اعلامیه حزب حکمتیست-فاجعه شیمیایی در سوریه غیر قابل تحمل و قویا محکوم است

اعلامیه حزب حکمتیست

فاجعه شیمیایی در سوریه غیر قابل تحمل و قویا محکوم است

 
بار دیگر جهان شاهد بکارگیری سلاح کشتار دسته جمعی شد. پس از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط ارتش آمریکا، پس از بمباران شیمیایی مردم در حلبچه توسط ارتش عراق، باردیگر و برای چندمین بار جنایت شیمیایی علیه مردم سیویل در سوریه اعمال شد. در یک چشم بهم زدن صدها تن از مردم عادی، عادی ترین مردم در “خان شیخون”  کودک و جوان و سالمند، زن و مرد به طور فجیعی در اثر حمله شیمیایی جان خود را از دست داده و یا زخمی شدند.

همه طرفهای جنایتکار درگیر در فاجعه سوریه و در این جنایت همدیگر را متهم میکنند. اخبار و شواهد نشان میدهد دولت جنایتکار و تروریست بشار اسد، مرتکب این جنایت شده است. در این هم تردیدی نیست جریانات “اپوزیسیون” قومی و مذهبی تروریست دخیل در سناریوی سیاه جاری در سوریه ظرفیت چنین اقدام جنایتکارانه ای را دارند.هر دو طرف در چند ساله اخیر کارنامه سراپاجنایت از خود برجای گذاشته اند.

این فاجعه یک اقدام بی سابقه و بدون زمینه در وقایع سوریه نیست. حلقه دیگری در سلسله جنایاتی است که در چند  سال گذشته در سوریه صورت گرفته است. این وضعیت تاکنون صدها هزار کشته و بیش از یک میلیون زخمی و میلیونها  آواره بجا گذاشته است. این وضعیت محصول سناریوی سیاهی است که نیروهای ضد مردمی بر این مردم تحمیل کرده اند. عاملین این وضعیت دهشتناک بسیارند. از دولت دیکتاتوری و تروریست بشار اسد و متحدین اش مانند رژیم اسلامی در ایران و روسیه ، تا نیروهای “اپوزیسیون” تروریست قومی و مذهبی و داعشی متکی به حمایت دول ارتجاعی منطقه مانند ترکیه و عربستان و قطر تا قدرتهای امپریالیستی مانند آمریکا و دولتهای امپریالیست غریی همه این دولتها و نیروها، مستقیم و غیر مستقیم، مسبب شکل گیری این سناریوی دهشتناک در سوریه و به شدت محکومند.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست این جنایت فجیع و تکان دهنده را از جانب دولت بشار اسد و یا هر نیروی سیاه جانی  دیگری صورت گرفته باشد، قویا محکوم میکند. حزب خود را در غم از دست دادن این انسانهای بیگناه عمیقا شریک میداند و به تمامی بازماندگان این فاجعه تسلیت میگوید. این فاجعه غیر قابل تحمل است. وظیفه مردم حق طلب و آزادیخواه و همه جریانات مترقی و مدافع حقوق انسان در سراسر جهان است، با صدایی رسا و با تحرک اعتراضی محکم به میدان آیند و خواستار محاکمه و مجازات عاملین و مسببین جنایات هولناک در “خان شیخون”  و فجایع سوریه شوند.

همچنین حزب حکمتیست خواهان قطع فوری جنگ و کشتار در سوریه، پایان سناریوی سیاهی است که بر مردم سوریه تحمیل شده است. رژیم دیکتاتوری بشار اسد باید سرنگون شود. این کار مردم سرنگونی طلب سوریه است. کار طبقه کارگر و جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی در سوریه است که فرصت را به دست آورد، خود را سازمان دهد و بساط کل این جنایتکاران را برچیند.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

فروردین ۱۳۹۶ – آوریل ۲۰۱۷