حزب کمونیست کارگری ایران -زنان تودهنی دیگری به خامنه ای خواهند زد!

زنان تودهنی دیگری به خامنه ای خواهند زد!

فتوای اخیر خامنه ای علیه دوچرخه سواری زنان، تقلای مذبوحانه ای از جانب حکومت برای به کنترل در آوردن جامعه پویا و خروشنده ای است که حکومت تحجر اسلامی را به استیصال و درماندگی کشانده است. خامنه ای گفته است: «دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و در منظر نامحرم، غالبا موجب جلب نظر مردان و در معرض فتنه و به فساد کشیده شدن اجتماع و منافی با عفت بانوان است و لازم است ترک شود و در صورتی که در منظر نامحرم نباشد اشکال ندارد».

در تفکر سران جمهوری اسلامی و داعش و دولت عربستان و طالبان و بوکوحرام زن مظهر فتنه و به فساد کشیدن مردان است و باید در پستوی خانه مخفی شود و یا در چادر و مقنعه و کیسه های گشاد پوشانده شود. این تنها نشان دهنده عمق ارتجاع و تحجر نیروها و دولتهای اسلامی از نوع جمهوری اسلامی است. جامعه ایران این زن ستیزی تهوع آور را هرگز نپذیرفته و نخواهد پذیرفت. جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف و بارها و بارها از زنان تودهنی خورده است. این مهمترین رکن ایدئولوژی اسلام و مهمترین رکن سیاست کل جنبش اسلامی برای به زانو درآوردن کل جامعه است. کلماتی مانند ارتجاع و تحجر و عقب ماندگی عمق ضدیت جنبش نکبت بار و نفرت آور اسلامی با زن و جامعه را توضیح نمیدهد. هر جریان اسلامی که به قدرت میرسد یا قصد قدرت گیری دارد ابتدا حملاتش را متوجه زنان میکند. اما مشخصه امروز جامعه ایران تودهنی بزرگی است که جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف و بارها و بارها از زنان خورده است و اینبار نیز تودهنی بزرگتری خواهد خورد. اگر میتوانستند جلو مدرسه رفتن زن را هم مانند طالبان میگرفتند اما امروز اکثریت دانشجویان دانشگاهها را دختران تشکیل میدهند. خواستند و با اسید و پونز زورشان را زدند که چادر به سر زنان بکنند، اما امروز این آه و ناله آیت الله ها است که از بیحجابی زنان بلند شده است. گفتند موسیقی و بویژه خوانندگی زنان طبق دین اسلام حرام است اما چنان جنبش وسیعی حول موسیقی به راه افتاد که حکومت را دو تکه کرد. زن را از ورود به ورزش و مسابقات ورزشی منع کردند، امروز حتی خامنه ای مجبور میشود به زنانی که در مسابقات جهانی به پیروزی میرسند تبریک بگوید.

دوچرخه سواری زنان نیز نه تنها با فتوای خامنه ای «ترک» نمیشود بلکه گسترش خواهد یافت.

حزب کمونیست کارگری زنان در سراسر کشور را فرامیخواند حتی اگر دوچرخه سواری نمیدانند یاد بگیرند و با دوچرخه به خیابان بیایند. باید جنبش وسیعی حول دوچرخه سواری به راه انداخت. حکومت پراکنده تر و ضعیف تر از آن است که بتواند مانع پیشروی این جنبش شود. حزب از همه مردم آزاده میخواهد در مقابل اذیت و آزار ماموران حکومت داعش و آل خامنه ای با قاطعیت بایستند و این عرصه را نیز به یک پیروزی برای خود و شکست مفتضحانه ای برای حکومت تبدیل کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۶