حزب کمونیست کارگری ایران-جنایت هولناک تروریستی در کابل محکوم است

جنایت هولناک تروریستی در کابل محکوم است

صبح روز چهارشنبه ۳۱ مه در اثر انفجار یک کامیون بمب گذاری شده در مرکز محله دیپلماتیک کابل بیش از ۹۰ نفر جان خود را از دست داده و حداقل ۴۶۱ نفر مجروح شدند. تاکنون هیچ جریانی مسئولیت این اقدام جنایتکارانه را نپذیرفته است. اما شواهد دال بر این است که این کار جریانات اسلامی است.

این انفجار در محله ای که مرکز استقرار بسیاری از نهادهای اصلی دولتی، سفارتخانه‌ها و مقر فرماندهی ناتو است و به شدت محافظت میشود، نشان می‌دهد که مردم افغانستان در سایر مناطق این کشور از کوچکترین امنیتی برخوردار نیستند.

افغانستان عملا به میدان جنگ نیروهای تروریستی اسلامی و رقابت قدرت های جهانی و دول منطقه تبدیل شده است. اینها از هر طرف به جان مردم افتاده‌اند. حکومت قومی- اسلامی افغانستان و حامیان آن نیز نه فقط قادر به پایان دادن این توحش افسار گسیخته نیستند بلکه خود بخشی از صورت مساله اند. تاوان این فجایع بیشمار را مردم مصیبت دیده و بی پناه افغانستان می‌پردازند. می‌توان و باید به این وضعیت دردناک خاتمه داد.

حزب کمونیست کارگری صمیمانه خود را در کنار مردم مصیبت دیده و داغدار
افغانستان می‌داند و پیگیرانه از مبارزه جریانات چپ و آزادیخواه و سکولار
افغانستان برای رهایی از دولت مرتجع قومی اسلامی و جارو کردن دار و دسته های تروریست اسلامی از این کشور دفاع می کند. ما مردم آزادیخواه در سراسر جهان و بویژه مردم ایران را فرامیخوانیم که دولت های مرتجعی که در این وضعیت نقش دارند، از جمله جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند و به رهایی مردم افغانستان یاری رسانند.

جزب کمونیست کارگری ایران
۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱ ژوئن ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer