بابک سراج-اخبار کارگری

اخبار کارگری

تنظیم: بابک سراج

ناپدید شدن یک مقنی در قنات عشرت آباد سبزوار

روز سه شنبه چهار مقنی به منظور افزایش ظرفیت آب دهی وارد قنات عشرت آباد  در سبزوار شدند که پس از مدتی یک تن از آنان ناپدید می شود.گفتنی است جستجوی نیروهای امدادی از روز سه شنبه آغاز شده و در ادامه عملیات حفاری انجام می‌گیرد. تلاش‌ها برای نجات مقنی ادامه پیدا کرد. مهرماه سال گذشته نیز پنج مقنی در حادثه ریزش چاه در منطقه سبزوار جان خود را از دست دادند.

مرگ سه کارگر تبریزی بر اثر مسمومیت گاز

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تبریز از جان باختن سه کارگر یک کارخانه تولید کننده مواد غذایی واقع در جاده اهر تبریز خبرداد و گفت که آنها به علت گازهای متصاعد شده از مخزن فاضلاب صنعتی کارخانه (سبتیک) جان خود را از دست داد‌ند.

کارگران سنگ پاسارگاد تا ۱۱ماه طلبکارند.

منابع خبری در تاکستان از عدم پرداخت مطالبات مزدی کارگران کارخانه سنگ پاسارگاد خبر می‌دهند. این کارگران که تعداد آنها ۷۵ نفر است، بین ۸ تا ۱۱ ماه مزد پرداخت نشده طلب دارند.این وضعیت درحالی است که پیش از این تعداد ۵۰ کارگر دیگر این واحد سنگ‌بری در اسفند ماه سال ۹۵ پس از خاتمه قراردادهای کاری خود تعدیل شده بودند.

مطالبات کارگران تونل «گزردره»پرداخت نشده است

در حدود ۲۰ کارگر که بر روی پروژه راه سازی تونل همرو – گزردره در جاده سنندج مریوان کار می‌کردند پس از اتمام کارشان مشکلاتی در پرداخت معوقات مزدی خود دارند.

کارگران «ایران برک» ۱۰ تا ۲۰ ماه مزد طلبکارند.

نزدیک به ۱۱۰ کارگر که در سه بخش ریسندگی، بافندگی ودوزندگی کارخانه ایران برک رشت کار می‌کنند که در حال حاضر بابت ۱۰ تا ۲۰ ماه مطالبات مزدی طلبکارند.

***