابرات گام تازه ای به جلو برداشتند

کارگران مخابرات گام تازه ای به جلو برداشتند

روزهای دهم و یازدهم تیرماه کارگران شرکتی مخابرات در بسیاری از شهرهای استان های لرستان، خوزستان، فارس، مازندران، کرمان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و همدان همزمان دست به تجمعات اعتراضی در مقابل ساختمان های مخابرات زدند و خواهان عقد قرارداد مستقیم و تامین امنیت شغلی خود شدند. طبقه بندی مشاغل نیز از خواست های دیگر کارگران مخابرات میباشد. این اعتراضات در ادامه دو هفته اعتراض مستمر کارگران شرکتی مخابرات در مشهد صورت گرفت. کارگران مخابرات اعلام کردند به اعتراض خود تا زمانی که به خواست های آنها پاسخ داده شود ادامه خواهند داد.

تجمع سراسری و همزمان در شهرهای مختلف کشور گام بزرگی در گسترش مبارزات کارگران مخابرات است. شیوه ای که معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش، کارگران آتش نشانی، کارگران فشار قوی برق، بازنشتگان فولاد و بخش های دیگری از طبقه کارگر در سال های اخیر به آن روی آورده اند. تهیه طومارهای اعتراضی توسط بخش هایی از کارگران از جمله کارگران نفت نیز شکل دیگری از روی آوری به اعتراضات متحد و سراسری است که نقطه عطفی در مبارزات کارگری بشمار میرود. لازم به یادآوری است که در آبان سال گذشته نیز بیش از دو هزار نفر از کارگران شرکتی مخابرات از شهرهای مختلف در مقابل مجلس تجمع کردند که در روز سوم اعتراض خانواده هایشان نیز به آنها ملحق شدند.

اعتراضات سراسری و حضور خانواده های کارگری در تجمعات اعتراضی، دو اقدام مهم جنبش کارگری در جهت اتحاد بیشتر، به میدان آوردن نیروی بیشتر در مقابل دولت و کارفرماها، و به معنی درجه بالاتری از سازمانیابی در میان کارگران است. این مسیری است که باید به شیوه مبارزه بخش های مختلف جنبش کارگری تبدیل شود. طبقه کارگر خواست های فوری، سراسری و مشترکی مانند افزایش دستمزدها، انعقاد قراردادهای مستقیم و امنیت شغلی، پرداخت فوری حقوق های معوقه و پایان دادن به امنیتی کردن اعتراضات دارد و برای تحمیل این خواست ها باید مبارزات خود را از طریق اعتراضات سراسری، به میدان آمدن خانواده های کارگری، رسانه ای کردن هرچه بیشتر اعتراضات، جلب همبستگی سایر بخش های جامعه و تلاش برای شکل دادن به تشکل های سراسری و محلی خود ارتقا دهد.

حزب کمونیست کارگری، با تمام قوا از مبارزات کارگران مخابرات و خواست های بحق آنان حمایت میکند و کارگران در سراسر کشور را به گسترش اعتراضات سراسری، حضور خانواده های کارگری در تجمعات اعتراضی و تلاش برای شکل دادن به تشکل های خود فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

١١ تیرماه ١٣٩٦، ٢ جولای ٢٠١٧