اطلاعیه حزب کمونیست کارگری ایران-درمورد عملیات تروریستی در تهران

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری ایران

درمورد عملیات تروریستی در تهران

صبح امروز بر اساس اخباری که جمهوری اسلامی منتشر کرده است، هم‌زمان دو حمله مسلحانه کاملا سازمان یافته به مجلس شورای اسلامی و محل دفن خمینی صورت گرفت. رسانه های جمهوری اسلامی تا این لحظه از ۱۲ کشته و ۴۲ مجروح در این دو اقدام تروریستی گزارش داده اند. اعلام شده که هر چهار فرد تروریستی که به مجلس حمله کرده اند و همینطور دو فردی که در محل دفن خمینی اقدام به تیراندازی کرده اند به قتل رسیده اند. داعش مسئولیت این دو عملیات را به عهده گرفته است.

حزب کمونیست کارگری این اقدامات تروریستی را محکوم میکند. اعمال تروریستی از جانب هر جریانی باشد دودش به چشم مردم میرود و به زیان مبارزات کارگران و مردم که هر روز ابعاد گسترده تری میگیرد تمام میشود. جمهوری اسلامی تلاش میکند از این مساله بعنوان یک برکت برای ایجاد فضای ترور و ارعاب در جامعه استفاده کند و در منطقه نیز اقدامات تروریستی و نظامی اش را گسترش بدهد. مردم ایران اما حکومت اسلامی و سیاست هایش را میشناسند و در مقابل آن خواهند ایستاد.

گرچه داعش مسئولیت این عملیات تروریستی را بعهده گرفته است اما هنوز میتوان احتمالات و سناریوهای دیگری را هم در نظر گرفت. واقعیت هرچه باشد برای همه مردم ایران و جهان روشن است که این عملیات توسط یک جریان اسلامی صورت گرفته و بخشی از کشمکش خونین بین شاخه های مختلف تروریسم اسلامی در منطقه است. جمهوری اسلامی یک پای مهم کشت و کشتار و ناامنی در منطقه است. جمهوری اسلامی مشغول تقویت مالی و نظامی نیروی جنایتکار طالبان در افغانستان و گروه اسلامی حوثی در یمن، و تقویت جریان جنایتکار اسلامی جیش الشعبی در عراق و بشار اسد در سوریه است، و یک پای شکل دادن به جهنم علیه مردم این کشورها است. در مقابل دولت ارتجاعی عربستان در راس یک بلوک دیگر مشغول شکل دادن و تقویت جریانات تروریست از نوع دیگر است و دامنه عملیات آن بویژه بدنبال حمایت قاطع دولت آمریکا از دولت عربستان به ایران نیز کشیده میشود و باحتمال زیاد این نوع عملیات ها در ایران گسترش خواهد یافت. هر انسان آزاده ای باید قاطعانه در مقابل هر دو قطب تروریسم اسلامی در منطقه و سیاست های جنایتکارانه دولت آمریکا و متحدینش بایستد.

جمهوری اسلامی سعی میکند خود را قربانی تروریسم قلمداد کند اما خود یک دولت تماما تروریست علیه مردم ایران و در منطقه است. ۳۸ سال ترور مستمر علیه مردم ایران، اعدام های بیشمار و قتل های زنجیره ای و زندانی کردن و شکنجه مردم حق طلب، سلب هر نوع حق و حقوقی از زنان و کل مردم، تحمیل فقر و محرومیت و بیکاری و بی تامینی به اکثریت مردم و صدها اقدام تروریستی علیه نیروهای اپوزیسیون در خارج کشور، و همچنین حمایت از ارتجاعی ترین نیروها و دولتها و عملیات مستمر نظامی- تروریستی در کشورهای منطقه بخشی از کارنامه سیاه جمهوری اسلامی است.

حزب کمونیست کارگری عملیات تروریستی امروز در تهران را شدیدا محکوم میکند. حزب همچنین سیاست های ارتجاعی جمهوری اسلامی در منطقه را شدیدا محکوم میکند و کارگران و مردم را به گسترش مبارزات شان برای احقاق حقوق حقه خود فرامیخواند. گسترش مبارزات مردم تنها پاسخ به جمهوری اسلامی و رقبای ارتجاعی آن و تنها پاسخ برای رهایی از شر جهنمی است که جمهوری اسلامی بر سر مردم حاکم کرده است. تا جمهوری اسلامی هست فقر و محرومیت و فساد و جنایت علیه مردم توسط این حکومت و اقدامات تروریستی توسط جریانات اسلامی از قطب مخالف آن ادامه خواهد یافت.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۷ ژوئن ۲۰۱۷