– حزب کمونیست کارگری ایران قرار در مورد مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

حزب کمونیست کارگری ایران

در ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی رسما آزادی عقیده و بیان و حق تشکل و تحزب  وجود ندارد. از ابتدای حاكمیت رژیم اسلامی در ایران دستگیری و شكنجه و اعدام مردم و فعالین معترض و مخالف حکومت  بخش جدایی ناپذیر دستگاه حاكم بوده است. ما هر روزه شاهد تهدید و اذیت و آزار، زندان و شكنجه و صدور حبسهای طویل المدت برای فعالین كارگری، فعالین مدافع حقوق کودک، حقوق زن و سایر فعالین سیاسی و اجتماعی هستیم. خانواده های این زندانیان مداوما از سوی رژیم مورد تهدید و اهانت و بعضا دستگیری قرار میگیرند.

علیرغم فشارهای رژیم، زندانیان سیاسی و خانواده هایشان جسورانه و با عزمی راسخ در اشكال مختلف در مقابل سیاست های سركوبگرانه مبارزه كرده اند. شعار آزادی زندانیان سیاسی به یكی از شعارهای اصلی اعتراضات و تجمعات در ایران تبدیل شده است و مردم در ابعاد وسیعتری هر روزه از زندانیان سیاسی و خواسته هایشان حمایت میکنند. بویژه مقابله با پرونده سازیهای امنیتی عرصه و جبهه تازه ای را در مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی گشوده است. رژیم فعالین و زندانیان سیاسی را عمدتا با اتهام اقدام علیه امنیت کشور مورد پیگیرد و دستگیری قرار میدهد و مبارزه علیه این پرونده سازهای یک جزء مهم مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی است.

نزدیک به چهار دهه سركوب و شكنجه و زندان، نتوانسته است صدای آزادیخواهی و تلاش و مبارزه برای یك دنیای بهتر را خاموش كند و مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی به بخش مهمی از جنبش برای سرنگونی جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

 حزب كمونیست كارگری ایران ضمن ادامه حمایت فعال از زندانیان سیاسی و خانواده هایشان بر اهمیت مبارزه متشكل برای آزادی زندانیان سیاسی تاكید میكند و تمام تلاش خود را جهت تقویت و پیشبرد هر چه بیشتر این مبارزه و ایجاد كانالهای همبستگی جهانی در حمایت از آزادی زندانیان سیاسی به كار میگیرد.

 

دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران

١٩ ژوئن ٢٠١٧، ٢٩ خرداد ١٣٩٦

توضیح: اصل این قرار به کنگره دهم حزب ارائه شده بود که به دلیل ضیق وقت مورد بررسی قرار نگرفت و به کمیته مرکزی و نهایتا به دفتر سیاسی سپرده شد.