اصغر کریمی- کارنامه مردم، کارنامه حکومت در دو روز گذشته 

کارنامه مردم، کارنامه حکومت در دو روز گذشته

– کارگران فولاد اهواز به تجمعات هر روزه در مرکز اهواز ادامه میدهند.
کارگران کارخانه بلبرینگ سازی تبریز دست به اعتراض زدند.
– جمعی از کارگران فلزکار به خلف وعده شرکت تعاونی مسکن در تحویل آپارتمان‌هایشان اعتراض کردند.
– کارگران فاز ١٣عسلویه در مقابل ورودی این فاز تجمع اعتراض بر پا کردند.
– کارگران اخراجی شرکت شهرک صنایع دریایی ساحل اروند تجمع کردند.
– کارگران شرکت پترو پایدار ایران دست به تجمع اعتراضی زدند.

– بخش های مختلف بازنشستگان به فراخوان تجمع روز ٣١ مرداد میپیوندند.
– بیش از ٨٠٠ فعال مدنی با انتشار بیانیه ای خواهان منع ازدواج کودکان زیر ١٨ سال شدند.
– مردم هر روز دین گریز تر میشوند. از زبان آیت الله امجد بشنوید:
« بچه ها دین گریز شده اند؛ دین ستیز شده اند/ بعضی از ما آخوندها به خاطر پول و دنیا همه چیز را زیر پا گذاشته ایم».
– ٥٥٥ هزار کانال عمومی تلگرام فارسی زبان وجود دارد و رکورد انتشار یک میلیارد مطلب در تلگرام فارسی شکسته شد. بخش قابل توجهی از این کانال ها و این مطالب در نقد حکومت و دین و دفاع از مبارزات مردم است.
– ٦٤ دختر و پسر در اطراف اصفهان با زیر پا گذاشتن خط قرمزهای اسلامی حکومت، استخر پارتی سازمان دادند، شنا کردند و به رقص پرداختند. دستگاه قضایی حکومت این ٦٤ نفر را دستگیر کرد. فکر میکنند این درس عبرتی برای دیگران است؟‌

– دست پرورده های قالیباف در شهرداری قم، راننده وانتی را که مشغول فروش میوه بود، به قتل رساندند. مردم در اعتراض به این جنایت دست به تجمع زدند. مدیر روابط عمومی شهرداری قم که جرات نمیکند به این جنایت اعتراف میکند میگوید: ماموران سد معبر شهرداری قم به یک راننده وانت میوه فروش به خاطر سد معبر تذکر می‌دهند که منجر به واکنش وی می‌شود و راننده وانت اقدام به شکستن شیشه خودروی خود می‌کند. ایلنا وابسته به جمهوری اسلامی که شغلش شیره مالیدن به سر کارگران است نیز نه از قتل بلکه از فوت کارگر صحبت میکند اما اشتباها!‌ میگوید شاهدان عینی ماموران را عامل قتل میدانند. گیریم فقط تذکر داده اند. این چه تذکری است که این کارگر زحمتکش بلافاصله جانش را از دست داده است! مردم قم در اعتراض به این جنایت دست به تظاهرات زدند و شعار مرگ بر شهرداری دادند.

– محسن عمرانی و رضا شهابی دوباره زندانی شدند.
– دستگاه قضایی اسلامی شاپور احسانی راد را به شلاق و جریمه محکوم کرد.
– ١٧ نفر از کولبران شهرستان سردشت به جرم نداشتن کار و دست زدن به کولبری دادگاهی و به پرداخت پانصد هزار تومان جریمه نقدی محکوم شدند. از آنها تعهد گرفتند که دیگر دست به کولبری نزنند.

– در تربت جام جوانی را به جرم نوشیدن مشروب شلاق زدند.

– اورژانس حکومت اطلاع داد که تا بامداد امروز یکشنبه ٣٦٢ نفر بدلیل مسمومیت ناشی از نشت گاز کلر به دو بیمارستان دزفول ارجاع داده شدند. اینهم یکی دیگر از محصولات حکومت.
– جمعی از فضلا! و مدرسین حوزه علمیه قم در نامه سرگشاده ای مکارم شیرازی فاضل!‌عالیمقام حکومت را در مورد بالا کشیدن ١٥٠ میلیون دلار ناقابل مورد سوال قرار دادند.
– دادستان قزوین برای مقابله با رشد بیحجابی، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی را موظف به رعایت پوشش اسلامی کرده و خط و نشان کشیده است که با متخلفان برخورد قضایی می‌شود. متخلفان! نفس حکومت را بریده اند و میگویند ٣٨ سال مشغول بودید نتوانستید حالا هم نمیتوانید و آیت الله هایتان هم دارند به این ناتوانی اعتراف میکنند و تسلیم ما میشوند.
– مسعود شجاعی و احسان حاج صفی را بدلیل شرکت در یک مسابقه فوتبال با تیم اسرائیل از حضور در تیم ملی فوتبال محروم کردند. شجاعی در کلیپی از حقوق کودکان و مهاجریان افغانستانی و حق زنان برای شرکت در استادیوم های ورزشی و علیه فساد در سیستم صحبت کرده بود.

هرکدام از این خبرها عرصه ای از جنگ و کشمکش طبقاتی میان مردم و حکومت را نشان میدهد. حکومتی فاسد که در بحران دست و پا میزند و هرروز توانش در رویارویی با مردم کاهش می یابد.

ابعاد جنگ وسیعی که میان کارگران و مردم زحمتکش، میان زنان و جوانان، میان مخالفان حکومت و حکومت در جریان است را میتوان از اعتراف کیومرث عزیزی فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی هم دریافت:

«از ابتدای امسال تاکنون ١١٨ مورد تجمع در سطح استان داشته ایم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢٤٠ درصد رشد داشته است و مسائل کارگری و اقتصادی حجم عمده ای از این تجمعات را به خود اختصاص دادند». ابعاد مقاومت زنان در مقابل حجاب و بی حقوقی های دیگر و پا گذاشتن روی خط قرمزهای اسلام و خدا و فرهنگ اسلامی هم در آمار نمیگنجد.