اخبار کارگری-بخش ایران:  نسان نودینیان بخش بین المللی: داوود رفاهی

اخبار کارگری

بخش ایران:  نسان نودینیان

بخش بین المللی: داوود رفاهی

٢٣ مرداد: ادامه اعتراضات ٤ هزار کارگر گروه ملی اهواز

کارگران شعار میدهند: توپ، تانک ، فشفشه …

روز ٢٣ مرداد کارگران گروه ملی اهوازدر اعتراض به تعویق پرداخت دستکم ٤ ماه دستمزد خود بازهم تجمع کردند. روز قبل از آن تجمع اعتراضی این کارگران در مقابل بانک ملی برگزار شد. کارگران گروه ملی اهواز صبح روز ٢١ مرداد نیز در ادامه پیگیری مطالبات مزدی خود بصورت نمادین با پهن کردن سفره خالی مقابل ساختمان شعبه مرکزی بانک ملی در شهر اهواز خواستار پرداخت طلبهایشان شدند.

حدود ٤ هزار کارگر و کارمند شاغل در گروه ملی فولاد اهواز از چندین سال پیش مطالبات مزدی خود را با تاخیر دریافت می‌کنند.

 

ادامه اعتراضات ٤ هزار کارگر گروه ملی اهواز

کارگران شعار میدهند: مشکل ما حل نشه، اهواز قیامت میشه

روز ٢٢ مرداد کارگران گروه ملی اهواز در ادامه اعتراضاتشان در امانیه مقابل بانک ملی تجمع کردند.

کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به تعویق پرداخت دستکم ٤ ماه دستمزد خود دور جدیدی از اعتراضاتشان را شروع کرده اند. این کارگران صبح روز ٢١ مرداد نیز در ادامه پیگیری مطالبات مزدی خود بصورت نمادین با پهن کردن سفره خالی مقابل ساختمان شعبه مرکزی بانک ملی در شهر اهواز خواستار پرداخت آن شدند.

حدود ٤ هزار کارگر و کارمند شاغل در گروه ملی فولاد اهواز از چندین سال پیش مطالبات مزدی خود را با تاخیر دریافت می‌کنند.

تجمع وانت‌دارانِ میوه فروش قم در اعتراض به مرگ همکارشان

از ساعت ٩ صبح روز ٢٢ مرداد تعدادی از دستفروشان میوه فروش در شهر قم در میدان میوه و تره‌بار این شهر در اعتراض به قتل همکارانشان توسط سرکوبگران شهرداری دست به تجمع زدند..

در این حرکت اعتراضی تجمع کنندگان خواستار پاسخگویی مقامات شهرداری شدند. این معترضان که با در دست داشتن پلاکارد، خواستار توقف برخورد ماموران سد معبر شهرداری با دستفروشان شدند، می‌گویند: بایستی علت مرگ همکار ما به دقت مشخص شود و شهرداری در این زمینه به ما پاسخ بدهد.

روز ٢١ مرداد همکار این کارگران توسط یکی از مامورین جنایتکار شهرداری به قتل رسید. در برابر حرکت اعتراضی دستفروشان در صبح روز ٢٢ مرداد، ماموران شهرداری قم منکر جنایت خود شده و بیشرمانه وقوع هر نوع درگیری ای بین ماموران سرکوبگر سد معبر و فرد مقتول را تکذیب کرده اند. این اعتراضات ادامه دارد.

تجمع شبانه دستفروشان در قم

٢١ مرداد: تجمع شبانه مردم قم در اعتراض به قتل کارگر دستفروش توسط ماموران جنایتکار شهرداری. تجمع کنندگان شعار میدهد:

مرگ بر شهرداری

٢٢ مرداد: تجمع اعنراضی کارگران گروه ملی اهواز

روز ٢٢ مرداد کارگران گروه ملی اهواز در ادامه اعتراضاتشان در امانیه مقابل بانک ملی تجمع کردند.

کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به تعویق پرداخت دستکم ٤ ماه دستمزد خود دور جدیدی از اعتراضاتشان را شروع کرده اند. این کارگران صبح روز ٢١ مرداد نیز در ادامه پیگیری مطالبات مزدی خود بصورت نمادین با پهن کردن سفره خالی مقابل ساختمان شعبه مرکزی بانک ملی در شهر اهواز خواستار پرداخت آن شدند.

حدود ٤ هزار کارگر و کارمند شاغل در گروه ملی فولاد اهواز از چندین سال پیش مطالبات مزدی خود را با تاخیر دریافت می‌کنند.

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه بلبرینگ سازی تبریز

روزشنبه٢١مرداد حدود١٩٠ کارگرکارخانه بلبرینگ سازی تبریز به تعویق پرداخت ٤ ماه حقوق و حق بیمه و بلاتکلیفی شغلی خود مقابل فرمانداری تجمع کردند.

اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز با پهن کردن سفره خالی

کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به تعویق پرداخت دستکم ٤ ماه دستمزد خود دور جدیدی از اعتراضاتشان را شروع کرده اند. این کارگران صبح روز ٢١ مرداد در ادامه پیگیری مطالبات مزدی خود بصورت نمادین با پهن کردن سفره خالی مقابل ساختمان شعبه مرکزی بانک ملی در شهر اهواز خواستار پرداخت آن شدند.

کارگران گروه ملی در روز ٢٠ مرداد نیز با حضوردرمصلای مهدیه اهوازوحمل پلاکاردهایی، اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی وعدم پرداخت ٤ ماه دستمزدشان اعلام کردند.

حدود ٤ هزار کارگر و کارمند شاغل در گروه ملی فولاد اهواز از چندین سال پیش مطالبات مزدی خود را با تاخیر دریافت می‌کنند.

شرکت ملی فولاد ایران یکی از بنگاه‌های اقتصادی متعلق به گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا است که پس از پیگیری قضایی ماجرای اختلاس ٣ هزار میلیاردی در حال حاضر مالکیت آن به بانک ملی واگذار شده است.

اعتراض کارگران شرکت پترو پایدار ایران در فاز ١٣ عسلویه در پی معوقات مزدی

روز ١٩ مرداد کارگران فاز ١٣عسلویه در اعتراض به تعویق پرداخت چند ماه دستمزدها و وعده های تو خالی مدیریت در مقابل ورودی فاز ١٣ تجمع اعتراض بر پا کردند.

قرارداد توسعۀ فاز ١٣ میدان گازی پارس جنوبی میان «شرکت نفت و گاز پارس» به عنوان کارفرما و کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروپایدار ایرانیان، مپنا و صدرا منعقد شده است.

تجمع کارگران اخراجی شرکت شهرک صنایع دریایی ساحل اروند

روزدوشنبه١٦مرداد،جمعی ازکارگران شرکت شهرک صنایع دریایی ساحل اروندبرای بازگشت بکار واعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد اروندواداره کار،تجمع کردند.این کارگران ٩ ماه است که از سوی شرکت اخراج شده و سنوات و عیدی آنها پرداخت نشده است.شرکت صنایع دریایی ساحل اروند حتی اضافه کار کارگران را نیز پرداخت نکرده است. و به گفته کارگران هر کدام بیش از صد میلیون ریال از شرکت طلب دارند که زیر فشار اعتراضات آنان اداره کار سازمان منطقه آزاد اروند ابتداء دستور پرداخت حق و حقوق آنها را صادر کرد. اما به یک باره این دستور پس گرفته شد.. هر کدام از آنها بیش از ٦ تا ١٠ سال سابقه کار در شرکت را دارند.

از اردیبهشت ماه سال گذشته شرکت صنایع ساحلی اروند ١٥٠کارگر را اخراج کرده است. در این روز پس از حضور نیروی انتظامی در محوطه ساختمان سازمان منطقه آزاد اروند، کارگران برای پیگیری مطالبات خود به اداره کار سازمان منطقه آزاد اروند مراجعه کردند.

 

١٨ مرداد: کارگران گروه ملی فولاد اهواز به اعتراضشان ادامه میدهند

روز ١٨ مرداد کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به تعویق ٥ تا ٨ ماه دستمزد و عدم پرداخت حق سنواتشان از سال ٩١ تا کنون، در چهارراه نادری در شهر اهواز تجمع کردند. در دو روز قبل از آن بیش از ٥٠٠ نفر از این کارگران مقابل ساختمان بانک ملی شعبه امانیه شهر تجمع داشتند. شرکت ملی فولاد ایران که شمار کارگران آن تا ٤ هزار نفر می‌رسد در گذشته از بنگاه‌های اقتصادی متعلق به گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا محسوب می‌شده که پس از ماجرای اختلاس ٣ هزار میلیاردی ، مدیریت موقت آن به قوه قضاییه محول و در حال حاضر نیز مالکیت آن به بانک ملی واگذار شده است. اعتراضات کارگران گروه ملی اهواز ادامه دارد.

کارگران گروه ملی فولاد اهواز برای دومین روز تجمع کردند

بیش از ٥٠٠ نفر از کارگران «گروه ملی صنعتی فولاد اهواز» که ٥ تا ٨ ماه است حقوقی نگرفته اند و حق سنواتشان نیز از سال ٩٠ پرداخت نشده است؛ صبح روز ١٧ مرداد برای دومین روز پیاپی مقابل ساختمان بانک ملی شعبه امانیه شهر اهواز تجمع کردند.

این کارگران در روز گذشته نیز در مقابل یکی دیگر از ساختمانهای شعبه مرکزی بانک ملی ایران واقع در خیابان ٢٤ متری شهر اهواز تجمع کرده بودند.

شرکت ملی فولاد ایران که شمار کارگران آن تا ٤ هزار نفر می‌رسد در گذشته از بنگاه‌های اقتصادی متعلق به گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا محسوب می‌شده که پس از ماجرای اختلاس ٣ هزار میلیاردی ، مدیریت موقت آن به قوه قضاییه محول و در حال حاضر نیز مالکیت آن به بانک ملی واگذار شده است.

اعتراضات کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون)

صبح روز١٦مرداد، کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون) با تجمع مقابل استانداری خوزستان دومین هفته اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت بیش از یکسال حقوقشان را پشت سرگذاشتند. به گفته کارگران ١٢ ماه است به آنها حقوق پرداخت نشده است. کارفرما نیز کارگران معترض را به اخراج تهدید میکند. زیر فشار اعتراضات کارگران جلسات متعددی در معاونت عمرانی، بازرسی و حراست استانداری به پا شده است و به تازگی پیمانکار (شرکت کیسون) به هر کارگر ٩ میلیون و ٥٠٠هزار ریال پرداخت کرده که مبلغ ناچیزی در مقابل میزان مطالبات آنهاست و کارگران همه طلبهایشان را میخواهند. پیمانکار این شرکت موظف شده است تا ظرف یک ماه مطالبات کارگران را پرداخت کنند. کارگران میگویند دیگر وعده بس است. این اعتراضات ادامه دارد.

بازگشت به کار کارگران اخراجی خودروسازی راین

روز گذشته ٢٢ مرداد کارگران خودروسازی راین در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و اخراج ها در مقابل فرمانداری بم تجمع کردند . در این کارخانه تحت عنوان نبود نقدینگی صد کارگر اخراج شده بودند که بدنبال اعتراضات کارگران به سر کار بازمیگردند. به کارگران وعده داده شده است که طلبهای آنها بابت دستمزد و عید و پاداش در شهریور پرداخت خواهد شد. کارگران اعلام کرده اند که اگر این وعده ها عملی نشود به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد.

اعتراض ٢٨ روزه کارگران سیمان کارون

روز ٢٣ مرداد کارگران سیمان کارون در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و خطر بیکار شدن از کارشان در بیست و هشتیم روز اعتراضاتشان دست به تجمع زدند.این اعتراضات از ٢٥ تیرماه شروغ شده است.

بنا بر خبر در این کارخانه سیمان حدود ٤٧٠کارگر رسمی، قراردادی و روزمزد مشغول به کار هستند که از ٧ تا ١٧ ماه پیش پرداخت دستمزد کارگران پیمانی وروز مزدی به تعویق افتاده است. همچنین دستمزد کارگران رسمی و قراردادی این کارخانه حدود چهار ماه به تاخیر افتاده است.کارگران این کارخانه علاوه بر جبران این وقفه خواستار پرداخت معوقات بیمه‌ای خود به تامین اجتماعی هستند. در این رابطه این کارگران بارها تجمع کرده اند و هر بار کارفرما با وعده و وعید برای خود وقت خریده است.

فعالیت این واحد تولیدی از یک ماه قبل به بهانه خرابی کوره متوقف شده و در حال حاضر به دلیل خالی بودن سیلوها کاری برای انجام دادن ندارند. و کارگران نگران از دست دادن کار خود هستند. این اعتراضات ادامه دارد.

کارگران

صدور حکم نهایی دادگاه برای جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد

جداری فروغی از روند رسیدگی مثبت به پرونده دو فعال کارگری و صدور حکم نهایی دادگاه خبر داد.

محمدعلی جداری فروغی، وکیل جعفر عظیم‌زاده و شاپور احسانی‌راد، در تماس تلفنی با ایلنا گفت: پس از گذشت ٥ ماه از آخرین جلسه دادگاهِ رسیدگی، روز پنج شنبه هفته گذشته، دادنامه صادره از شعبه ١٠١ دادگاه کیفری ٢ ساوه به من ابلاغ شد.

جداری فروغی افزود: در این حکم صادره، جعفر عظیم‌زاده از کلیه اتهامات پرونده که اخلال در نظم عمومی، جعل عنوان و تشویش اذهان عمومی بود، به طور کامل تبرئه شد. شاپور احسانی‌راد نیز از دو اتهام تشویش اذهان عمومی و جعل عنوان تبرئه و به اتهام اخلال در نظم عمومی به پرداخت ٩ میلیون تومان جزای نقدی بدل از شش ماه حبس و ٣٠ ضربه شلاق محکوم شد.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه هیچ دلیلی دال بر محکومیت شاپور احسانی راد در پرونده نبوده است، گفت: امیدوارم در دادگاه تجدیدنظر حکم تبرئه وی را بگیریم.

جداری فروغی در پایان تاکید کرد که روند رسیدگی به پرونده این دو فعال کارگری مثبت بوده است و شرایط مساعدتری در برخورد با پرونده‌های صنفی حاکم شده‌است.

سندیکای کارگران شرکت واحد تهران: تداوم فشار بر سندیکای کارگران شرکت واحد / اعمال فشار بر رضا شهابی

طبق اعلام دادستانی به همسر آقای رضا شهابی، این کارگر زحمتکش زندانی تا مورخ ٩٧/١٠/١٨ باید در زندان باشد.

با وجود اینکه مرخصی پزشکی جزء ایام زندان محسوب می شود دادستانی پنج ماه از مرخصی پزشکی این کارگر زحمتکش زندانی را که پیش از این مورد تایید پزشکی قانونی قرار گرفته بود؛ غیبت محسوب کرده است. علاوه بر این در حین گذراندن زندان با پرونده سازی مجدد، دادگاه شهابی را یکسال دیگر محکوم به حبس کرده است که بلافاصله پس از محکومیت قبلی به اجرا در می آید و شهابی باید یکسال و پنج ماه دیگر و تا مورخ ٩٧/١٠/١٨ در زندان باشد.

ادعای دادستانی مبنی بر پنج ماه غیبت از محکومیت حبس شش ساله شهابی در حالی صورت می گیرد که ایشان پس از مراجعه به زندان نامه آزادی و اتمام محکومیت شش ساله خود را که به تاریخ ٩٤/٠٦/١٨ بوده است در پرونده زندان دیده است. شهابی روز چهارشنبه، ١٨ مرداد ماه، وارد زندان رجایی شهر شد و تا این لحظه خانواده و همکاران او امکان تماس با وی نداشته اند.

سندیکای کارگران شرکت واحد تداوم فشار بر سندیکا و زندانی کردن عضو هیات مدیره سندیکا را به شدت محکوم می کند و خواهان آزادی فوری رضا شهابی و لغو احکام صادره علیه او و دیگر اعضای هیات مدیره سندیکا آقایان ابراهیم مددی و داود رضوی و کارگران و کنشگران کارگری زندانی می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

٢١ مرداد ماه ١٣٩٦

در برابر حکم قرون وسطائی شلاق بر علیه شاپور احسانی راد با تمام توان ایستادگی خواهیم کرد

بر اساس دادنامه صادره از سوی شعبه ١٠١ کیفری ٢ دادگستری شهرستان ساوه، شاپور احسانی راد عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به اتهام اخلال در نظم عمومی به تحمل شش ماه حبس با قرار تبدیل به ٩ میلیون تومان وجه نقد و ٣٠ ضربه شلاق محکوم شد.

این حکم در حالی بر علیه شاپور احسانی راد صادر شده است که در ارتباط با اعتصاب اردیبهشت ماه سال ٩٤ کارگران نورد و لوله صفا، دو پرونده جداگانه شامل یک پرونده با اتهامات “تشویش اذهان عمومی” و “اخلال در نظم عمومی” در شعبه ١٠١ کیفری ٢ دادگستری ساوه و پرونده دیگری با اتهامات “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” و “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” در شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه بر علیه شاپور احسانی راد و جعفر عظیم زاده تشکیل و آنان علیرغم صدور یازده سال حکم زندان از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب، در دادگاه تجدید نظر تبرئه شدند و در شعبه ١٠١ کیفری ٢ ساوه نیز، شهودی را که کارفرما بر علیه این کارگران حاضر کرده بود اظهار داشته بودند که شاپور احسانی در جمع کارگران فقط گفته است “از حق خودتان دفاع کنید”.

علاوه بر اینها، صدور حکم زندان و حکم قرون وسطائی شلاق بر علیه شاپور احسانی راد به عنوان کارگری که همکاران سابقش را فقط به دفاع از حق شان در مقابل مظالم کارفرما توصیه کرده است، در شرایطی صورت گرفته که کارفرمایی که از وی شکایت کرده است علیرغم اختلاس شش هزار میلیارد تومانی و علیرغم اینکه هم اکنون نیز ماهها از حقوق کارگران نورد و لوله صفا را پرداخت نکرده است، راست راست میگردد.

صدور چنین حکمی بر علیه شاپور احسانی راد بیش و پیش از اینکه بیانگر وجود قوه قضائیه و دادگاهی برای ستاندن حق کسی در این مملکت باشد بیانگر وجود دستگاهی است که تمام و کمال در خدمت دزدان و غارتگران است و هر درجه از حق خواهی کارگران را حتی اگر در حد توصیه باشد با زندان و شلاق پاسخ میدهد.

دستگاه قضائی که کارگران معدن آق دره را به جرم حق خواهی در موقعیت کارگرانی گمنام در ملاء عام به شلاق کشید، اگر امروز بتواند یکی از چهره های محبوب و شناخته شده جنبش کارگری ایران را به شلاق کشد آنوقت سرکوب و جاری کردن احکام قرون وسطائی شلاق در حق کارگران، موقعیتی دیگر در تحمیل بردگی بر طبقه کارگر ایران پیدا خواهد کرد و هر درجه از حق خواهی ما کارگران با گستاخی فزونتر و درجه سرکوب بسیار بیشتری پاسخ خواهد گرفت.

تحادیه آزاد کارگران ایران، علیرغم اینکه این حکم نهائی نیست و در دادگاه تجدید نظر قابل تجدید نظر خواهی است اما نفس صدور چنین حکم شنیعی  بر علیه شاپور احسانی راد را یک گستاخی بی شرمانه علیه حق خواهی طبقه کارگر ایران ارزیابی میکند و بدینوسیله اعلام میدارد با تمام توان و علیرغم هر هزینه ای که متوجه ما اعضا اتحادیه آزاد کارگران ایران بشود در مقابل آن ایستادگی خواهیم کرد و در سطح گسترده ای با جلب توجه مجامع بین المللی کارگری و حقوق بشری به صدور چنین حکمی و تجمع در مقابل نهادهای حکومتی اجازه نخواهیم داد تن رنجور شاپور احسانی راد آماج ضربات تازیانه ستمگران بشود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ٢١ مرداد ماه ١٣٩٦

بازگرداندن رضا شهابی به زندان را قویا محکوم می کنیم

صبح امروز رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد تهران با اخطار دادستانی به وثیقه گذارش برای ضبط وثیقه، به زندان بازگردانده شد. اعمال فشار از سوی دادستانی تهران  بر روی وثیقه گذار رضا شهابی در حالیکه صورت گرفته است که وی بدنبال گذراندن دوران محکومیتش بطور قطعی از زندان آزاد و برگه آزادی اش نیز در پرونده او در  زندان رجائی شهر وارد شده بود. اما در طول ماههای گذشته دادستانی تهران، مرخصی دوران استعلاجی وی را که به مدت سه ماه در دو مرحله عمل جراحی گردن در دوران زندان مشمولش شده بود نادیده گرفت و از طریق اعمال فشار به وثیقه گذارش، رضا شهابی را برای تحمل سه ماه حبس دیگر به زندان بازگرداند.

رضا شهابی همچنان که در دوران زندان یکی از زندانیان مقاوم صنفی بود پس از آزادی نیز به خواست عدم فعالیت صنفی از سوی نهادهای قضائی و امنیتی تن نداد و همین مسئله، این نهادها را بر آن داشت تا علیرغم آزادی قطعی وی، او را با هدف به تمکین واداشتن، بار دیگر روانه زندان کنند.

بازگرداندن رضا شهابی به زندان در حالی صورت گرفته است که طی هفته ها و ماههای گذشته موج دیگری از سرکوب فعالیتهای صنفی و حق خواهی کارگران و معلمان از نیشکر هفت تپه تا بازداشت حمید شرقی عضو سندیکای فلزکار مکانیک و به زندان انداختن محسن عمرانی، تداوم حبس اسماعیل عبدی و تبعید علی اکبر باغانی و صدور احکام زندان تعلیقی بر علیه دیگر فعالین صنفی معلمان همچون رضا مسلمی و طاهر قادر زاده و تلاش برای به زندان بازگرداندن محمود بهشتی و جعفر عظیم زاده آغاز شده است.

بی تردید همچنان که در طول سالهای گذشته، هیچ شکلی از سرکوب و بگیر و ببند و پرونده سازی بر علیه فعالین صنفی، کارگران و معلمان ایران را، لحظه ای از مبارزه برای تحقق مطالباتشان باز نداشته است، موج تازه سرکوب نیز نه تنها قادر به وارد کردن خدشه ای به پیشروی مبارزات حق طلبانه طبقه کارگر ایران نخواهد شد بلکه مبارزات جاری کارگران، معلمان، بازنشستگان، پرستاران و دیگر بخشهای زحمتکش مردم ایران را بیش از پیش به هم پیوسته تر خواهد کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران بازگرداندن رضا شهابی به زندان و گسترش موج سرکوب برعلیه حق طلبی کارگران و معلمان را قویا محکوم میکند  و بدینوسیله با جلب توجه مجامع بین المللی کارگری و سازمانهای حقوق بشری به تداوم و تشدید سیاست سرکوب فعالیتهای صنفی در ایران، از کارگران و معلمان و تشکلها و نهادهای مستقل صنفی میخواهد تا بیش از پیش در صفی متحد و یکپارچه، خواهان پایان دادن به سیاست سرکوب و امنیتی کردن فعالیتهای صنفی و مدنی، آزادی کارگران و معلمان دربند و منع تعقیب قضائی  همه کسانی بشوند که بدلیل فعالیتهای صنفی و مدنی دارای پرونده های قضائی و حکم زندان هستند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ١٨ مرداد ماه ١٣٩٦

رضا شهابی آزاد باید گردد.

کارگران ، زحمتکشان و آزادی خواهان زندانی میشوند و اختلاس گران و دزدان اموال مردم آزادانه به غارت و چپاول کارگران و زحمتکشان و مردم ادامه می دهند، هر کارگر و معلم و پرستاری حق انسانی و طبقاتی خود را مطالبه کند ، احضار ، دستگیر ، محاکمه و زندانی می شود ، از این بابت است که به بهانه اجرای قانون و تحت شرایط گروگان گیری (وثیقه آزادی موقت،) رضا شهابی مجددا” به زندانی بر گردانده می شود.

کارگران هفت تپه را دسته ، دسته احضار و زندانی می کنند، اسماعیل عبدی را زندانی می کنند، کارگران آق دره را شلاق می زنند ، کارگران معدن یورت را از طریق عدم هزینه برای امنیت کاری به کام مرگ بردند، سرمایه شرکت های تولیدی را آقازاده ها ، مدیران و روسای ادارات بالا کشیده در مقابل صد ها هزار کارگر حقوقهای شان معوقه می شود ، بازنشستگان پس اندازهای شان غارت می شود ، غارت گران موسسات مالی و بانک ها را به ورشستگی کشانده ، موجودی سپرده گذاران را صفر می کنند ، از یک طرف با غارت و اختلاس و رشوه گیری باعث اضمحلال تولید شده میلیون ها کارگر و دانشجو، و … را بیکار می کنند و در مقابل با طرح های استثمار گرانه مضاعف کار ورزی، استاد و شاگردی ، کار آزمایشی، حذف بیمه ها ، حذف استخدام رسمی و تحمیل قرارداد های موقت و سفید امضا و … به غارت و استثمار شدیدتر کارگران ، معلمان ، دانشجویان و کودکان و زنان دهها بار بیشتر دامن می زنند، برای حفظ امنیت غارت گران فعالین کارگری و معلمی و آزادیخواهان زندانی می شوند. قوانین در چنین جامعه ای ضد کارگران و زحمتکشان و آزادیخواهان است.

ما سوال می کنیم چرا مسئولین تعاونی های مسکن کارگران شرکت واحد که نه تنها در انجام وظایف خود جهت تحویل خانه های کارگران شرکت واحد کوتاهی کرده و پول کارگران را حیف و میل کردند محاکمه نمی شوند و آزادانه به تخلفات گذشته خود ادامه می دهند در مقابل رضا شهابی زندانی می شود؟

چرا مسئولین بانک ها و موسسات مالی که با طرح ها و نقشه های غارت گرانه سپرده های مردم را بالا کشیده اند آزادند و هنوز در مسند قدرت هستند و محاکمه نمی شوند در مقابل مال باخته ها هر روز همه گونه سرکوب می شوند؟ چرا مدیریت شرکت کشت و صنعت هفت تپه که سال هاست کارگران را آزار داده و چپاول کرده و حقوق شان را بار ها و بارها معوقه کرده و به انها توهین می کند آزاد است ولی کارگران که حقوقشان را می خواهند احضار و محاکمه می شوند؟ چرا صاحبان معدن یورت که با عدم هزینه کردن برای لوازم ایمنی جان کارگران باعث مرگ بیش از ٤٠ کارگر شده است هنوز آزاد است و در غارت و جنایت علیه کارگران شریک جرم است، در عوض کارگران معدن یورت مجبور به عذر خواهی و دچار تعویق حقوق و انواع سرکوب ها می شوند؟ و چرا …؟

ما کارگران سندیکای نقاشان استان البرز برگرداندن رضا شهابی به زندان را شدیدا” محکوم می کنیم و خواهان آزادی بی قید و شرط و فوری او و دیگر کارگران و معلمان و زحمتکشان زندانی هستیم . ما گرفتن وثیقه در مقابل آزادی موقت را ، گروگان گیری دانسته و گرو کشی از طریق توقیف اسناد و اموال مردم به عنوان وثیقه را عمل ضد انسانی و ضد آزادی دانسته این عمل ضد آزادی را محکوم می کنیم ، بنا براین ما خواهان حذف این سنت و رسم ضد انسانی گروگان گیری از کل سطح محاکم هستیم.

رضا شهابی آزاد باید گردد.

کارگران و معلمان زندانی آزاد باید گردند.

کارگر زندانی، زندانی سیاسی، آزاد باید گردد.

سندیکای نقاشان استان البرز

١٩ / ٥ /١٣٩٦

با دفاع از مبارزات شجاعانه کارگران هفت تپه و فولاد اهواز اتحاد و هبستگی خود را تعمیق و گسترش بخشیم

انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه

با دفاع از مبارزات شجاعانه کارگران هفت تپه و فولاد اهواز اتحاد و هبستگی خود را تعمیق و گسترش بخشیم

کارگران مبارز هفت تپه ماه ها است مبارزات خود را برای گرفتن حقوق غصب شده از جمله حقوق های به تعویق افتاده چندین ماهه به پیش می برند. این کارگران چه در گذشته و چه هم اکنون شیوه های مدرن و کارسازی در جریان مبارزات و اعتراضات خود تجربه کرده و حالا به سنتهای ارزشمندی در جنبش کارگری ایران تبدیل گشته اند. به همراه داشتن خانواده های خود در تجمعات اعتراضی خیابانی که علاوه بر تقویت صفوف رویاروئی با کارفرمایان و حامیان آنان، در جلب حمایت های عمومی نقش بسزائی داشته اند و همچنین دفاع از رهبران بازداشتی خود که تا آزادی آنها کوتاه نیامده اند، از جمله تجارب کارگران هفت تپه هستند.

علاوه بر کارگران هفت تپه، تقریبا به طور همزمان کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران (کارخانه ای که سه هزار میلیارد تومان آن اختلاس و غارت شد) چندین روز متوالی در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه دستمزد و تعطیل شدن خط تولید این کارخانه دست به اعتصاب زده اند. این کارگران نیز مانند کارگران هفت تپه از سنت همراهی کردن خانواده ها و کشاندن مبارزاتشان به بیرون از کارخانه، به حق استفاده کرده اند. اعتصاب ١٩ روزه ماههای بهمن و اسفند سال قبل و تجمع با همراهی خانواده های آنها در مقابل استانداری نمونه موفقی بود که کارگران توانستند بخشی از حقوق معوقه خود را دریافت کنند.

حالا به خاطر تجارب موفقی که این کارگران بخصوص کارگران هفت تپه در جریان مبارزات طولانی و مداوم خود کسب کرده اند و حاضر به تسلیم و سکوت در برابر گرو گرفته شدن ( غصب حقوق) حقوقشان توسط کارفرمای تحت حمایت دستگاه قضائی و پلیس نیستند، دستگاه قضائی، پلیس و دیگر نیروهای ضد کارگر و حامی بی چون و چرای کارفرمایان به عبث تنها راه چاره را در یازداشت و اخراج رهبران اعتراضات یافته و سراسیمه برای ایجاد رعب و وحشت اقدام به بازداشت دسته جمعی آنان می کنند.

بازداشت بیش از ٥٠ کارگر که تنها خواستشان دریافت دسترنج ماه ها زحمتی است که از قبل کشیده اند، قبل از هر چیز نشانه عمق بحران و فلج کامل اقتصادی در سایه دزدیها،اختلاس ها و چپاول ها است که این گونه صاحبان قدرت و ثروت را در پرداخت چندرغاز حقوق چهاربرابر زیر خط فقر کارگران ناتوان ساخته است.

موفقیت هر اعتصاب و اعتراض کارگری تأثیر مستقیم در بهبود شرایط کار و زندگی همه بخش های طبقه کارگر دارد. دفاع از اعتراض هر بخشی از کارگران، راه ایجاد اتحاد مستحکم تر و ایجاد تشکل های سراسری و قدرتمند را بر روی ما خواهد گشود. امروز این موقعیت را کارگران هفت تپه و فولاد اهواز در برابر ما گذاشته اند. با تمام قدرت از کارگران هفت تپه و فولاد اهواز و هر تجمع و اعتراض کارگری دیگر دفاع کنیم.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه ١٦/٥/١٣٩٦

گزارش

حمایت کنگره سراسری اتحادیه های کارگری انگلیس از مطالبات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه

در طی فراخوانی کنگره سراسری اتحادیه های کارگری انگلیس از ٦ میلیون عضو و اتحادیه های معلمان و کارگران خواست که از مطالبات کارگران هفت تپه دفاع کنند. در فراخوان آمده است: کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و سندیکای آنها خواهان پرداخت حقوق های معوقه،پاداش و بهروری و به رسمیت شناختن سندیکای و نمایندگان خود و توقف خصوصی می باشند.

کنگره اتحادیه های کارگری انگلیس لینک کمپین را هم در همان صفحه گذاشتند: جهت امضای طومار لطفا به لینک زیر مراجعه کنید: https://www.iufcampaigns.org/campaigns/show_campaign.cgi…

بین المللی

١ـ روسیهمفقود شدن هشت کارگر معدن

به گزارش بی بی سی هنگامی که بیش از ١٥٠ کارگر در داخل معدن الماس روسیه در حال کار بودند، بخش زیرزمینی معدن را آب گرفت و هشت کارگر معدن در پی این حادثه مفقود شدند.
به گفته شرکت “آلروسا” که این معدن متعلق به آن است بسیاری از کارگران معدن “میر” در شرق سیبری نجات داده شده‌اند. با این حال، گزارش‌ها درباره این که مکان معدنچیان گمشده مشخص شده صحت ندارد و جستجو برای آنها ادامه دارد. گزارش شده که غواصان وارد این منطقه شده‌اند.

این شرکت گفته است که تاکنون ١٤٢ نفر نجات داده شده‌اند. به گفته کارشناسان معدن باز مجاور معدن میر، که تبدیل به یک گودال بزرگ شده و بزرگترین حفره حفاری در جهان است دیگر عملیاتی نیست، زیرا جای آن را معدن زیر زمینی گرفته است. اما پر شدن حفره بزرگ معدن قبلی با آب، احتمالا باعث وارد شدن آب به یکی از ایستگاه های پمپاژ معدن فعال شده است. وزارت امور اضطراری روسیه گفته است که حدود ٣٠٠ هزار متر مکعب آب وارد این گودال بزرگ شده که معادل ١٢٠ استخر شنای المپیک است.

٢ـ افغانستانبیش از ١٤ هزار کشته در درگیری‌های یک سال اخیر

خبرگزاری “پژواک” افغانستان اعلام کرد، در جریان درگیری های یکسال اخیر در افغانستان، نزدیک به ١٤ هزار تن کشته و بیش از ١٠ هزار نفر دیگر زخمی شده اند. بدین ترتیب، در ١٢ ماه اخیر هر روز به طور متوسط ٦٧ تن در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند. پیشتر دفتر نمایندگی سازمان ملل در نیز شمار کشته‌شدگان غیرنظامی در شش‌ماه نخست ٢٠١٧ را بالاترین رکود ثبت‌شده در افغانستان پس از ٢٠٠٩ اعلام کرد.

این میزان بالای درگیری‌ها و شمار رو به افزایش قربانیان باعث شده تا سازمان‌های حقوق بشری نسبت به بازگشت پناهجویان افغانستانی از اروپا به کشورشان هشدار داده و خواستار لغو چنین سیاستی شوند.

٣ـ سوئدتحصن پناهجویان افغان مقابل پارلمان

تعدادی از پناهجویان افغانستانی با تحصن در نزدیکی پارلمان سوئد در استکهلم، خواستار توقف روند اخراج پناهجویان از این کشور شدند. این تحصن از روز پانزدهم مرداد آغاز شده و هنوز تاریخی برای پایان آن اعلام نشده است. این گروه با ارسال نامه‌ای به رئیس کل اداره مهاجرت سوئد اعلام کردند ” تا زمانی که خواسته‌هایشان محقق نشود، به اعتراض خود پایان نخواهد داد. “

تحصن کنندگان نسبت به افزایش موارد رد درخواست پناهندگای پناهجویان افغانستانی معترض هستند.

٤ـ مصر – اعتصاب ٦ هزار کارگر ریسندگی و بافندگی مهللا

روز دوشنبه ٧ اوت بیش از ٦ هزار کارگر ریسندگی و بافندگی مهللا در اعتراض به عدم دریافت ١٠ درصد پاداش که توسط ژنرال سیسی رئیس جمهور این کشور وعده داده شده بود، دست از کار کشیدند.

حاکم ایالت غربیه که مهللا در آن واقع شده است، تلاش کرد که کارگران را متقاعد کند تا به سر کار بازگردند، ولی‌ کارگران می‌گویند که بدون یک برنامه زمان بندی شده که ضامن پرداخت معوقات آنان باشد به کار باز نخواهند گشت.

نیروهای امنیتی در محل کار به حال آماده باش هستند تا در صورت خارج شدن کنترل اوضاع از دستشان، وارد عمل بشوند.

٥ـ نپال – غیر قانونی‌ کردن سنت بیرون کردن زنان هنگام قاعدگی

مجلس نپال سنت اجبار زنان به خروج از خانه‌ها در دوران قاعدگی (پریود) را عملی غیرقانونی و مجرمانه اعلام کرد.

براساس قانون تازه مجلس نپال، هر شخصی که زنی را به دلیل قاعدگی مجبور به ترک خانه کند به سه ماه زندان و پرداخت ٣٠ دلار جریمه می‌شود.

این سنت که در زبان محلی “چائوپاتی” نامیده می‌شود، هنگامی برجسته شد که دو زن که به دلیل همین سنت مجبور به ترک خانه و خوابیدن در اتاقکی متروکه شده بودند، جانشان را از دست دادند.

براساس یک سنت قدیمی هندویی، زنانی که وارد دوره قاعدگی می‌شوند، و یا تازه فرزند به دنیا آورده‌اند، ناپاک و یا عامل بدشانسی محسوب می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از این زنان در این دوران مجبور به ترک خانه و زندگی در اتاقک‌های متروکه و یا طویله می‌شوند.

این سنت قدیمی در سال ٢٠٠٥ از سوی دولت نپال غیرقانونی اعلام شده بود اما هیچ جریمه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده بود و هنوز در بسیاری از مناطق روستایی غرب نپال اجرا می‌شود.

در یکی از این موارد ماه گذشته یک دختر نوجوان که در دوران قاعدگی‌اش، مجبور به خوابیدن در اتاقکی شده بود، به دلیل مارگزیدگی درگذشت.

پیش از وی نیز یک دختر ١٥ ساله در دسامبر سال ٢٠١٦ پس از آن که در اتاقکی متروکه به دلیل سرما، آتش روشن کرده بود تا گرم شود، بر اثر خفگی جان خود را از دست داد.

حامیان اقدام جدید پارلمان می‌گویند که باید این قانون را به طور مناسب به اجرا درآورد. اگرچه آنها در عین حال اذعان دارند که فرهنگ جامعه در این باره نیز نیازمند تغییر است.

براساس یک گزارش حقوق بشری از سوی وزارت خارجه آمریکا و بر پایه یک تحقیق انجام شده در این کشور در سال ٢٠١٠ میلادی منتشر شده است، ١٩ درصد زنان بین ١٥ تا ٤٩ سال، در نپال این سنت را انجام می‌دهند.

٦ـ اسرائیل – هشتمین روز اعتصاب کارکنان بانک میزراهی – تفاهت

اعتصاب کارکنان بانک میزررهی – تفاهت در حالی‌ وارد هشتمین روز خود میشود که هیچ چشم اندازی برای توافق بین کارگران و کارفرمایان دیده نمیشود.

کارگران این موسسه می‌گویند که کارفرمایان از امضا قرارداد به روز شده کار برای سال ٢٠١٦ – ٢٠١٧ خودداری میکنند، که این امر شرایط و موقعیت کار ٤٣٠٠ کارمند این موسسه را تحت تاثیر قرار میدهد.

سه‌ روز قبل طرفین به توافقی که در آن افزایش تدریجی‌ پاداش کارگران را تا سال ٢٠٢٠ تضمین میکرد، نزدیک شده بودند ولی‌ نماینده کارگران بدلیل گنجاندن دو بند “نداشتن حقّ اعتصاب تا پایان مدت قرارداد و بازنشستگی داوطلبانه” از امضاع این قرارداد سر باز زدند.

این بانک چهارمین بانک بزرگ در اسرائیل به شمار میرود.

٧ـ قطر – معوقه مزدی هزاران کارگر در این کشور

سازمان عفو بین‌الملل که در زمینه دفاع از حقوق بشر فعالیت می‌کند بار دیگر نسبت به سرنوشت کارگرانی که در قطر کار می‌کنند و ماه‌‌هاست که دستمزدهای خود را دریافت نکرده‌اند، هشدار داد.

این کارگران که اغلب خارجی و بیشتر از کشورهای آسیای جنوب شرقی و کشورهای عرب زبان همچون مصر هستند، در پروژه‌های مربوط به جام جهانی ٢٠٢٢ کار می‌کنند. اما پیشرفت این پروژه‌ها به علت تحریم‌های اقتصادی کشورهای عربی همجوار قطر متوقف شده است.

تعداد این کارگران بیشتر از ٨ هزار نفر است و هرکدام از این کارگران بیش از ٦ ماه تا یک سال معوقات مزدی دارند. عدم پرداخت‌ دستمزدهای کارگران قطری، خانوادهای آنان که اکثرا از اقشار فرودست هستند را نیز متاثر ساخته است.

در عین حال بابت سلامتی کارگران قطری نگرانی‌های موجهی از سوی سازمان‌های بین‌المللی وجود دارد. این نگرانی‌ها از این حیث حائز اهمیت است که با اینکه دسترسی به مواد غذایی برای شهروندان قطری آسان شده است اما کارگران با توجه به عدم دریافت دستمزدهای خود قادر به تهیه غذا و آشامیدنی‌های سالم نیستند.

بسیاری از این کارگران که آمار مشخصی به دلیل عدم همکاری کارفرمایان از آن وجود ندارد، مایل به بازگشت به کشورهای خود هستند این درحالی‌ست که گذرنامه‌های آنان در اختیار کارفرمایانشان است.

یادداشتهای سیاسی

جانیان شهرداری یک دستفروش را در وسط خیابان قم به قتل رساندند

روز بیست و یکم مرداد ماه جنایتی تکاندهنده در قم اتفاق افتاد. آنهم قتل یک دستفروش توسط جانیان شهرداری بود. باورکردنی است که فردی به خاطر بیکاری، بخاطر محرومیت از هر نوع تامینی، میکوشد از طریق دستفروشی زندگی بگذراند تا بلکه لقمه نانی به منزل ببرد و بعد بدست یک مشت جانی چنین وحشیانه به قتل میرسد. در اعتراض به این جنایت مردم قم با شعار مرگ بر شهرداری شبانه به خیابان آمدند و تجمع کردند. روز ٢٢ مرداد نیز دستفروشان میوه فرشو تجمع اعتراضی کرده و خواستار پاسخگویی شدند.

همراه با مردم قم، همراه با دستفروشان در قم به این وحشگیری و توحش وسیعا اعتراض کنیم.

برادر فردی که به قتل رسیده میگوید حکومت تعدادی لات گردن کلفت استخدام کرده که چند ماشین از اینها ریختند در خیابانی که برادر من میوه فروشی میکرد با یک وانت که مخارج زندگی فرزندان و خانواده اش را تهیه کند، به او گفتند بساط کارش را جمع کند و او مخالفت و مقاومت کرد سرش را محکم یکی از این گردن کلفتها به شیشه ماشین اش زد و او در دم جان سپرد. بدنبال این اتفاق مردم حاضر در محل با اعتراضشان نفرت عمیق خود را از این جنایت که بدست سرکوبگران شهرداری انجام گرفت ابراز کردند.

این اولین بار نیست که سرکوبگران شهرداری جنایت میکنند. نمونه قبلی آن علی چراغی بود که در روز ١٦ مرداد ٩٣ در حالیکه به همراه پسر ١٤ ساله‌ اش به خیابان تهران‌پارس در تهران رفته بود، بدست پنجه بوکس بدستان شهرداری به قتل رسید. با اعتراض وسیع خود به این سرکوبگری ها خاتمه دهیم.

خوشبختانه در دو سه سال اخیر کارزارهای خوبی در حمایت از دستفروشان با خواستهایی چون ایجاد تسهیلات لازم برای آنان برای ادامه به اشتغالشان و امنیت شغلی و قرار گرفتن آنها تحت پوشش تامین اجتماعی به راه افتاده است. از جمله در تهران طومارهایی در حمایت از دستفروشان مترو و علیه سرکوبگری های شهرداری به راه افتاده بود. این کارزار ها را باید دوباره و باقدرت بیشتری به جلو آورد. اعتراض ما به جنایتی که در قم روی داد، میتواند مقدمه ای باشد برای به راه افتاده کارزاری قدرتمند در دفاع از دستفروشان این بخش از کارگران بیکار و محروم جامعه با شعار یا کار یا بیمه بیکاری، امنیت شغلی برای دستفروشان و فراهم شدن امکانات لازم برای اشتغالشان باشد. راسم گرامیداشت کارگر دستفروش جانباخته در قم را به صحنه اعتراض وسیع خود علیه این جانیان تبدیل کنیم.

شهلا دانشفر

اصغر کریمی

یک اصلاحیه کوچک:

آیت الله امجد گفته است:‌ بچه ها دین گریز شده اند؛ دین ستیز شده اند/ بعضی از ما آخوندها به خاطر پول و دنیا همه چیز را زیر پا گذاشته ایم.

اولا فقط شما آخوندها نیستید آقازاده ها و کت و شلواری هایتان هم هستند. ثانیا فقط پول خوری نکرده اید. ثالثا فقط بچه ها و جوانان دین گریز نشده اند. رابعا این حرف تازه نیست خیلی وقت است این اتفاق در مغز استخوان جامعه افتاده است و حتی سراغ نوه هایتان هم رفته است. اما راستش را بخواهید قیافه های شما برای دین گریزی و دین ستیزی کافی است.

گیریم که نه یک وزیر بلکه ده وزیر روحانی هم زن باشند

گیریم که نه یک وزیر بلکه ده وزیر روحانی هم زن باشند. گیریم که خود رئیس جمهور هم یک موثث اسلامی میبود. اما مگر چنین زنانی از قماش همان زنان محجبه ای که امر به معروف میکنند نمیبودند! مگر چنین زنانی طرفدار ازدواج مرد با چهار زن، طرفدار صیغه، طرفدار ازدواج کودک، طرفدار حجاب اجباری و دهها قانون ضد زن حکومت و اجرای قوانین اسلامی نمیبودند! این شاید برای بزک کردن چهره امثال روحانی مفید باشد و در دهان شیرین عبادی هم آب راه بیفتد و دو خردادی ها به به و چه چه کنند اما مردم ایران جواب اینها را سالها است با اردنگی داده اند. حتی علم الهدی را مجبور کرده اند بگوید حجاب با اجبار نمیشود.

 

آماری که هفت سال مخفی نگهداشته شد

مرکز پژوهشهای مجلس میگوید:

آگوست ٢٠١٤

٧٤/٣ درصد دانش آموزان با جنس مخالف رابطه جنسی داشته اند و ١٧/٥ درصد همجنسگرا بوده اند یعنی جمعا حدود ٩٢ درصد دانش آموزان روابط “نامشروع” داشته اند. این گزارش نتیجه تحقیق از ١٤١ هزار و ٥٥٥ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه در سال تحصیلی ٨٧-٨٦ است.

اعترافات بزرگی در این گزارش است:

“هجمه فرهنگی غرب” در ایران به پیروزی کامل رسیده است.

٩٢ درصد نسل جوان از جمله فرزندان و نوه های آیت الله ها و مقامات حکومت تره برای قوانین اسلام خرد نمیکنند. (٨ درصد بقیه هم الزاما ربطی به حکومت و قوانینش ندارند).

٣٥ سال تلاش حکومت برای حاکم کردن ارزش های اسلامی شکست خورده است.

ایدئولوژی حاکم، علیرغم انحصار رسانه ای و سرکوب سیستماتیک مردم، قبل از سرنگونی حکومت از مردم شکست خورده است.

یعنی همه جا در هر خانه و مدرسه و دانشگاه و محل کاری، در هر کوچه و خیابان و در هر جمع و محفلی حکومت و عواملش خود را منزوی و در تقابل با مردم میبینند.

تاکید مجددی بر این حقیقت مهم است که ایران جامعه ای اسلامی نیست و با هیچ بگیر و ببندی اسلامی نمیشود.

این رفراندمی توسط خود رژیم است که میگوید حکومت مشروعیت ایدئولوژیک و سیاسی ندارد.

روحیه مایوس و درهم کوبیده شده مقامات حکومت و اراذل و اوباش مسلح شان که بدون این آمار هم از عمق واقعیات جامعه خبر دارند را نیز نشان میدهد.

این یک انقلاب سیاسی نیست اما انقلاب فرهنگی عمیقی است که در تار و پود جامعه ریشه دوانده و همچنان در حال تعرض و پیشروی است. ٩٢ درصد یعنی تقریبا کل جامعه. در کشورهای غربی هم آمار باید چیزی در همین حدود باشد. این تحول با هیچ درجه سرکوبی قابل بازگشت نیست.

آنها که حکومت را تا اینجا عقب رانده اند، بقیه راه را هم تا سرنگونی حکومت خواهند رفت.*

اصغر کریمی

نسان نودینیان

تهران؛ شهردار “جنگجو” شهردار “صلح جو

سگ زرد برادر شغال

شهردار “جنگجو” شهردار “صلح جو” اصطلاح جدید مفسرین بی بی سی است در ارتباط با شهردار جدید تهران!

محمد علی نجفی “صلح جو” در اطاق شهردار “جنگجو” محمد باقر قالیباف، نشست!

صلح جو و جنگجو در حکومت اسلامی یکی است! پاسداران اسلام سیاسی با آرمانهای اسلامی، آرمان های قصاص و بنیادگرایی برای حفظ حاکمیت سیاه ترین رژیم سرکوبگر در سطح جهان!

آنچه تفاوتهای اینها را برجسته میکند، جناح بندی های درونی هیئت حاکمه است. شهردار جنگجو از طیف اصولگرا و صلح جو از طیف اصلاح طلب!

تهران با جمعیتی نزدیک به ده میلیون شهر مهمی است. و در ردیف مگا mega city شهرهای دنیا قرار دارد. برای رسیدن به قدرت و وارد شدن به دایره هیئت حاکمه شهر مهمی است. محمود احمدی نژاد با سابقه ٨ سال شهرداری تهران رئیس جمهور شد، و محمد باقر قالیباف چند بار کاندید ریاست جمهوری شد و در نیمه راه عقب نشست!

اما، تهران با جمعیت نزدیک به ١٠ میلیون برای کارگران و مردم در ایران شهری بزرگ، مهم با کارنامه ای پُر از تحولات سیاسی و اعتراضی است. شهر شکاف طبقاتی، شهر اعتراضات کارگران، معلمان، دانشجویان و پرستاران. تهران ١٣٥٧ با راه پیمایی های میلیونی با بریگادهای سرخ انقلابی، تصرف پادگانها توسط مبارزین انقلابی ماشین حکومتی رژیم پهلوی ها را درهم کوبید. تهران راه پیمایی ١٣٨٨ بزیر کشیدن عکس خامنه ای جنایتکار، تهران ٨٨ با شعارهای خامنه‌ای حیا کن، مملکت رو رها کن، خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله، مرگ بر جمهوری اسلامی، رهبر ما قاتله، ولایتش باطله، دانشجو می میرد ذلت نمیپذیرد، زندانی سیاسی، آزاد باید گردد و …و…

احمدی نژاد، قالیباف، نجفی منتخب مردم نیستند. اینها از قماش ضد انقلاب اسلامی از قماش اوباش اسلامی که در خدمت بقا و حاکمیت جنایتکارترین رژیم فاشیستی ــ اسلامی، قرار دارند، هستند.

سگ زرد برادر شغال است.

نسان نودینیان

٢٠ مرداد ١٣٩٦

١١ اوت ٢٠١٧

به بهانه سه دستیار زن در دولت ١٢ حسن روحانی!

بالاخره دولت ١٢ حسن روحانی سه زن را بعنوان دستیار معرفی کرد.

برای ما که به کل نظام اسلامی اعتراض داریم، وزیر زن در دولت دهم احمدی نژاد، معاونین و دستیاران زن در دولت ١١ و ١٢ حسن روحانی، رژیمی تحمیل شده اسلامی به جمعیتی با بیش از ٧٠ میلیون جمعیت، با سابقه ای هزاران سال تحمیل کثیف ترین سیاستهای اسلامی به زنان، که شاهد قصاص و سنگسار و تحمیل حجاب اجباری و جدایی جنسیتی و دست دوم قرار دادن زن در جامعه را تجربه کرده ایم! ابدا خبر خیره کننده ای نیست!

معصومه ابتکار، لعیا جنیدی و شهیندخت مولاوردی بخشی ازبدنه و حفظ اسلام سیاسی و ستونهای محکمی برای بقا و حاکمیت سیاه و کثیف حکومت اسلامی هستند.

اینها مدافعین یک اصل قران “قصاص” هستند. “قصاص” جزو آرمانهای اسلامی اینها است!

خبر خیره کننده نیست!

تنها مزایای این انتخاب به کارگزاران آیت الله های بی بی سی میرسد که با آب و تاب به پوشش خبری “سه دستیار” زن مشغولند.

نسان نودینیان

١٨ مرداد ١٣٩٦ – ٩ اوت٢٠١٧