حزب کمونیست کارگری ایران-کارگران شهرداری اهواز دست به تجمع سراسری زدند

کارگران شهرداری اهواز دست به تجمع سراسری زدند

کارگران مناطق هشت گانه شهرداری اهواز امروز دوم مرداد تجمع متحدانه خود را به مقابل استانداری خوزستان کشاندند و به نمایندگی از طرف ۵۰۰۰ نفر از همکاران خود خواهان پرداخت حقوق معوقه و تبدیل قراردادهای پیمانی به قرارداد مستقیم با شهرداری هستند.

سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور تحت فشار اعتراضات مکرر کارگران شهرداری ها مجوز استخدام کارکنانی که دارای حداقل سه سال سابقه کاری هستند را صادر کرده است که مطابق این دستورالعمل همه کارگران شهرداری باید تبدیل وضعیت شوند اما تا این لحظه نه شهرداری و نه شورای شهر اهواز هیچ پاسخی درمورد این دستور العمل به کارگران نداده اند. کارگران شهرداری های اهواز بیش از دو ماه است دست به اعتراضات مستمری زده اند اما این اعتراضات بتدریج کل مناطق هشتگانه را در برگرفت. از جمله روز ۳۱ تیرماه حدود ۷۰۰ نفر از کارگران هشت منطقه در مقابل ساختمان شهرداری اهواز تجمع اعتراضی برپا کردند. خواست جمع کردن بساط پیمانکاران و قرارداد مستقیم روزبروز وسعت بیشتری پیدا کرده و با توجه به وجود ۱۲ میلیون کارگر پیمانکاری در سطح کشور، زمینه تبدیل این خواست به خواست میلیون ها کارگر در سطح کشور بیش از هر زمان از زمینه مساعد برخوردار شده است.

اعتصابات و تجمعات سراسری روزبروز بخش های بیشتری از جنبش کارگری را در بر میگیرد و این یک پیشروی قابل توجه برای جنبش کارگری است. از جمله در هفته های اخیر شاهد اعتصاب و تجمع سراسری کارگران مخابرات بودیم. اعتصابات و تجمعات سراسری کارگران، معلمان و بازنشستگان زمینه تشکل های سراسری آنها را نیز فراهم کرده است. با تمام قوا باید دست به کار ایجاد تشکل های سراسری کارگری شد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲ مرداد ۱۳۹۶، ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۷