اطلاعيه كميته كردستان حزب حكمتيست درمورد- زنده باد مردم آزاديخواه سنندج عمل شنيع اعدام بايد لغو شود

 

زنده باد مردم آزاديخواه سنندج

عمل شنيع اعدام بايد لغو شود

اطلاعيه كميته كردستان حزب حكمتيست درمورد

اقدام انسانى مردم سنندج و خانواده دلير محمدى در نجات جان رشاد رشيدى .

امروز سه شنبه ٢ شهريور قراربود حكم قصاص رشاد رشيدى به جرم قتل دلير احمدى در دادگاه سنندج به اجرا در آيد . ساعت ٤ صبح جمع كثيرى از مردم شهر همراه خانواده دلير احمدى در زندان سنندج حضور يافتند . مادر دلير در حضور حاضرين و مقامات قضايي و زندان قبل از اجراى حكم طناب را از گردن رشاد رشيدى در آورده و مانع اعدام

 او شد.

اين عمل انسانى خانواده احمدى و تلاش روزهاى اخير جوانان و مردم سنندج در فضاى سياسى ايران و خارج از ايران مايه مسرت و شادمانى افكار عمومى شد . اين عمل خلاف جريان و جلوگيرى از برپايي چوبه دار اعدام كه در سايه نكبت جمهورى اسلامى بر سر هر كوچه و ميدانى مدام قربانى مى گيرد ، مى تواند به يك دستاورد باارزش انسانى عليه اعدام و برچيدن اين بساط ضد انسانى تبديل شود .

اعدام در هيچ جا و بطريق أولى در جامعه تحت حاكميت جمهورى اسلامى هيچگاه وسيله دادخواهى و عدالت نبوده است . جمهورى اسلامى از يك طرف بعنوان حكومتى كه تمام امكانات مادى جامعه را در اختيار خود گرفته است ، نه تنها نتوانسته ونخواسته است عليه مصائب اجتماعى از قبيل ، قتل و خشونت ، فحشا و اعتياد و…. قدمى بردارد ، بلكه بر عكس با رواج دادن آنها و باب كردن اعدام سعى در مرعوب كردن جامعه اى دارد كه لبريز از تنفر از او است .

كليد پايان دادن به اين توحش ، و رويارويي با عادت دادن جامعه به باز شدن هر روز ه چشمانشان به چوبه هاى دار در ميدان و أماكن عمومى ، كار مردم انساندوست و عدالتخواه است . تكرار تحرك اجتماعى نمونه سنندج براى جلوگيرى از هر نوع اعدامى در بقيه شهرها شدنى است ، بشرط اينكه جوانان و انسانهاى آزاديخواه و مخالف اعدام پا پيش بگذارند . سنندج اولين نمونه نيست و قطعا آخرين هم نخواهد بود . اما مقابله با عمل شنيع اعدام بايد از حد موردى و اينجا و آنجا به حركتى سازمانده و علنى تبديل شود . جامعه كردستان و ايران اين قدرت و تمايل انسانى را در ناصييه خود دارد .
كميته كردستان حزب حكمتيست ضمن همدردى با خانواده دلير احمدى به اين اقدام انسانى وعظيم آنها ارج مى گذارد . ما همچنين دست جوانان و مردم مبارز و انقلابى سنندج و تك تك فعالين اين اقدام انسانى را كه با دلسوزى و پيگيرى به نجات جان يك انسان كمك كردند بگرمى مى فشاريم . بى گمان اين نوعدوستى و احساس مسؤليت انسانى در كاهش درد و غم خانواده دلير احمدى مؤثر خواهد بود .

كميته كردستان حزب حكمتيست

٢ شهريور ١٣٩٥