حزب حکمتیست – فراخوان به تظاهرات و گزارش از برنامه چالش با عنوان “ردپای جمهوری اسلامی در کانادا”

 

 

علیه اعدام و حکومت اسلامی اعدام اعتراض کنیم!

 

۱۰ اکتبر برابر با ۱۹ مهر روز جهانی علیه اعدام است. حکومت اسلامی در ایران با سابقه ۳۸ سال کشتار و جنایت تکاندهنده سمبل حکومت اعدام در جهان است. خرداد ۶۰ و شهریور ۶۷ اوج وحشیگری و جنایت و نسل کشی حکومت اسلامی است.

اعدام قتل عمد دولتی است. اعدام مجازات نیست بلکه نابودی حیات انسانی است. حکومت اسلامی حکومت اعدام، زندان، شکنجه و شلاق است. رژیم اسلامی حکومت سرکوب آزادیهای سیاسی، تشکل، اعتصاب و تظاهرات است. این حکومت با اعدام و سرکوب تلاش میکند فقر و فلاکت و استثمار خشن دهها میلیون کارگر و زحمتکش را تضمین و هر صدای مخالفی را خفه کند.

مبارزه برای لغو مجازات اعدام در ایران نمی تواند بدون سازمان دادن مبارزه ای همه جانبه علیه رژیم اسلامی صد هزار اعدام پیش برده شود. درهم شکستن ماشین اعدام مستلزم درهم کوبیدن حکومت اعدام است. در روز ۱۰ اکتبر باید جمهوری اسلامی را در پیشگاه افکار عمومی مردم پیشرو جهان به محاکمه کشید.

نه به اعدام، سرنگون باد حکومت اسلامی اعدام

زمان: دوشنبه ۱۰ اکتبر ساعت ۵ تا ۷ بعدازظهر

مکان: میدان مل لستمن

مرگ بر جمهوری اسلامی

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست – کانادا

۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶

سفارت تروریست ها را باز نکنید!

تسلیم لابی های رژیم اسلامی نشوید!

 

کنگره ایرانیان کانادا بعنوان لابی رژیم اسلامی بطور علنی وارد میدان شده است. تهیه توماری از ایرانیان مقیم کانادا که میگویند امضای بیش از ۵۶۰۰ نفر را بر خود دارد، و جار و جنجال رسانه ها و یک نماینده دست راستی ایرانی تبار حول آن، کمپین جدیدی برای باز شدن سفارت رژیم اسلامی در کانادا است. بنا به اخبار رسانه ها قبلتر گفتگوهای محرمانه برای باز شدن مجدد سفارتهای جمهوری اسلامی و کانادا در جریان بوده است. در این میان مجید جوهری نماینده فدرال در پارلمان آنتاریو و بیژن احمدی رئیس کنگره ایرانیان کانادا و همکاران این پروژه، صرفا بازیچه این مذاکرات محرمانه و دیپلماسی مخفی دولت کانادا با تروریستها و شکنجه گران زهرا کاظمی شهروند کانادا هستند.

 

میگویند تجدید روابط جمهوری اسلامی و دولت کانادا و بازشدن سفارتها، مشکل کسانی که به ایران رفت و آمد میکنند و نیاز به خدمات کنسولی دارند را حل میکند. بیزنس من ها، بچه آخوندها، دانشجویان بورسیه ای، سرمایه داران ایرانی، عوامل جمهوری اسلامی و تروریستهای متفرقه البته به سفارت و امکانات لجستیکی زیر پوشش “خدمات کنسولی” نیاز دارند. در این میان مردم عادی از جمله افراد مُسن که به ایران آمد و رفت دارند، مشکلی با بسته بودن سفارت رژیم اسلامی ندارند. خدمات کنسولی را میتوان از طریق اینترنت هم ارائه داد. مشکل ارائه خدمات کنسولی نیست. مشکل ایجاد لانه ای برای سازماندهی تروریسم اسلامی و شبکه جاسوسی از مخالفین سیاسی است. مشکل اینست که دولت کانادا نهایتا باید منافع طبقه سرمایه دار و کسانی که مایل به روابط تجاری با جمهوری اسلامی هستند را تامین کند. برای اینکار کانالهای علنی و غیر علنی ایجاد کند و آنرا تحت پوشش خواست “ایرانیان مقیم کانادا” و نهادهای مزدوری مانند کنگره ایرانیان کانادا پیش ببرد.

 

جمهوری اسلامی و دولت کانادا هر کدام منافع خود را پیش میبرند. آزادیخواهان و مخالفین سیاسی اما ضروری است که بدقت مسائل را تفکیک کنند. اولا، باید حساب مردم عادی را از مزدوران رژیم اسلامی جدا کرد. مردم عادی و پدر و مادرها، اگر بتوانند نهایتا سالی یکبار برای دیدار عزیرانشان آمد و رفت دارند. ثانیا، کنگره ایرانیان کانادا و امثال جوهری دارند به اسم این افراد اهداف جمهوری اسلامی را پیش میبرند. لابی های جمهوری اسلامی همواره تلاش دارند اهدافشان را در زرورق “خواست مردم” و اهداف عامه پسند بپیچند. ثالثا، از حق سفر و حق دریافت خدمات کنسولی حرف میزنند. خود را به فراموشی میزنند که این حق از بخش اعظم مردم ایران از جمله زنان سلب شده است. آگاهانه فراموش میکنند که تعداد بسیاری به جرم عقایدشان اصولا مهدورالدم و محارب نامیده میشوند و حتی نمیتوانند برای آخرین خداحافظی با بستگان شان در بستر مرگ سفر کنند. رابعا، پناهنده سیاسی که طبق تعریف نمیتواند به کشور مبدا سفر کند. باید بسیار وقیح و جانبدار حکومت جنایتکاران بود که از “حق سفر و خدمات کنسولی” سخن گفت. باید با جمهوری اسلامی اهداف و آرمان مشترک داشت تا خواهان باز شدن سفارت حکومتی شد که متهم به جنایت علیه بشریت و کشتار جمعی است. در مقابل این تلاشها باید قاطعانه ایستاد و سخنگویان و سازماندهندگان واقعی اش را افشا کرد.

 

دولت کانادا و جاستین ترودو بهتر است همان ادعای نیم پز و محدود حقوق بشر را به قمار نگذارد و کمی دوراندیش تر عمل کند. دولت کانادا وقتی پشیمان میشود که تروریستهای متفرقه امنیت را از شهروندان سلب کردند و آنوقت دیگر دیر است. همین امروز مولتی کالچرالیسم و راسیسم باندازه کافی برای زنان و کودکان دردسر ایجاد کرده است. بهتر است بیش از این روی اسب اسلام سیاسی شرط بندی نکنید. امنیت در کانادا با بسته بودن سفارت رژیم اسلامی و مدارس مذهبی بهتر تامین میشود.

 

ایرانیان عضو در “کنگره ایرانیان کانادا” که با سیاستهای وقیحانه حمایت از جمهوری اسلامی موافق نیستند و نمیخواهند این اقدامات به اسم و امضای آنها ثبت شود، باید سریعا و علنا این سازمان لابی جمهوری اسلامی را ترک و امثال بیژن احمدی را اخراج کنند. نیروهای مخالف جمهوری اسلامی ضروری است علیه این تلاشهای علنی جمهوری اسلامی و دولت کانادا و لابی های متفرقه آن دست به انواع ابتکارات سیاسی و عملی بزنند و این پروژه را قاطعانه به شکست بکشانند.

 

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست واحد کانادا از ایرانیان مقیم کانادا دعوت میکند در ادامه اعتراض مردم کارگر و زحمتکش در ایران علیه جمهوری اسلامی، در کانادا علیه تلاشهای متفرقه برای حمایت از رژیم اسلامی بایستند و مشخصا علیه پروژه باز کردن سفارت رژیم اسلامی فعالانه تلاش کنند. ما برای انزوای سیاسی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی، بستن سفارتخانه های آن در کشورهای مختلف، تحت تعقیب قرار دادن عناصر امنیتی رژیم در کانادا، تامین امنیت شهروندان و پس زدن و شکست تروریسم اسلامی و دولتی مبارزه میکنیم. نباید در مقابل تحرک لابی های رژیم سکوت کرد و یا بی تفاوت بود. نباید اجازه داد بنام و با امضای شهروندان ایرانی – کانادائی به پروژه های رژیم سرویس داد. نباید اجازه داد که سفارت تروریست ها را باز کرد.

 

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – واحد کانادا

۲۱ سپتامبر ۲۰۱۶

گزارش از شرکت فعالین واحد کانادا حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست در برنامه چالش با عنوان “ردپای جمهوری اسلامی در کانادا”

در تاریخ ۲۵ سپتامبر جلسه ای از طرف نهاد چالش در تورنتو با شرکت نمایندگان حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست، حزب کمونیست کارگری، حزب کمونیست ایران و حزب کمونیست م ل برگزار گردید.

رفیق احمد بابایی از طرف حزب حکمتیست سخنران این برنامه بود. او در سخنان خود از جمله اشاره کرد که جمهوری اسلامی به کمک دولتهای غربی برسر کار آورده شد و به جان مردم ایران انداخته شد و دولت کانادا با اتکا به سیاست مولتی کالچرالیسم و نسبیت فرهنگی، راه را برای بازگشایی مدارس و مراکز مذهبی باز گذاشت تا جنبش اسلامی بتواند از این طریق سربازگیری کند و قربانیش را روانه عملیات تروریستی کند. اینها عملا به قوانین اسلامی و آموزش مذهبی میدان دادند درحالی که داشتن یک سیستم آموزشی واحد و سکولار خواست مردم پیشرو است.

 احمد بابائی تاکید کرد که مسئله اصلی که امروز رد پای رژیم اسلامی در آن آشکار است، بحث بازگشایی مجدد سفارت جمهوری اسلامی بعنوان لانه تروریستی و مرکز جاسوسی از مخالفین سیاسی است. در این زمینه بیژن احمدی رئیس کنگره ایرانیان کانادا و مجید جوهری نماینده پارلمان اونتاریو و دیگر همکارانشان از طریق مصاحبه با صدای امریکا و جمع کردن امضا و با تبلیغ اینکه برای تسهیل سفر و خدمات کنسولی لازم است که سفارت باز شود، عملا نقش لابی جمهوری اسلامی برای باز شدن مجدد سفارت رژیم را بعهده گرفته اند. وی تاکید کرد که من از عزیزان عضو کنگره ایرانیان که مخالف جمهوری اسلامی هستند میخواهم که علیه این سیاست بایستند و کنگره ایرانیان کانادا را ترک کنند.

احمد بابائی در باره بحث حق سفر گفت اگر بدست ما کمونیستها باشد، همه انسانهای دنیا باید آزادانه بتوانند هر جا دلشان خواست سفر کنند. اما اساسا این دولتها هستند که حق را از مردم سلب کرده اند. حق سفر برای این آقایان و جمهوری اسلامی بسیار لوکس است. نگاه کنید دهها میلیونها انسان و زن در ایران حق سفر ندارند و من و شمای کمونیست و بیشمار مخالف سیاسی دیگر که از آن جامعه فرار کردیم، مگر سفر کردیم که الان حق سفر بخواهیم؟ زهرا کاظمی که برای فعالیت ژورنالیستی سفر کرد چه سرنوشتی پیدا کرد؟

ما در مقابل جمهوری اسلامی برای حق سفر مبارزه نمیکنیم، ما برای سرنگونی جمهوری اسلامی تلاش میکنیم. ما به جامعه فراخوان میدیم که امر سرنگونی رژیم را در دستور کار خود قرار دهند. به دولت کانادا هم اعلام میکنیم که برای تامین منافع اقتصادی تلاش میکند مجددا روابط دیپلماتیک را از سر بگیرد. امری که علیه منافع و مبارزه مردم ایران هلیه حکومت اسلامی است.

بنظر من باید تمرکز را بر بسیج و سازماندهی مردم در خارج کشور و داخل کشور برای سرنگونی جمهوری اسلامی قرار داد. بحث حق سفر و دفاع از آن عملا مدافعینش را در دفاع از باز شدن سفارت رژیم قرار میدهد. ما می گوئیم سفارت رژیم نباید باز شود. *