اطلاعيه كميته كردستان حزب حكمتيست درباره – تلاش براى نجات جان هيمن اورامى نژاد در شهر سنندج

اطلاعيه كميته كردستان حزب حكمتيست درباره :

تلاش براى نجات جان هيمن اورامى نژاد در شهر سنندج
هيمن هورامى نژاد نبايد اعدام شود!

طبق خبر رسيده به كميته كردستان حزب حكمتيست ، فردا يكشنبه ١٢ دى قرار است هيمن اورامى نژاد ، در شهر سنندج به دار آويخته شود . در بهمن ماه سال ٨٩ در اثر يك درگيرى خيابانى بين هيمن اورامى نژاد و جوان ديگرى به اسم پويا ابوالقاسمى ، متاسفانه پويا ابوالقاسمى كشته مى شود . هيمن كه در آن زمان ١٧ سال سن داشت مدت ٦ سال است در زندان بسر مى برد و به اعدام محكوم شده است . حكم نامبرده قرار است فردا يكشنبه ١٢ دى اجرا شود .

از مدتى قبل عده اى از معتمدين و فعالين كارگرى در شهر سنندج در تلاش اند تا بتوانند از طريق جلب رضايت خانواده پويا ابوالقاسمى از اعدام هيمن اورامى نژاد جلوگيرى كنند . اين اقدام انسان دوستانه باعث اميد در خانواده هيمن و تمامى انسانهاى آزاديخواه و مخالف اعدام در شهر سنندج شده است .

بديهى است جنايات و جرائم اجتماعى كه باعث داغدار شدن خانوادها واز دست دادن عزيزانشان مى شود ، ريشه در تناقضات و ناهنجاريهاى اجتماعى بيشمار كنونى جامعه ايران تحت حاكميت رژيم اسلامى دارد . اما راه پايان دادن به اين جنايات ، اعدام و كشتن انسانهاى ديگرى نيست . با اعدام هيمن اورامى نژاد هيچ دردى از خانواده داغدار پويا درمان نمى شود ، بلكه خانواده ديگرى هم داغدار مى شود . تجربه نزديك به ٣٨ گذشته نشان داده است كه با اعدام نمى توان جلو جرم و جنايات در جامعه را گرفت ، بلكه اشاعه آن باعث ازدياد جنايت و ابزارى براى مرعوب كردن جامعه از طرف دولت مى شود .

كميته كردستان حزب حكمتيست ضمن همدردى با خانواده پويا ابوالقاسمى از آنها تقاضا دارد كه مانع اعدام هيمن شوند . ما همچنىن از مردم آگاه و شرافتمند در شهر سنندج مى خواهيم كه در اين فاصله كوتاه به تلاش براى نجات جان هيمن اورامى نژاد بپيوندند و به اين ترتيب عملا در محو كردن چوبه هاى دار در ميادين و زندانهاى شهرها بكوشند .

كميته كردستان حزب حكمتيست

شنبه ١١ دى ١٣٩٥