اصغر کریمی-افتضاح تازه بی بی سی در توجیه بخشنامه فاشیستی

افتضاح تازه بی بی سی در توجیه بخشنامه فاشیستی

بخشنامه ۵۰ صفحه ای تماما فاشیستی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی درمورد استخدام معلم فقط یک روز روی سایت ها دوام آورد و حکومت در مقابل سیل اعتراض و تمسخر مردم در مدیای اجتماعی مفتضحانه آنرا جمع کرد، ۴۵ صفحه اش را حذف کرد و ۵ صفحه از آنرا که همچنان تمام عیار فاشیستی است منتشر کرد. اما بی بی سی فارسی داغتر از آش با انتشار مقاله ای از شیرزاد عبداللهی که او را بعنوان کارشناس مسائل آموزش و پرورش معرفی کرده است، به توجیه این بخشنامه پرداخت.
بخشنامه ای که زنان را بعلت اختلالات زنانگی یا بلوغ زودرس و دیررس و سابقه جراحی رحم و ناباروری از شغل معلمی ممنوع میکند، بخشنامه ای که چندین بار به کریه المنظر! بودن صورت یا گردن بعنوان مانع استخدام اشاره میکند و یا به کوتاهی قد یا انحراف ستون فقرات و غیره از نظر این همکار بی بی سی همگی قابل توضیح و قابل دفاع است. این کارشناس آموزش و پرورش! بارها بدلیل دفاع از حکومت و سیاست های ضد معلمی حکومت مورد اعتراض و انتقاد شدید معلمان قرار گرفته است. جالب است که در دفاع از این بخشنامه نیز در مواردی به برخی بیماری ها اشاره کرده و بیشرمانه میگوید معلمی که به چنین بیماری هایی مبتلا باشد روی دست دولت هزینه میگذارد. این بخشنامه حتی سر و صدای برخی مقامات حکومت را هم درآورد اما کک این بابا و بی بی سی را نگزید.
از دست اندرکاران بی بی سی باید پرسید که آیا بخشنامه مشابهی موقع استخدام مقابل شما یا مقابل همکارانتان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم گذاشته شده است؟ اگر موقع استخدام در بی بی سی سوالاتی از ناباروری و عمل رحم یا کوتاهی پا و مشکل لگن خاصره یا وضع دندان های شما مقابلتان گذاشته میشد چه عکس العملی نشان میدادید؟ موقعی که جمهوری اسلامی رسما در جرایدش بخشی از مردم را به دلیل نارسایی اعضایی از بدن کریه المنظر خطاب میکند، حال هر انسان شریفی بهم میخورد و نفرت از این بخشنامه و چنین حکومتی سراپای وجودش را میگیرد، ولی شما گردانندگان بی بی سی گشته اید یکی را آورده اید که این سیاست ها را توجیه کند. اینکه توجیه سیاست فاشیستی جمهوری اسلامی از سر نادانی شما است و واقعا نمیفهمید این بخشنامه بند به بندش فاشیستی است، یا دفاع غریزی شما از حکومت اسلامی است و یا مرزی با سیاست های فاشیستی ندارید را بهتر است خودتان جواب بدهید.
این آقای کارشناستان میگوید محصلین درست نیست قیافه معلمی را که مشکل جسمی، شبیه صدها قلم آن در بخشنامه جمهوری اسلامی، دارد هر روز ببینند و مسئولین بی بی سی یادشان میرود به این بابا با این عقاید پلیدش بگویند اگر چیزی قابل دیدن نیست مدیران ریش و پشم دار و آخوندهای با عبا و عمامه در مدارس است که بجای علم و دانش خزعبلات عهد عتیق به بچه های معصوم میخورانند. یادشان میرود بگویند کل مردم ایران گناهی نکرده اند که از اول صبح تا آخر شب در تلویزیون رسمی آن مملکت باید عبا و عمامه ببینند.
شهیندخت مولاوردی از مقامات حکومت فاشیست اسلامی مجبور شد بگوید این بخشنامه تبعیض‌آمیز است اما مسئولین بی بی سی همین نقد آبکی را هم به این بخشنامه اعلام نکردند و در لب کلام کارشناس محترم شان شریک شدند که نه بخشنامه بلکه منتقدین آنرا زیر سوال برده است: “منتقدانِ دستورالعمل پزشکی و سلامت جسمی معلمان، در مورد تشخیص مصادیق تبعیض در استخدام معلمان دچار اشتباه شده‌اند”. واقعا شرم هم حدی دارد!
در این میان یک چیز واقعا کریه است اما قطعا این قیافه مردم بدلیل نارسایی اعضایی از بدن آنها نیست، سیاست شما کاربدستان و سیاستگذاران بی بی سی است که اینقدر کریه و نفرت انگیز است که حتی در عکس العمل به چنین بخشنامه آشکارا فاشیستی باز هم به توجیه آن دست میزنید و سایت و میکروفون خود را مقابل چنین کارشناسانی قرار میدهند.
اصغر کریمی