اعلاميه كميته كردستان حزب حكمتيست درباره-اعتراض روز گذشته در شهر سنندج

اعلاميه كميته كردستان حزب حكمتيست درباره:

اعتراض روز گذشته در شهر سنندج

عليه سركوبگريهاى جمهورى اسلامى در كردستان بپاخيزيم!

روز گذشته پنجشنبه ١٦ شهريور تظاهرات از قبل اعلام شده كارگران و مردم آزاديخواه سنندج، در اعتراض به كشتار اخير كولبران و همبستگى با اعتراض مردم بانه، عليرغم آمادگى از پيشى نيروهاى سركوبگر رژيم در سطح شهر با شكوه فراوان برپا گرديد.

ماموران امنيتى رژيم در شهر سنندج به خيال خود و به قصد خنثى كردن حركت اعتراضى مردم، از صبح روز پنجشنبه عده اى از فعالين كارگرى و اجتماعى سنندج را احضار و تا غروب اين روز در گروگان خود نگهداشتند. اما زهى خيال باطل، نزديكيهاى غروب سنندج مبارز و ميدان اقبالش بطرف ميدان مركزى شهر يكبار ديگر شاهد تجمع شكوهمند هزاران نفر از عاشقان دفاع از انسانيت شد. صف فراوان مزدوران رژيم نظاره گر هاج و واج طنين شعار؛ “بانه تنها نيست، سنندج پشتيبان است” بودند.

تجمع جسورانه زنان و مردان مصمم با بى محل كردن هليكوپتر در حال پرواز و خنثى كردن يورش هاى گاه و بيگاه مزدوران مايوس، به راه و برنامه خود ادامه داد و با حضور باشكوه خود نويد امكان پذيرى روياروئی عليه رژيم هار اسلامى را به نمايش گذاشت. مردم مبارز سنندج با اعتراض به كشتار زحمتکشان كولبر و مردم معترض بانه، ديگر شهرهاى كردستان را به همراهى فراخوانده اند. اين تنها راه مؤثر عليه سركوب و كشتار و تحميل فقر و ندارى و تمامى مصائب دامنگير جامعه است .

مردم مبارز كردستان!

براى كوتاه كردن دست جمهورى اسلامى از ادامه جنايت و كشتار، از اعتراض كولبران و مردم بانه پشتيبانى كنيد. تجمع و اعتراض دستجمعى شما و دنبال كردن اعتراض مردم شهر سنندج در شهرهاى ديگر ممكن است و مى تواند جمهورى اسلامى را وادار به عقب نشينى كند. با تمام امكان براى پايان دادن به كشتار كولبران و آزادى دستگير شدگان اعتراضات بانه و سنندج بكوشيد.

كميته كردستان حزب کمونیست کارگری – حكمتيست

١٧ شهريور ١٣٩٦