حزب کمونیست کارگری ایران-اعتراضات کارگری در نقاط مختلف کشور جریان دارد

اعتراضات کارگری در نقاط مختلف کشور جریان دارد

اعتراضات متعدد کارگران در مراکز مختلف و در نقاط مختلف کشور جریان دارد. این روندی است که همچنان ادامه خواهد یافت و وسیعتر و تعرضی تر خواهد شد.

تنها در چند روز گذشته کارگران شبکه کابل هوایی مخابرات مشهد، بیش از ۱۵۰۰ کارگر مجتمع نیشکر هفت تپه، کارگران شرکتی شهرداری زاهدان، کارگران مشهد نخ، کارگران اخراجی آذر آب اراک، کارگران فضای سبز منطقه دو شهرداری اهواز، کارکنان مترو تهران، کارگران معادن زغال سنگ هشونی غربی و کوهبنان و خانواده های آنها، کارگران مترو تهران، کارگران کارخانه گسترش توسعه صنعت آذربایجان، ۱۵۰۰ کارگر پارس قو، کارگران شهرداری نورآباد، کارگران شرکت ماهی کارون شوشتر، خانواده های کارگری در آق دره تکاب، کارگران شاغل در بخش های خدمات شهری شهرداری منطقه ٢ آبادان، کارگران معدن پابدانای جنوبی زرند کرمان، کارگران منطقه هشت شهرداری اهواز، کارگران کاغذ پارس در هفت تپه و کارگران منطقه سه وهشت شهرداری اهواز بارها دست به اعتصاب و تجمعات اعتراضی زده تا خواست های خود را به کرسی بنشانند. بیشتر از اعتراضات چندین روز ادامه داشته است. از ناامنی شغلی تا امنیتی کردن محیط کار، از نپرداختن دستمزد کارگران تا مشکلات بیمه و بازنشستگی و انواع اجحافات دیگر موضوع اعتراض کارگرن بوده است.

اینها مشکلاتی است که امروز میلیون ها کارگر در سراسر کشور با آن دست و پنجه نرم میکنند و علیه آن دست به اعتصاب و اعتراض میزنند. تقویت این مبارزات در گرو اقدامات متحد و سراسری مراکز مختلف کارگری، هماهنگی و اقدامات مشترک کارگران در سطح شهر و یا در سطح کشور، به میدان آمدن فعال خانواده های کارگری و جلب حمایت مردم شهر، حمایت از مبارزات یکدیگر، رسانه ای کردن هرچه بیشتر اعتراضات و مشکلات کارگران و سیاست های ضد کارگری ارگان های حکومت از طریق کانال جدید و مدیای اجتماعی و تحکیم شبکه های کارگری است.

حزب کمونیست کارگری تقویت مبارزات کارگری و کمک به شکل گیری تشکل های کارگری را امر خود میداند و با تمام امکانات در جهت رفع موانع آن تلاش میکند و فعالین کارگری را به تماس نزدیک تر با حزب فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰ ژوئن ۲۰۱۷