اطلاعیه کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران-تجمع اعتراضی کارگران بلبرینگ سازی تبریز

اطلاعیه کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

تجمع اعتراضی کارگران بلبرینگ سازی تبریز

بنا به اخبار منتشره در رسانه های داخلی، تعدادی از کارگران کارخانه بلبرینگ سازی تبریز در اعتراض به عدم پرداخت چهار ماه معوقات دستمزدی خود، دست از کار کشیده و  در محوطه کارخانه تجمع اعتراضی برپا کردند. این کارخانه ١٩٠ نفر کارگر رسمی و قراردادی دارد. ادعای کارفرما این است  که کارخانه بعد از خصوصی سازی با مشکل عدم پرداخت بموقع دستمزدها روبرو شده است!

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران، ضمن حمایت از اعتراض کارگران، اعلام میدارد که خصوصی سازی در مافیای اقتصادی جمهوری اسلامی، یعنی فروش کارخانجات به عوامل وابسته به رژیم، فروش کارخانجات به مزدوران رژیم در سپاه و اطلاعات!

درحقیقت به نام خصوصی سازی عملا دست کارفرمای جدید برای بالا کشیدن دستمزد کارگران، برای اخرج و بی حقوقتر کردن کارگران بازتر میشود. صاحب جدید موسسه با اتکا به نفوذش، براحتی از پرداخت دستمزدهای یک چهارم زیر خط فقر کارگران سرباز میزند و به احدی هم جوابگو نیست، مگر اینکه کارگران اعتصاب کنند و تجمع اعتراضی برپادارند و آنها را وادار به پرداخت دستمزدهایشان کنند.

کارگران کارخانه بلبرینگ سازی تبریز!

برای بیرون کشیدن حقوقتان از حلقوم صاحبان کارخانه ها و سرمایه داران راهی غیر از اعتراض در مقابلتان نیست. راهی غیر از ادامه اعتصاب و تجمعات اعتراضی نیست. اعتراضاتتان را به سطح شهر و به مقابل دفتر کارخانه و یا اداره صنایع استان و مقابل استانداریها بکشانید. کشیده شدن اعتراض به سطح شهر میتواند حمایت مردم و سایر کارگران را بهمراه داشته باشد.  همچنین تجربه اعتراضات کارگران دیگر نشان داده است که  حمایت و حضور همسران شما در تجمعاتتان، اعتراضاتتان را قویتر میکند. باید از این نیروی مهم خود بهره بگیریم. باید و میتوانیم کارفرما و دولت اسلامیش را با حضور فعال و وسیع همسران خود و کمک دیگر کارگران به عقب نشینی وادار کنیم.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٩ تیرماه ١٣٩٦ برابر با ٢٠ جولای ٢٠١٧