اعلامیه حزب حکمتیست-تروریسم کور در ترکیه، مصر و نیجریه محکوم است!

 

اعلامیه حزب حکمتیست

تروریسم کور در ترکیه، مصر و نیجریه محکوم است!

شهروندان عادی قربانیان تروریسم اسلامی و تروریسم دولتی

در کنار جنگ و کشتار در چهارگوشه خاورمیانه و شمال آفریقا توسط دولتهای تروریستی، در متن راستگرائی جهان و تحرک فاشیستهای متفرقه در آمریکا و اروپا، تروریسم کور هر روز از مردم بیدفاع قربانی میگیرد. شنبه شب ۱۰ دسامبر در استانبول دو انفجار جداگانه که اطراف استادیوم “ودافون” روی داد، حداقل ۲۹ تن کشته و ۱۶۶ تن زخمی بجای گذاشت. یکشنبه ۱۱ دسامبر در قاهره نیز انفجاری نزدیک یک کلیسا در منطقه عباسیه، به قتل عام ۲۵ نفر و تعدادی زخمی منجر شد. در شمال شرقی نیجریه، دو حمله انتحاری در بازار شلوغی در شهر “ماداگالی” در استان “آداماوا” به قتل ۵۷ نفر و زخمی شدن ۱۷۷ نفر انجامید. تلویزیون فرانسه یکشنبه ۱۱ دسامبر از احتمال افزایش تلفات ترور نیجریه به دلیل وخامت وضعیت تعدادی از زخمی شدگان خبر داد.

مسئولیت عملیات تروریستی استانبول را گروه موسوم به “بازهای آزادی کردستان” بعهده گرفته است. مسئولیت انفجارهای مصر و نیجریه را تاکنون جریانی بعهده نگرفته اما روش کار و هدف کور ترور انگشت اتهام را به سمت جریانات تروریستی اسلامی نشانه میرود. این عملیاتهای تروریستی ادامه تقابل و تشدید جنگ تروریستها است که بطور موسمی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و اروپا از شهروندان و مردم غیر نظامی قربانی میگیرد. ماحصل جنگ تروریستها و رقابتهای قدرتهای سرمایه داری برسر حوزه نفوذ اینست که امروز هرگوشه جهان و از جمله مدرسه و اتوبوس و قطار و فرودگاه و مرکز خرید و محل تردد و سینما و کنسرت و بیمارستان به هدف حمله تروریستی تبدیل شده است. تروریسم مانند بختک سیاهی زندگی و امنیت شهروندان را در چهارگوشه جهان گرو گرفته است. مردم در نیجریه و استانبول و قاهره و بغداد و کابل و بروکسل و پاریس و هر گوشه دیگر جهان، قربانیان این تقابل تروریستی دولتها و قدرتهای سرمایه داری اند.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست و جنبش آزادیخواهانه طبقه کارگر این تروریسم کور را قاطعانه محکوم میکند و اعلام میکند که این تروریسم ضد جامعه، چه توسط جریانات اسلامی و چه توسط جریانات قومی، کوچکترین مشروعیتی ندارد و باید توسط کمونیست ها و اردوی انقلابیون نقد و ایزوله شود. حزب حکمتیست ضمن همدردی انسانی با قربانیان ترور در استانبول و قاهره و ماداگالی و هرگوشه جهان و ضمن تاکید مجدد این حقیقت که بانی این ترور توحش و شکلگیری انواع دستجات تروریستی اسلامی در درجه اول آمریکا و موئتلفین اروپائی و منطقه ای آنها هستند، اعلام میکند که پایان دادن به تروریسم کار دولتهای تروریست و دستجات تروریست نیست. مادام که شهروندان پیشرو جهان و در راس آنها طبقه کارگر علیه اردوهای تروریستی بطور قاطع و با یک پلاتفرم روشن و آزادیخواهانه بمیدان نیامده است، راهی جز تمکین به توحش تروریستی و موئتلف شدن مستقیم و یا ضمنی با بلوکی از دولتها و دستجات تروریستی ندارد. پایان دادن به تروریسم کار بشریتی است که منفعتی در اهداف دولتهای تروریست و دستجات اسلامی و غیر اسلامی تروریستی ندارد.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

 

۲۳ آذر ۱۳۹۵ – ۱۳ دسامبر ۲۰۱۶