اخبار کارگری-بخش ایران:  نسان نودینیان بخش بین المللی: داوود رفاهی

اخبار کارگری

بخش ایران:  نسان نودینیان

بخش بین المللی: داوود رفاهی

تجمع اعتراضی کارگران روغن نباتی پارس

از ساعت ١١ صبح روز ٩ مرداد حدود ١٠٠ نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی پارس قو، در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود امقابل شرکت نهال گل مالک کارخانه تجمع کردند. به گفته کارگران دستمزد، اردیبهشت، خرداد، تیر ٩٦ و بخشی از دستمزد بهمن ماه سال ٩٥ آنها پرداخت نشده است. تعداد کل کارگران کارخانه روغن قو بیش از ١٥٠ نفر است.

همچنین بخاطر عدم پرداخت حق بیمه کارگران، آنها با مشکل تمدید دفتر چه های بیمه های تامین اجتماعی خود روبرو هستند. در جواب کارگران گلرخ آذرمی کارفرمای کارخانه ضبط شدن اموال کارخانه توسط بانک ملت را بهانه می آورد. کارگران میگویند بدهی های کارفرما به آنها ربطی ندارد. آنها در قبال کاری که انجام داده اند، مزدشان را میخواهند.

تجمع اعتراضی کارگران اداره راهداری اصفهان

پیش از ظهر روزشنبه ٧مردادماه، جمعی از کارگران اداره راهداری و حمل‌ونقل استان اصفهان دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وقراردادکاری وعدم پرداخت ٩ماه حقوق مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند.این کارگراناغلب سابقه بالای ١٠الی ١١سال داشته و کسانی هستند که ٢ الی ٣ ماه دیگر بازنشست می‌شوند. اما خطر بیکارسازی آنها را تهدید میکند. به گفته کارگران ٣٠ درصد نیروهایی که در لیست بیکارسازی قرار دارند، حدود ٧٠٠ نفر کارگر راهداری هستند که حدود ١٠٠ نفر نگهبان و بقیه راهدار و راننده هستند و ٩ ماه است حقوق نگرفته اند. کارگران به سطح نازل حقوق اعتراض دارند و میگویند که میانگین حقوق آنها یک میلیون تومان است که به هیچ وجه کفاف زندگیشان را نمیکند. کارگران میگویند که قراردادهای آنها سفید است و قراردادی برای امضاء به آنها نداده اند. به کارگران وعده داده شده است که ظرف ده روز آینده به آنها جواب دهند. اعتراض کارگران اداره راهداری اصفهان ادامه دارد.

تجمع اعتراضی کارگران پروژه قطارشهری اهواز

روزشنبه هفتم مردادماه، جمعی از کارگران پروژه قطارشهری اهواز (شرکت کیسون) دراعتراض به عدم پرداخت یکسال حقوقشان مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. در این شرکت بیشتر کارگران بالای ده سال سابقه کر دارند اما همواره با مشکل پرداخت نشدن دستمزد و دیگر حق و حقوقشان با مشکل روبرو بوده اند و اکنون ١٢ ماه مزد طلب دارند. شرکت کیسون با گفتن اینکه پولی برای پرداخت حقوق ندارد و اگر اعتباری به شرکت بدهند، با آنها تسویه حساب خواهد کرد، پاسخ کارگران را نمیدهد. به گفته کارگران هم اکنون پروژه قطار شهری اهواز غیر فعال است. این خط به طول ٢٣ کیلومتر مسیر زرگان تا بقایی را شامل می شود. پیمانکار متروی اهواز شرکت چینی کیسون است که در سال ١٣٨٥ کار را تحویل گرفت و قرار بود آن را پنج ساله به اتمام برساند اما این طرح با گذشت ١٠ سال، تنها ٢٨ درصد پیشرفت داشته است.

به گفته کارگران قبل از عید فطر امسال مبلغ ٣٠٠هزار تومان و نیز پس از اعتراضات کارگران مبلغی در حدود یک میلیون تومان به آنها پرداخت شده است و این میزان مجموع پرداختی‌های این شرکت به کارگرانش از شهریور ماه سال گذشته تاکنون بوده است.

در این شرکت نزدیک به ٤٠٠ کارگر اشتغال به کار دارند. در رابطه با این موضوع بارها تجمع و اعتراض کرده اند و کارفرما با قلدری پول آنها را نمیدهد و هر وقت نیز اعتراض میکنند تهدید به اخراجشان میکنند. اعتراضات کارگران پروژه قطار شهری اهواز ادامه دارد.

اعتراض دو هفته‌ای کارگران سیمان کارون

حدود ٤٧٠ نفر از کارگران شاغل در کارخانه سیمان کارون (مسجد سلیمان) از حدود دو هفته پیش تا هم‌اکنون در اعتراض به عدم پرداخت دست کم سه ماه مزد دست به اعتصاب زدند. جدا از این طلب، کارگران سیمان کارون بابت سایر مطالبات مزدی و حق بیمه‌های پرداخت نشده نیز بستان کار هستند و در این رابطه اداره تامین اجتماعی حاضر به تمدید دفترچه بیمه آنها نیست. علاوه بر این کارگران بابت سنوات دو سال گذشته و برخی مزایای عرفی همانند سبد کالا محروم شده‌اند. در اعتراضات قبلی به کارگران وعده داده شده بود کتا تاریخ ٣١ خرداد ماه مطالبات آنها پرداخت شود. اما عملی نشد. از همین رو کارگران اعتراضات خود را از سر گرفتند. این اعتراضات ادامه دارد.

تجمع اعتراضی کارگران چوفا نسبت به بلاتکلیفی شغلی

روز ٧ مرداد کارگران چوب و فلز اردکان (چوفا) در اعتراض به بیش از پنج ماه معوقات مزدی پرداخت نشده خود مقابل استانداری یزد دست به تجمع زدند. این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد و مطالبات خود تجمعاتی متعددی در مقابل فرمانداری بر پا کرده اند. تجمع قبلی آنها در سوم مرداد ماه بود. از قرار معلوم، این کارگران علاوه بر دستمزد، از سال گذشته نیز مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند؛ برای مثال عیدی آنها در سال ٩٥پرداخت نشده‌است. فرمانداری اردکان اعلام کرد؛ در تجمع چهارشنبه گذشته به کارگران وعده رسیدگی داده‌ شده است.کارگران میگویند وعده نمیخواهیم، دستمزدمان را میخواهیم

اعتراض ٤٠٠٠ نفر کارگران گروه ملی فولاد صنعتی اهواز

حدود ٤ هزار نفر از کارگران شاغل در گروه ملی صنعتی فولاد اهواز از حدود یک هفته پیش تا هم‌اکنون در اعتراض به عدم دریافت حقوق، فعالیت شغلی خود را متوقف کرده‌اند.

این واحد صنعتی حدود ٤هزار کارگر دارد که از حدود یک هفته پیش تاکنون اعتراض خود را برگزار کرده‌اند.

جدا از این این طلب، کارگران گروه ملی فولاد اهواز بابت سایر مطالبات مزدی و حق بیمه‌های پرداخت نشده نیز بستان کار هستند، از قرار معلوم هر کارگر نزدیک به ٥ میلیون تومان بستان‌کار است و در حال حاضر به با مشکل تمدید نشدن دفترچه بیمه‌های تامین اجتماعی نیز روبروست.

به نقل از کارگران معترض گفته می‌شود که تا به این لحظه از جانب کارفرما هیچ پاسخ روشنی به آنها داده نشده است.

طبق اظهارات این کارگران معترض، گروه ملی فولاد اهواز یکی از شرکت‌های احداث شده توسط گروه سرمایه‌گذاری امیر منصورآریا در اهواز است که پس از ماجرای اختلاس ٣ هزار میلیاردی و مصادره شرکت‌های متهم اصلی پرونده هم‌اکنون مدیریت این کارخانه با نظارت قوه قضائیه انجام می‌شود.

تجمع اعتراضی کارگران کاشی احسان میبد نسبت به تعطیلی کارخانه

اخراج تعدادی از کارگران معترض این واحد تولیدی وتهدید به اخراج تعدادی دیگر از کارگران معترض

روز ٦ مرداد جمعی از کارگران کاشی احسان میبد در اعتراض به تعطیلی کارخانه و بیکارسازیها وعدم پرداخت ٤ ماه حقوق وحق بیمه ووعده های بی عمل کارفرما،نماینده مجلس اسلامی ومسئولان طراز اول شهر واستان، دست به تجمع زدند. به گفته کارگران از نوروز تا کنون فقط ١ میلیون تومان مزد گرفته اند و بیمه آنها نیز مدید نشده است. و هم کنون هم می خواهند تعداد دیگری را از کار اخراج کنند. اعتراض حق کارگر است

ادامه اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران

روزسوم مردادماه، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای ششمین روزمتوالی دراعتراض به عدم پرداخت سه ماه دستمزد و تعطیل شدن خط تولید این کارخانه دست به اعتصاب زدند. جالب اینجاست که حمید محمودی مدیر عامل این کارخانه در گفتگویی با ایلنا از پرداخت حقوق معوقه کارگران و راه اندازی تولید خبر میدهند. و کارگران فورا گفته های او را تکذیب کردند و این اعتراضات ادامه دارد.

تجمع اعتراضی کارگران گلخانه‌های فرودگاه یاسوج نسبت به بلاتکلیفی شغلی مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

٤مردادماه، کارگران گلخانه‌های فرودگاه یاسوج دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ١٤٠ نفر از کارگران مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع اعتراضی برپاکردند.

یکی از کارگران  این گلخانه‌ها: قرار داد این گلخانه‌ها ١٤ ساله است و تاکنون ٧ سال از فعالیت این گلخانه‌ها می‌گذرد اما علی رغم اینکه ٧ سال دیگر برای فعالیت این واحدها مانده مدیریت فرودگاه یاسوج خواستار جابه جایی واحدها شده است.

آغازدومین هفته اعتراض کارگران مناطق هشت گانه شهرداری اهواز علیه نا امنی شغلی!

سه شنبه سوم مردادماه،کارگران مناطق هشت گانه شهرداری اهواز دومین هفته اعتراضشان را نسبت به عدم تبدیل وضعیت با ادامه تجمع مقابل استانداری خوزستان آغاز کردند.

در این باره یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفت: بیش از ٥ هزار کارگر پیمانی فضای سبز شهرداری اهواز، ‏ تبدیل وضعیت قرارداشان از پیمانی به مستقیم هستند و تا این لحظه از جانب استانداری و مدیریت شهرداری اهواز پاسخ مشخصی به این خواسته‌های ما داده نشده است.

یکی دیگراز کارگران پیمانی شهرداری اهواز با تاکید بر اینکه بعد از سال‌ها کار در این واحد از همه مزایای قانونی کار بی‌بهره بوده و از قرارداد‌های موقت خود با پیمانکار خسته شده‌ایم، گفت: از مسئولان استانداری وشهرداری مرکزی اهواز می‌خواهیم تا در مقام کارفرمای اصلی نسبت به تبدیل قراردادهای استخدامی اقدام کند.

٩ مرداد: اعتراض رانندگان شرکت واحد سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه,

ملک نجومی تو ما را بی مسکن کرد

اعتراض رانندگان عضو تعاونی مسکن شرکت واحد نسبت به عدم ساخت پروژه های سپیدار ٢و٣ پردیس کرج در مقابل اداره مرکزی شرکت واحد واقع در خیابان هنگام. بعد از ٤ سال پروزه مسکن سپیدار نیمه کاره رها شده است. کارگران شرکت واحد بارها در این رابطه تجمع کرده اند.

کارگران شعار میدهند:

مدیر نجومی برده، حق ما ها را خورده

کارگران بیدارند از دزدی ها بیزارند

مدیر بی کفایت عامل بی مسکنی است

ملک نجومی تو ما را بی مسکن کرده

یک مسکن مناسب حق مسلم ماست

سنندجی تو خوابه ، مسکن ما رو آبه

کارگران

ده نفر از کارگران بازداشتی هفت تپه با سپردن کفالت به طور موقت آزاد شدند

شنبه هفتم مرداد ١٣٩٦ ده کارگر بازداشت شده شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه در زندان دزفول پس از محاکمه در دادگاه شوش توسط دادستان به طور موقت و با سپردن کفالت یا فیش حقوقی از زندان آزاد شدند. درضمن آقای افشار مدیر عامل شرکت نیشکر هفت تپه به این دادگاه احضار و در مورد عدم پرداخت مطالبات کارگران وهمچنین بازنشستگان توضیحاتی داد.

اسامی نه نفر از کارگران بازداشتی به قرار زیر است: رستم و حمید عبدلله زاده، احمد و یعقوب الکثیر، عادل سماعین، ابراهیم ظهیری، بهزاد نظری، صباح سواری و احمد مرادی. حضور تعداد کثیری از کارگران هفت تپه در مقابل ساختمان دادگاه در حمایت از همکاران بازداشتی خود چشم گیر و نشان دهنده اتحاد کارگران با وجود فضای امنیتی موجود می باشد.

از تمامی کارگران و نهاد ها و تشکلهای مستقل کارگری درداخل و خارج از ایران که همواره حمایتهای خود را از کارگران وخانوادهای آنان طی این مدت ابراز داشته اند قدر دانی ومراتب سپاسگذاری خود را اعلام میداریم.

با امید به همبستگی تمامی کارگران جهان

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

هفتم مرداد ماه ١٣٩٦

همه کارگران بازداشتی نیشکر هفت تپه آزاد شدند – اعتصاب همچنان ادامه دارد 

اتحادیه آزاد کارگران ایران: صبح امروز بدنبال تدام اعتصاب متحدانه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و اصرار آنها برای آزادی و بازگشت بکار همکارانشان، هشت کارگر زندانی که از شبانگاه روز سوم مرداد ماه بازداشت شده بودند در میان  استقبال جمعی از همکاران خود و در حالی که از روحیه بالائی برخوردارد بودند آزاد شدند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران شرکت نیشکر هفت تپه امروز در هشتمین روز اعتصاب متحدانه خود، همچون روزهای گذشته دست به تجمع در محوطه کارخانه زدند. بدنبال این تجمع که از ساعت ٨ تا ٥/٩ صبح ادامه داشت قائم مقام شرکت سیامک نصیری افشار و مدیر کارخانه مهندس مومن غریب با حضور در میان کارگران خواهان انتخاب سه نفر نماینده از میان کارگران برای مذاکره شدند اما کارگران با اعلام اینکه همینجا صحبتهایتان را بکنید حاضر به انتخاب نماینده نشدند.

در پی این عکس العمل از سوی کارگران،  هر دو نفر قائم مقام مدیر عامل و مدیر کارخانه طی صحبتهایی با دادن وعده آزادی همکاران کارگران و پیگیری فوری وضعیت آنها از کارگران خواستند تا به اعتصاب و تجمع خود پایان دهند. اما کارگران که امروز بطور ویژه ای در اعتراض به تداوم بازداشت همکاران خود دست به تجمع زده بودند با رد صحبتهای آنان اعلام کردند ما تا آزادی و بازگشت بکار همکارانمان و رسیدگی به دیگر خواستهای خود دست از اعتصاب و تجمع نخواهیم کشید.

در ادامه این مذاکرات و با عکس العمل قاطعانه ای که کارگران بویژه در مورد آزادی فوری همکاران خود نشان دادند قائم مقام مدیر عامل کارخانه تلاش کرد با اعلام اینکه روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته، کار را تعطیل خواهیم کرد کارگران را برای ادامه اعتصاب تحت فشار بگذارد. اما کارگران با ایستادگی بر روی خواستهایشان، اعتصاب خود را ادامه و به تجمع شان در محوطه کارخانه پایان دادند. لازم به یادآوری است کار در روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته از آنجا که کار در این روزها مشمول مزایای اضافه کاری میشود برای کارگران از اهمیت زیادی برخوردار است.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در پی این ایستادگی ومقاومت قاطعانه از سوی کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه، همه همکاران بازداشتی آنان ظهر امروز با قرار کفالت ٢٠ میلیون تومانی آزاد شدند. اما کارگران برای دستیابی به دیگر خواستهای خود همچنان در اعتصاب بسر می برند و تا لحظه مخابره این خبر حاضر به پایان اعتصاب نشده اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با ابراز مسرت از آزادی کارگران بازداشتی نیشکر هفت تپه و تبریک آن به خانواده ها و همکاران این عزیزان، پیشاپیش هر گونه تلاش برای پرونده سازی بر علیه آنان را قویا محکوم میکند و بدینوسیله خواهان  منع بی قید و شرط تعقیب قضائی آنها، بر آورده کردن فوری همه مطالبات کارگران شرکت نیشکر هفته تپه و به رسمیت شناختن سندیکای کارگران این شرکت بزرگ کشت و صنعت می باشد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – هفتم مرداد ماه ١٣٩٦

 

پنج نفر از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه آزاد شدند – کارگران همچنان در اعتصاب هستند و از سرنوشت ٨ کارگر بازداشتی دیگر اطلاعی در دست نیست

امروز پنجم مرداد ماه، چهار روز از اعتصاب یکپارچه و متحدانه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه گذشت و آنان بدلیل بازداشت همکاران خود و عدم رسیدگی به مطالبات شان همچنان مصمم به تداوم اعتصاب هستند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، دیشب ٥ نفر از کارگرانی که صبح دیروز در محل کارخانه بازداشت شده بودند با قرار کفالت آزاد شدند و قرار است روز شنبه هفتم مرداد ماه در دادگستری شهرستان شوش حضور پیدا کنند. اما همچنان از سرنوشت ٨ کارگری که با یورش شبانه ماموران امنیتی به منازلشان در روز سوم مرداد ماه بازداشت شده بودند خبری در دست نیست.

بنا بر اظهارات شاهدان عینی که دیروز هنگام انتقال این هشت کارگر در دادگستری شوش حضور داشتند آنان در زمان حضور در دادگستری بشدت گرسنه و تشنه بوده اند. بطوریکه که از زمان بازداشت به آنان هیچ غذائی داده نشده بود و آب نیز به اندازه نیاز در اختیارشان قرار نگرفته بود و آنها در گرمای ٥٠ درجه شهر شوش بدلیل گرسنگی و تشنگی شدید در وضعیت جسمانی بسیار نامناسبی قرار داشتند و بطور مرتب از مردم حاضر در آنجا،  تقاضای آب میکردند.

 تحمیل این درجه از وضعیت ضد انسانی بر کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه در حالی است که کارفرمای این شرکت نیز در اقدامی ضد انسانی تر، معیشت خانواده های آنان را به گرو گرفته و از واریز همان مبلغ اندکی که به حساب سایر کارگران ریخته شده، به حساب ١٣ کارگر بازداشتی خودداری کرده است.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، تلاشهای تاکنونی خانواده ها و همکاران هشت کارگر بازداشتی برای کسب اطلاع از وضعیت و محل نگهداری آنان نتیجه ای نداده است و در این میان نماینده شهر شوش سید راضی نوری نیز علیرغم تقاضای خانواده ها ی کارگران بازداشتی برای پیگیری وضعیت عزیزانشان، جوابی به آنان نداده و همچنان سکوت اختیار کرده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن تداوم بازداشت هشت کارگر شرکت نیشکر هفت تپه و تلاش جهت پرونده سازی برای همه کارگرانی که شبانگاه سوم و صبح روز چهارم مرداد دستگیر شده اند اعلام میدارد: ادامه سیاستهای سرکوبگرانه و ضد انسانی که در حق کارگران زجر دیده شرکت نیشکر هفت تپه در جریان است نه تنها ذره ای در عزم و اراده این کارگران و ما کارگران ایران برای دستیابی به حقوق انسانی مان خللی ایجاد نخواهد کرد بلکه بیش از پیش بر خشم و انزجار ما از وضعیت موجود دامن خواهد زد و ما کارگران ایران را به مصافی تعیین کننده با وضعیت مصیبت بار موجود خواهد کشاند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- پنجم مرداد ماه ١٣٩٦

 

آخرین اخبار از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه – آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران زندانی شرکت نیشکر هفت تپه، خواست همه ما کارگران ایران است

بدنبال یورش شبانه مامورین امنیتی به منازل کارگران شرکت نیشکر هفته تپه در روز سوم مرداد ماه، تعداد ٨ نفر از آنان بازداشت و در ادامه این بازداشتها صبح امروز نیز ٥ نفر دیگر در محل کارخانه بازداشت شدند. اسامی کارگرانی که دیشب بازداشت شدند به شرح زیر می باشد: ١- احمد کثیر ٢- بهزاد نظری ٣- سیدهادی تفاح ٤- عبدالرضا سرخه ٥ و ٦-  برادران عبدالله زاده(دو برادر) و ٧ و ٨ – صباح سواری ( هر دو نفر آخر دارای اسم و فامیل مشابه هستند)

همچنین اسامی پنج کارگری که صبح امروز در محل کارخانه بازداشت شدند به شرح زیر است: ١- رحیم چنانه ٢- کاظم چنانی ٣- یاسر حمیدی ٤- احمد مرادی ٥- یابر هویزه

 بنا بر اظهار کارگران شرکت نیشکر هفت لیست کارگرانی که قرار بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شوند ٣١ نفر بوده اند که تاکنون ١٣ نفر از آنها دستگیر شده اند و پیگیری خانواده های آنان در مورد محل نگهداری عزیزانشان به جائی نرسیده است.

 بنا بر این گزارش صبح امروز کارگران بازداشتی توسط قاضی سرخه بازجویی شدند و علیرغم خواست خانواده ها، با آزادی آنها با قرار وثیقه موافقت نشد.

بازداشت ١٣ کارگر شرکت نیشکر هفت تپه و دستور بازداشت ١٨ نفر دیگر، در حالی در دستور کار نیروهای امنیتی قرار دارد که کارگران شرکت نیشکر هفت تپه همچنان در اعتصاب هستند و یکی از خواستهای مهم آنان آزادی فوری وبی قید و شرط همکارانشان است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن تداوم بازداشت ١٣ کارگر شرکت نیشکر هفت تپه و صدور دستور بازداشت ١٨ نفر دیگر اعلام میدارد: اعتصاب  و تجمع حق مسلم کارگران است و هیچ نیروئی نمیتواند بر این حق انسانی و اجتماعی ما کارگران آنهم در شرایطی که کارگران شرکت نیشکر هفت تپه سه ماه است دستمزدی دریافت نکرده اند و بدیهی ترین حقوق انسانی آنان بطور سیستماتیک در حال پایمال شدن است خدشه ای وارد کند.

خواست آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه نه تنها خواست همکاران و خانواده های این کارگران،  بلکه خواست فوری همه ما کارگران در سرتاسر ایران نیز هست.

کارگران زندانی شرکت نیشکر هفت تپه آزاد باید گردند

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ٤ مرداد ماه ١٣٩٦

سركوب اعتراضات كارگری بن بست های خودساخته نظام سرمایه داری را نمی​گشاید

بار دیگر سرمایه داران خشم خود را از  بست های به وجود آمده توسط سود طلبی هایشان بر سر كارگران فرود آوردند و دست به بازداشت و دستگیری كارگران معترضی زدند كه چیزی جز حق مسلم خویش نمی​خواهند .

كارگران نیشكر هفت تپه كه چند ماه است حقوق ودستمزدی دریافت نكرده اند و سرمایه داران به اصطلاح خصوصی و در حقیقت وابستگان به قدرت که تنها  به دنبال غارت و چپاول این موسسه بزرگ اقتصادی، تعطیلی و به دنبال آن تصاحب زمین​های باارزش این شرکت هستند، (همانند همه خصوصی سازی ها)   به نبردی رو یا روی در آمدند و در این صحنه نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه قضائی به كمك غارتگران و اختلاس​گران آمده دست به بازداشت و سركوب كارگران می​زنند و  از سوی دیگر مدیران خصوصی شرکت سراسیمه بخشی از حقوق و دستمزد عقب افتاده فقط برخی از کارگران را پرداخت می کنند تا بین صفوف متحد کارگران تفرقه ایجاد کنند .

كارگران و زحمتكشان كه در سراسر ایران از اجحاف و غارتگری سرمایه داران وابسته به قدرت و ثروت به تنگ آمده و به طور مدام برای دستیابی به حق حقوق ودستمزدها و حفظ اشتغالشان دست به اعتراضات گسترده می​زنند، مدام با سركوب و ارعاب نیروهای امنیتی و قضائی مواجه می​شوند. آخرین نمونه آن یورش شبانه مامورین امنیتی به منازل کارگران شرکت نیشکر هفته تپه در روز سوم مرداد ماه،  و ادامه این بازداشتها صبح روز بعد و …

اما  بقیه کارگرانی که در لیست بازداشت قرار دارند به همراه سایر کارگران شرکت نیشکر هفت تپه همچنان در اعتصاب هستند و آزادی فوری و بی قید و شرط همکارانشان نیز به سایر خواسته هایشان اضافه شده است. در این اعتراض و اعتصاب، خانواده های کارگران نیز دوشادوش اعتصابیون در تلاشند.

كارگران و زحمتكشان و وجدان ها بیدار انسانی این یورش ها را محكوم می​كنند. کارگران برای احقاق حقوق خود تنها به نیروی مبارزاتی و متحدان خود متكی هستند و هیچ شكی ندارند كه تنها با اتكا به نیروی مبارزاتی طبقه كارگرمی​توانند حق وحقوق از دست رفته خود را باز ستانند.

پس بار دیگر اعلام می کنیم:

–          بر خورد امنیتی با مطالبات به حق کارگران  راه به جایی نمی برد!

–         راه حل انسانی مشکلات مزدی کارگران، پرداخت دسترنج شان است و نه باتوم و زندان!

–         کارگران از زندان نیز چون مصاف شلاق وگوشت ، تجربه ها آموخته اند!

–         تنها راهِ ناگزیر،  آزادی کارگران و رسیدگی به خواسته های آنان است!

–         حق ایجاد تشکلِ کارگری که مستقل از قدرت و ثروت باشد از حقوق اولیه کارگران است که در حقوق بنیادین کار و مقاوله نامه های جهانی پذیرفته شده است.

–         آزادی ایجاد تشکل / آزادی اعتصاب و اعتراض از بدیهی​ترین حقوق نهادینه شده​ی کارگران است!

–         خصوصی سازی ، بیکارسازی کارگران و نابودی صنایع است به نفع نوکیسه​گان سرمایه و باید متوقف شود!

پس تکرار می کنیم :

جای کارگران زندان نیست!

کارگران هفت تپه بی هیچ قید وشرطی باید آزاد شوند و خواسته های آنان باید تامین گردد.

 کانون مدافعان حقوق کارگر

ربودن اسماعیل عبدی از مقابل منزلش را قویا محکوم میکنیم و خواهان آزادی فوری این معلم برجسته هستیم

صبح امروز اسماعیل عبدی عضو ارشد کانون صنفی معلمان مه ایران که بدنبال اعتصاب غذائی سخت در مرخصی بسر می برد از مقابل منزلش توسط مامورین امنیتی ربوده و به بند ٣٥٠ زندان اوین منتقل گردید.

اسماعیل عبدی در حالی پس از ربوده شدن توسط این مامورین به زندان اوین منتقل شد که همسر و فرزندانش تا زمان تماس وی از بند ٣٥٠ زندان اوین، ساعات بسیار سخت و طاقت فرسائی را گذرانده و دچار لطمات روحی شدیدی شدند.

اسماعیل از فعالین برجسته و محبوب جنبش صنفی معلمان ایران است و هیچ جرمی جز دفاع از حقوق صنفی خود و همکارانش و دفاع از حق تحصیل رایگان و استاندارد فرزندان ما کارگران و مردم ایران مرتکب نشده است.

کسانی که امروز اسماعیل عبدی را از مقابل منزلش ربودند نه افرادی خودسر، بلکه مجموعه ای از یک سیستم سرکوب هستند که در ملا عام بر گرده کارگران معدن آق دره شلاق زدند و همین سه روز پیش با یورش شبانه به منازل کارگران زجر کشیده نیشکر هفت تپه در میان وحشت و واماندگی همسر و فرزندانشان، آنان را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

آزادی موقت اسماعیل عبدی حاصل  ایستادگی و جانفشانی این معلم برجسته و مبارزات ما کارگران و معلمان ایران بود. اسماعیل بدنبال اعتصاب غذائی ٣٨ روزه و با حمایت و مبارزات قاطعانه ما کارگران و معلمان ایران به آغوش گرم خانواده و همکاران و یاران خود بازگشت.

و اینک آزادی دوباره اسماعیل عبدی در گرو مبارزات متحدانه ما کارگران و معلمان و افکار عمومی مردم  شریف ایران و وجدانهای بیدار در سرتاسر جهان است.

اسماعیل عبدی برای ما در اتحادیه آزاد کارگران ایران، مظهر درایت، ایستادگی و مقاومت برای خلاصی طبقه کارگر  از وضعیت مصیبت بار موجود است و ما  دوشادوش معلمان و عموم مردم آزاده ایران، لحظه ای در مبارزه برای رهائی اسماعیل از بند ستمگران درنگ نخواهیم کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – پنجم مرداد ماه ١٣٩٦

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – یورش شبانه به کارگران نیشکر هفت تپه و بازداشت تعدادی از آنها،محکوم است!

یورش شبانه به کارگران نیشکر هفت تپه و بازداشت تعدادی از آنها،محکوم است!

بر اساس اطلاعیه خبری سوم مرداد “سندیکای نیشکر هفت تپه ” و در پی اعتراض های روز گذشته کارگران معترض این مجتمع، ” نیروهای پلیس وامنیتی شبانگاه و از ساعت ٢١ سه شنبه سوم مرداد ماه با یورش بهخانه های کارگران پانزده تن از آنان را بازداشت کردند.” همچنین سندیکا هفت تپه امروز چهارم مرداد اعلام کرد که ” تا ساعت مخابره این خبر از افرادبازداشتی شب گذشته اطلاعی در دست نیست وخانوادهای بازداشتیهمچنان سرگردان به دنبال فرزندان وهمسران خود هستند.” علاوه بر این “در ادامه بازداشتهای دیروز امروز نیز تعداد پنج کارگر دیگر باهماهنگی حراست شرکت و مدیر شرکت آقای افشار توسط نیروهایاطلاعات وامنیت نیروی انتظامی بازداشت وبه مکان های نامعلوم منتقلشده اند.

واقعیت این است که بازداشت شبانه و امروز کارگران نیشکر هفت تپه، بخشی از روند سرکوبی است که صاحبان سرمایه و حاکمیت آنها، برای مقابله با کارگران معترض و مطالبات آنها، در پیش گرفته است. در ماه های اخیر سال ٩٦، مبارزه و رویارویی کارگران شاغل و بازنشسته مجتمع نیشکر هفت تپه برای گرفتن مطالبات شان، یکی از خبرهای هفتگی کارگری در ایران بوده است. اما در این مدت، این سرمایه داران و حاکمیت بودند که به شکل های مختلف تلاش می کردند که با وعده و وعید و یا سرکوب و ارعاب، پاسخ خواسته های کارگران را ندهند.

گسترش اعتراضات کارگران در روزهای گذشته و حضور خانواده های کارگری و خارج شدن تجمع آنها از محیط کارخانه و بستن جاده اهواز – اندیمشک، باعث شد که مدیریت اعلام کند که بخشی از مطالبات آنها پرداخت شده است. کارگران نیشکر هفت تپه بار دیگر نشان دادند که تنها با اتکا به نیروی همبستگی کارگری و همراهی خانواده های شان می توانند به مطالبات خود دست پیدا کنند.

یورش شبانه به منزل کارگران و بازداشت گسترده آنها، واکنش سرمایه داری حاکم به اتحاد و همبستگی کارگران نیشکر هفت تپه است. بدون تردید کارگرانی که اندوخته حدود یک دهه تجربه مبارزاتی و تلاش برای متشکل شدن خود در ” سندیکای هفت تپه ” را دارند، در این دوره هم می توانند با همبستگی و اتحاد، آزادی فوری همکاران شان را در اولویت خواسته های خود قرار دهند.

اما کارگران نیشکر هفت تپه نیاز به حمایت وسیع و همه جانبه دیگر کارگران ایران دارند. لازم است که به شکل های مختلف از خواسته ها و مطالبات کارگران هفت تپه پشتیبانی شود و درخواست آزادی همه بازداشتی ها دیشب و امروز این مجتمع، به یک خواست فوری و همگانی کارگران و همه تشکل های کارگری داخلی و بین المللی تبدیل شود.

ما جمعی از کارگران و فعالین کارگری که در کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری گرد هم آمده ایم، ضمن پشتیبانی از خواسته های کارگران نیشکر هفت تپه، دستگیرهای دیشب و امروز تعدادی از آنها را محکوم می کنیم. کارگران زندانی باید بدون قید و شرط آزاد شوند. جای کارگران در زندان نیست!

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – چهارم مرداد ١٣٩٦

محمود صالحی:ارائه خدمات یا خیانت به کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی و استادکاران!

این روزهای هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی سقز با پخش اطلاعیه ای به کارگران عضو آن انجمن نوید داده که منبعد می توانند در چند مرکز شهر از جمله مطب چند دکتر؛ استخر شنا، سونوگرافی، بانک ملی، بیمه ایران، بیمه کارآفرین، نوشت افزار و آزمایشگاه بیمارستان تامین اجتماعی با معرفی نامه کتبی انجمن صنفی چند درصد تخفیف دریافت کنند. به استناد اطلاعیه انجمن صنفی، هیئت مدیره با مسئولان بیمارستان تامین اجتماعی توافق کرده اند هر روز یک نفر بیمه شده عضو انجمن را جهت آزمایش به بیمارستان تامین اجتماعی بدون نوبت معرفی کنند. با توجه به اظهارات هئیت مدیره در حال حاضر انجمن صنفی کارگران و استاد کاران ساختمانی شهر سقز تعداد ٤٠٠٠ هزار نفرعضو دارند!! اگر برای هر عضو بیمه شده ی اصلی ٣ نفر را در نظر بگیریم، جمعیتی معادل ١٢ هزار نفر را شامل میشود.

این اطلاعیه در شرایطی منتشر گردیده که سازمان تامین اجتماعی در ماه، یک سوم از دسترنج ما کارگران را بعنوان حق بیمه وصول می کند، تا در مقابل، به استناد ماده ٥٤ از قانون سازمان تامین اجتماعی” بیمه شدگان و افراد خانواده آنها از زمانی که مشمول مقررات این قانون قرار می گیرند در صورت مصدوم شدن بر اثر حوادث یا ابتلاء به بیماری می توانند از خدمات پزشکی استفاده نمایند. خدمات پزشکی شامل کلیه اقدامات درمانی سرپائی – بیمارستانی تحویل داروهای لازم و انجام آزمایشات تشخیصی می باشد. ” بایستی به بیمه شده اصلی و خانواده تحت تکفل او ارائه دهند.

ولی با کمال تاسف چند نفر که خود را بعنوان نماینده کارگران ساختمانی به اذهان عمومی معرفی کرده اند در راستای منافع مسئولان سازمان تامین اجتماعی می خواهند بیمه شده گان را به مراکز درمانی خصوصی تشویق کنند. نماینده به اصطلاح کارگران ساختمانی به جای اینکه کارگران بیمه شده را به مراکز خصوصی تشویق و آن مراکز خصوصی را نهادینه کنند؛ چرا به سازمان تامین اجتماعی فشار نمی آوردند تا برابر اساسنامه سازمان تامین اجتماعی به بیمه شده گان خدمات ارائه دهند؟ اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی چطور به خود اجازه می دهند تا به این شکل به طبقه کارگر( بیمه شده گان) خیانت کنند و این تخفیف چند درصدی را نهادینه کنند. امروز در اکثر شهر های ایران مراکزی بنام کلینیکهای تخصصی دایر شده و خدمات آن بهتر از پزشک های خصوصی و هزینه آن نیز به نسبت پزشک های خصوصی خیلی کمتر است. آیا نمایندگان کارگران ساختمانی از درک مضرات این اقدامشان عاجز اند ؟ یا از سوی مسئولین سازمان تامین اجتماعی به اعضای هیئت مدیره چراغ سبز نشان داده اند تا در راستای اهداف و برنامه های سازمان که همانا تعدیل و پایین آوردن خدماتی به بیمه شدگان است که برابر قوانین موجود، سازمان تامین اجتماعی مکلف است به آنان ارائه نماید، می باشد. سازمان تامین اجتماعی سال هاست به طریق مختلف قصد دارد با نهادینه کردن این اهداف به بیمه شدگان و کارگران تفهیم نماید تا بجای رفتن به بیمارستانها و مراکز دولتی به مراکز خصوصی رجوع کنند؟؟ آیا چنین فعالیتهایی از جانب تعدادی از نمایندگان کارگران در انجمن های صنفی کارگری مصداق خیانت به بیمه شده گان سراسر ایران نیست؟

بیمه شدگان محترم:

وقتی سازمان تامین اجتماعی ٣٠ درصد از حقوق ما کارگران را بعنوان حق بیمه ماهیانه وصول می کند؟ پس آن سازمان موظف است کلیه خدمات درمانی را به طور رایگان در اختیار ما بیمه شده گان و خانواده های ما قرار دهند. نماینده به اصطلاح کارگران ساختمانی با افتخار اطلاعیه پخش کرده اند که در طول ٢ سال گذشته به اعضای خود خدمات ارائه داده اند!!!؟؟

اعضای محترم انجمنهای صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان کردستان، لطفا” به تعرفه های پزشکی زیرتوجه کنید و خود شما در این مورد قضاوت نماید.

١-ویزیت پزشک متخصص بدون دفترچه و آزاد مبلغ ٣٥ هزار تومان .

٢-ویزیت پزشک متخصص با دفترچه ٢٥ هزار تومان .

٣-ویزیت پزشک متخصص در درمانگاه آزاد و بدون دفترچه ١٣٢٠٠ تومان .

٤-ویزیت پزشک متخصص در درمانگاه با دفترچه ٣٩٥٠ تومان .

٥-ویزیت پزشک عمومی در درمانگاه بدون دفترچه ١٠٦٠٠ تومان .

٦-ویزیت پزشک عمومی در درمانگاه با دفترچه ٣١٨٠ تومان .

٧-ویزیت پزشک فوق تخصص بدون دفترچه در درمانگاه ١٦٠٠٠ تومان .

٨-ویزیت پزشک فوق تخصص در درمانگاه با دفترچه ٤٨٠٠ تومان .

با توجه به اطلاعیه صادره از سوی هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی هر مریض به استناد توافقنامه هیئت مدیره و پزشک باید ٢٠هراز تومان پرداخت کنند. این درحالی است که همان پزشک در درمانگاه مبلغ ٣٩٥٠ تومان دریافت می کند.

این چه نوع خدماتی است که هیئت مدیره با افتخار هر روز آن را تبلیغ و اطلاعیه صادر می کنند. هیئت مدیره کارگران ساختمانی آنقدر خود را در خدمت سازمان تامین اجتماعی قرار داده اند که اطراف خود را نمی بینند و بخاطر اینکه یک پزشک خصوصی ٣٠ درصد کمتر از کارگران عضو انجمن صنفی هزینه دریافت کند؛ به هر کاری تن می دهند، از جمله بیمه نمودن کارگران شاغل در مطب های خصوصی بنام کارگر ساختمانی !! یعنی هیئت مدیره بیشتر به پزشکان خدمت می کنند تا به اعضای خود!!؟؟ پزشکانی که در روز ٣٠ الی ٤٠ نفر بیمار را ویزیت می کنند منشی های خودشان را بیمه نمی نمایند و از سهم بیمه کارگران ساختمانی استفاده می کنند!!

طی روزهای گذشته اخباری از حقوق نجومی معاون سازمان تامین اجتماعی که مبلغی بالغ بر بیست و هفت میلیون و هشصد وپنجاه و شش هزار و ششصد وپنجاه و دو تومان بود، رسانه های داخلی منتشر گردید، علاوه بر این حقوق میلیونی مبلغ وام دریافتی این آقا از صندوق سازمان چهار صد وهشتاد میلیون تومان بوده است. قسمت جالب این ماجرا این است که جناب آقای معاون هر ماه مبلغی معادل پانصد و هفتاد هزار تومان از وامشان را پرداخت می کنند یعنی معاون عزیز پس از ٩٠ سال مرحمت می نمایند و بدهی خود رابه صندوق ما کارگران پس می دهند.

چرا هیئت مدیره انجمن های صنفی استان کردستان (به اصطلاح) کارگری به این بی عدالتی اعتراض نمی کنند و در مقابل آن سکوت کرده اند؟ چرا بایستی فعالیتهایی را که کمتر از خیانت نیست به عنوان کارنامه درخشان خود به کارگران قالب کنند؟ به چه هدفی ؟ با کدام انگیزه ؟ چرا کارگران را برای اعتراض به این وضعیت آماده نمی کنند؟ چرا رو به کارگران و بیمه شدگان اعلام نمی کنند که هیچ یک از مسئولین سازمان تامین اجتماعی خود عضو سازمان ما نیستند و تنها برای چپاول صندوق ما کارگران به آن جا اعزام شده اند؟

٣/٥/٩٦

اعمال فشار بر وثیقه گذاران جعفر عظیم زاده را قویا محکوم میکنیم

پس از اخطارهای رسمی مبنی بر مصادره ملک مسکونی پروین محمدی (کارگر بازنشسته کارخانجات صنایع فلزی و نایب رئیس هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران) به عنوان یکی از وثیقه گذاران جعفر عظیم زاده، دادستانی تهران طی ابلاغیه ای، یکی دیگر از وثیقه گذاران ایشان را  که کارگر بازنشسته یکی از کارخانجات قدیمی و مهم کشور است تهدید به مصادره وثیقه ملکی کرد.

جعفر عظیم زاده دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران به عنوان انسانی مسئول، توام با دغدغه برای وثیقه گذارانش، حاضر به پذیرش رویه غیر قانونی و ضد کارگری دولت روحانی و قوه قضائیه نیست و همانطوریکه که در مصاحبه هایی که در طول سال گذشته اعلام کرده است قصد تسلیم شدن داوطلبانه در برابر بی قانونی های قوه قضائیه و دولت روحانی را ندارد و حاضر به رفتن به زندان نیست مگر اینکه تحت بازداشت اجباری به زندان منتقل شود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران اعمال فشار بر یکی دیگر از وثیقه گذاران جعفر عظیم زاده را در راستای سیاستهای جدید اعمال سرکوب بر علیه حق خواهی جنبش کارگری، جنبش اعتراضی معلمان و توده های زحمتکش و آزاده مردم ایران ارزیابی میکند که طی روزهای گذشته منجر به ربودن اسماعیل عبدی از مقابل منزل و بازداشت گروهی کارگران هفت تپه شد.

جعفر عظیم زاده، اسماعیل عبدی، کارگران نیشکر هفت تپه و دیگر کارگران و معلمان و توده های به جان آمده مردم ایران که تمام زندگی و هست و نیست شان توسط موسسه های مالی وابسته به حوزه قدرت غارت شده است، جرمی جز دفاع از هستی و شرافت انسانی خود مرتکب نشده اند.

اما اینک حکومتی که با ژست مستضعف پناهی و ترجیح کوخ نشینان بر کاخ نشینان دستاوردهای انقلاب ٥٧ را مصادره کرد بیش از هر زمان دیگری در حال نمایش تمام عیاری از ماهیت خود است و ابائی نیز از واردکردن ضربات تازیانه در ملاء عام بر گرده کوخ نشینان(کارگران معدن آق دره و روزنامه نگاران و معلمان)  و دستگیری و به زندان افکندن انسانهای شریف و زحمتکشی چون عبدیها و عظیم زاده ها و سرکوب فریاد عدالتخواهی مردمی که اموالشان توسط موسسه های مالی وابسته به حوزه قدرت به غارت رفته است ندارد. اما اعمال چنین سیاستهایی توسط یغماگران دستاوردهای انقلاب ٥٧ نه تنها راه به جائی نخواهد برد بلکه ما کارگران و معلمان و عموم توده های رنجدیده مردم ایران را به مصافی تعیین کننده با وضعیت موجود خواهد کشاند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – هفتم  مرداد ماه ١٣٩٦

گزارش

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در حمایت از محسن عمران

فرهنگیان گرامی

تاسف آور است که سارقان سابقه دار با وثیقه سه میلیون تومانی آزادانه در شهر می چرخند و باعث مرگ کودک هشت ماهه می شوند، اختلاس گران با تاراج ثروت مردم و تبدیل آن به املاک شخصی، وثیقه های سنگین را تامین کرده و در کنار خانواده هایشان زندگی می کنند و مثالهای فراوانی از این دست و اما در چنین شرایطی “محسن عمرانی” معلم دلسوز و شریف بوشهری به دلیل اعتراض مدنی به وضعیت نابسامان آموزش و مشکلات عدیده آن، در حکمی ناعادلانه از سوی دستگاه قضا در زندان به سر می برد و پس از آزادی نیز دو سال از تدریس محروم خواهد بود.

علمی آزاده و با احساس مسئولیت اجتماعی، که به دلیل شرایط نامناسب زندان به بیماری پوستی و قارچی مبتلا شده و از درمان محروم است و پس از آزادی نیز حق حضور در کلاس درس را نخواهد داشت. در واقع در هر دو حال از حقوق حقه خود محروم شده است.

حکم ناعادلانه برای عمرانی و بی تفاوتی دولت تدبیر و امید و عدم حمایت از عمرانی و سایر فعالان صنفی با وجود شعارهای پرطمطراق انقلابی و انتخاباتی برای حفظ منزلت معلمان، تناقضی ناخوشایند برای جامعه فرهنگی ساخته است که قطعا به از دست رفتن هرچه بیشتر سرمایه اجتماعی کشور منجر خواهد شد.

برداشتن نگاه امنیتی از فعالان صنفی نه تنها باعث مخدوش شدن امنیت ملی نخواهد شد، بلکه به جذب معلمان و ایجاد امنیت برای آنها و فراهم ساختن زمینه شناخت و بیان آسیب های نظام اموزشی کشور جهت بهبود شرایط کمک موثری خواهد نمود.

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز با توجه به همه این مسایل، برخورد ناعادلانه ای که با این معلم عزیز صورت گرفته را به شدت محکوم کرده و خواستار رسیدگی سریعتر به وضعیت محسن عمرانی و تجدیدنظر در احکام صادره می باشد.

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

 

 

دفترچه های بیمه کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تمدید اعتبار نمی شود

در روزهای گذشته همکارانی که برای تمدید اعتبار دفترچه های بیمه به تامین اجتماعی مراجعه کرده اند؛ به همکاران گفته شده به دلیل اینکه مدیریت شرکت واحد حق بیمه کارگران را به حساب تامین اجتماعی واریز نکرده است دفترچه های بیمه را تمدید اعتبار نمی کنیم.

این در حالیست که مدیریت ناکارآمد شرکت واحد هر ماه سهم بیمه کارگر را از حقوق کارگران کسر می کند.

در حال حاضر دفترچه های بیمه گروهی از همکاران اعتبار ندارد و برای درمان مجبور هستند هزینه های بیشتری پرداخت کنند.

همه همکاران ممکن است بزودی با عدم تمدید اعتبار دفترچه های بیمه مواجه شوند. لازم است همکاران به هر نحوه ممکن به مدیریت های در دسترس خود مراجعه و اعتراض خود را به عدم تمدید دفترچه های درمانی اعلام دارند.

قطعا چنانچه مشکل تمدید اعتبار دفترچه های درمانی کارگران برطرف نشود. از آنجا که سندیکا دفاع از حقوق کارگران را وظیفه خود می داند بنابراین واکنش های اعتراضی مناسب صورت خواهد داد.

برگرفته از کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

جان باختن کارگر جوان كارخانه نئوپان سوادکوه براثر سقوط از ارتفاع

روزگذشته(٥مرداد)،یک کارگر٢٣ساله كارخانه نئوپان در سوادكوه شمالی براثر سقوط از شیروانی با ارتفاع بیش از ١٢متر،جانش را ازدست داد.

جان باختن کارگرکارخانه داروسازی رشت براثر مسمومیت دارویی

عصر امروز٣مرداد، یک کارگر٣٤ ساله کارخانه داروسازی رشت هنگام تمیزکاری و شستشوی دستگاه دارو سازی دچار مسمومیت دارویی شد وجانش را ازدست داد.

نگرانی خانواده محمد جراحی از وضعیت وی

بیانیه شماره یک

محمد جراحی عضو کمیته پیگیری پس از تحمل ٥ سال زندان ، در شهریور ماه سال ٩٥ از زندان مرخص گردید .

وی جهت پیگیری مداوای خود ، که از ناحیه گردن (غدد تیرویید) و همچنین کبد ، در زندان از آن رنج میبرد ، به درمان خود پرداخت .

بارها و بارها نسبت به عدم رسیدگی به درمان خود از سوی زندان تبریز اعتراض کرده بود .نتیجه ای نیز بدست نیاورده بود . البته عدم رسیدگی به درمان زندانیان عموما امری عادی است .زیرا که جان و زندگی انسان در جمهوری اسلامی برایشان بی ارزش است . جان زندانیان سیاسی علاوه بر اینکه برایشان بی ارزش است ، از بین رفتن یک انسان مخالف و مبارزه عین ارزوی حاکمان است .

عدم رسیدگی لازم و کافی جهت درمان زندانی نقض آشکار حقوق انسانی ،شهروندان به شمار میرود . علاوه بر ان شکنجه ای است آشکار که سلامت زندانی را به گروگان میگیرند.

بی توجهی عمدی هم برای بهبود نیافتن محمد جراحی که با هزینه خانواده اش انجام شده بود . دارویی دیگر را به او میخوراندند .

نتیجه این اعمال و رفتار غیر انسانی وحشت انگیز اینگونه پیش رفته است که علاوه بر سرطان کبد ، غدد تیروئید نیز دردی دیگر بر سرطان و افزایش قند خون و فشار خون را موجب گردیده است .چنانکه او بیش سه ماه است که در بستر بیماری به سر میبرد .

متاسفانه وضعیت درمان روز به روز دچار وضعیت خطرناک گردیده است .چنانکه پس از ٤ روز بستری شدن در بیمارستان شهدای تجریش تهران ، مجددن به تبریز فرستاده میشود .

ما کارگران ،خانواده ، اعضای کمیته پیگیری ، دولت و قوه قضاییه را مسئول وضعیت نگران کننده محمد جراحی ،زندانی سیاسی سابق میدانیم .

اخبار درمان محمد جراحی این کارگر مبارز و انقلابی را به اطلاع خواهیم رساند

٩٦/٥/٧

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران

بیانیه کانون صنفی معلمان استان تهران در محکومیت صدور احکام ناعادلانه قضایی برای محسن عمرانی ، رضا مسلمی و طاهر قادرزاده

همکاران گرامی ، ملت شریف ایران

در حالی که در آستانه تشکیل دولت دوازدهم و انتخاب وزیر جدید اموزش و پرورش قرار داریم ، فشار بر فعالان و تشکلهای صنفی مستقل ، همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در کارزار تبلیغات انتخاباتی ، هر دو جناح سیاسی کشور ، با ارایه وعده های گوناگون در حوزه اموزش و پرورش ، سعی در جلب آرای جامعه فرهنگی داشتند .وعده هایی که به نظر می رسد ، همچون گذشته ، با پایان انتخابات فراموش می شود.

حتما از یاد نبرده ایم که حق فعالیت ازادانه تشکل های صنفی و ایجاد امنیت فرهنگی و تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی ، از وعده هایی بود که بارها ازسوی مسئولان دولت تدبیر وامید ، چه در دولت قبل و چه در کارزرا انتخاباتی از تریبون های رسمی اعلام شد ، با این حال همچنان موانع گذشته پابرجاست.

همچنین ، در حالیکه بیش از نه ماه از برگزاری مجامع عمومی کانونهای برخی از استانها می گذرد ، کماکان خبری از تایید انتخابات انجام شده نیست و برخی استانهای کشور نیز از برگزاری مجامع عمومی خود ، همچنان محروم مانده اند . علاوه بر این ، شاهد احضار تعدادی از فعالان صنفی به دادگاهای قضایی و تداوم زندان تعدادی دیگر از ان ها هستیم.

در این میان ، فعالان صنفی ، در شهرستانها ، به دلیل عدم دسترسی به امکانات رسانه ای لازم ،ظلم مضاعفی را متحمل شده و بعضا در بی خبری کامل جامعه فرهنگی ، به تحمل حبس های ناعادلانه محکوم می شوند.

از میان انها محسن عمرانی معلم و فعال صنفی اهل بوشهر است که از اردیبهشت ماه سال جاری در زندان به سر می برد.وی که به واسطه فعالیت های مدنی و صنفی خود به یک سال زندان و دوسال انفصال از خدمت و محرومیت از شغل معلمی محکوم شده است ، در شرایط نا مناسب زندان ، به بیماری پوستی و قارچی مبتلا شده و متاسفانه از درمانهای لازم نیز ، محروم مانده است .

علاوه بر محسن عمرانی ، رضا مسلمی از فعالین صنفی خوشنام و از معلمان استان همدان است که در سکوت خبری رسانه ای متحمل حبس شده است . وی که از اعضای فعال کانون معلمان همدان و شورای هماهنگی تشکلهای صنفی سراسر کشور است ،بواسطه فعالیت های صنفی و اطلاع رسانی در جهت پیگیری مطالبات صنفی معلمان به یکسال حبس تعلیقی به مدت پنج سال محکوم شده است .

علاوه بر محسن عمرانی و رضا مسلمی فعال صنفی دیگری که در همین روزها بواسطه فعالیت های صنفی با محکومیت قضایی مواجه شده است ، طاهر قادرزاده ، معلم و عضو انجمن صنفی کردستان /سقز است. وی که از فعالان صنفی خوشنام استان کردستان می باشد ، با حکم ناعادلانه ٩١ روز زندان تعلیقی مواجه شده است.

متاسفانه ، در حالی فعالان صنفی در شهرستانها ، با محکومیت های قضایی و فشارهای امنیتی مواجه می شوند و باید شرایط سخت و ناهنجار زندان را تحمل کنند که در کنار ان ، شاهد هستیم که چپاولگران اموال عمومی با وثقیه های میلیاردی از زندان ازاد شده و برخی از انها حتی ازادانه به تهدید دستگاه قضایی هم می پردازند. در صورتیکه تنها جرم این معلمان پیگیری مطالبات بر حق همکاران و تلاش در جهت ارتقا و افزایش کیفیت اموزش عمومی بوده است .

لذا ، کانون صنفی معلمان تهران ، ضمن محکومیت صدور احکام قضایی برای فعالان صنفی از جمله رضا مسلمی و طاهر قادرزاده ، خواهان ازادی بی قید و شرط محسن عمرانی از زندان بوده و تاکید می کند که ادامه این روند ناعادلانه و تبعیض امیز ، بیش از پیش ، موجبات بی اعتباری دستگاه قضایی ، در افکار عمومی و فرهنگیان کشور را فراهم می کند.

متاسفانه ، به نظر می رسد ، با وجود همه هشدارها ، عزمی به تغییر رویه های کنونی در میان مسئولان قضایی وجود ندارد و بازداشت مجدد اسماعیل عبدی ، از مصادیق این ادعا ست.

در همین راستا ، ضمن یاداوری مسئولیت دولت در دفاع از حقوق شهروندی ، بر اساس قانون اساسی کشور ، کانون صنفی معلمان بر حق پیگیری ازادانه مطالبات صنفی تاکید کرده و از دولت دوازدهم می خواهد که به وعده های داده شده خود در تبلیغات انتخاباتی پایبند باشد.

بدون شک ، حداقل انتظار فرهنگیان ، موضع گیری صریح مسئولان دولتی ، در مواجهه با نقض مکرر حقوق شهروندی فعالان صنفی است .

با این وصف و با وجود همه موانع پیش روی ، تشکل های مستقل صنفی و ازجمله کانون صنفی معلمان تهران ، همچنان در مسیر قانونی و با پشتوانه حمایت معلمان کشور ، پیگیر رفع اتهامات امنیتی از فعالیت های صنفی ، و دفاع از معلمان در بند ، در سراسر کشور خواهد بود.

کانون صنفی معلمان ( تهران )

خواهان آزادی کارگران آموزشی (معلمان) از زندان و لغو احکام قضایی صادره علیه آنان هستیم

کارگران آموزشی (معلمان) از جمله اقشار شریف و زحمتکشِ جامعه هستند که با کمترین امکانات موجود فرزندان این مرز و بوم را آموزش می دهند اما به دلیل پایین بودن دستمزد از حداقل نیازهای انسانی محرومند. انواع استخدام های قراردادی، حق التدریسی و پیمانی هم چون دیگر بخش های کارگری امنیت شغلی این زحمتکشان را نابود کرده است و خواسته های صنفی شان نادیده گرفته می شود.

به جای پاسخگویی به مطالبات و رفع مشکلات این قشر زحمتکش فرهنگی و آموزشی با تشکلات صنفی معلمان و اعتراضات آنان برخوردهای خشن پلیسی، امنیتی و قضایی صورت می گیرد.

آقای اسماعیل عبدی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران که بعد از اعتصاب غذا و بستری در بیمارستان با قید وثیقه به مرخصی آمده بود پنج شنبه پنجم مردادماه در مقابل منزل توسط ماموران امنیتی دستگیر و به زندان اوین منتقل شده است. آقای محسن عمرانی دیگر فعال صنفی معلمان در بوشهر به دلیل اعتراضات صنفی با وجود شرایط نامساعد جسمی از اردیبهشت ماه سال جاری در زندان به سر می برد. اخیرا یکی دیگر از فعالان صنفی معلمان آقای طاهر قادرزاده به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده است و همچنین تعداد دیگر از فعالان صنفی معلمان احضار و با قرار کفالت موقتا آزاد شده اند و دائما فعالین صنفی معلمان تهدید به زندان می شوند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه کلیه احکام قضایی صادره علیه معلمان سراسر کشور را محکوم می کند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط اسماعیل عبدی و محسن عمرانی می باشد. سندیکای واحد همچنین تداوم برخوردهای امنیتی و احکام قضایی نسبت به دیگر کارگران از سندیکاها و سایر تشکل های مستقل کارگری از جمله احکام صادره علیه آقایان ابراهیم مددی، رضا شهابی و داود رضوی از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد را محکوم نموده و خواهان لغو احکام صادره علیه آنان و کلیه فعالین امور کارگری و صنفی می باشد.

اذیت و آزار کارگران و فعالین کارگری متوقف باید گردد!

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

هشتم مرداد ماه سال ١٣٩٦

آزادی موقت محسن عمرانی

محسن عمرانی از فعالین معلمان در استان بوشهر که از اردیبهشت امسال در زندان به سر می برد، باموافقت دادستانی استان از نهم مردادماه به مدت سه روز در مرخصی خواهد بود. محسن عمرانی پیشتر در هفته ی معلم امسال در اعتراض به زندانی شدن خود و دیگر فعالین و امنیتی کردن مبارزات ده روز را در اعتصاب غذا به سر برد. محسن عمرانی در حالی محکومیت خود را سپری می کند که دادگاه بدوی او را به سه سال زندان و دوسال انفصال از خدمت محکوم کرده بود. بدنبال اعتراضات به این حکم و تلاشهای وکلای وی در دادگاه تجدید نظر حکم محسن عمرانی به یکسال حبس و دوسال انفصال خدمت تقلیل یافت.

بیوگرافی محسن عمرانی

مختصری درباره محسن عمرانی معلم زندانی

محسن عمرانی در تاریخ ٣٠ شهریور ٥٦ در روستای شاهیجان از توابع بوشکان شهرستان دشتستان استان بوشهر و در یک خانواده پرجمعیت با پدری کشاورز و مادری خانه دار متولد شد. وی آموزگار رسمی مقطع دبستان ( پایه پنجم ) و با سابقه فعالیت ٢٤ سال

می باشد.محسن عمرانی به موسیقی و تاریخ و جامعه شناسی علاقه بسیار داشت. او از سال ٨٣ تا ٩١ در عسلویه مشغول به تدریس شد و در این سالها تلاش بسیاری برای حفظ زبان مادری و در عین حال آموزش زبان فارسی به دانش آموزان دو زبانه در دبستانهای عسلویه کرد.

عمرانی در همین زمان ،با جدیت تمام به دفاع از حقوق دو تن از معلمانی که در عسلویه مورد ضرب و شتم و اهانت قرار گرفته بودند پرداخت و بخاطر همین موضوع توسط اطلاعات بوشهر بازداشت شد و پس از سه روز بازجویی های مکرر، آزاد شد. وی از سال ٩٢ جهت تدریس به شهرستان بوشهر منتقل شد. او همچنین در تمام مدت تدریس (در عسلویه و بوشهر) بارها به دفاع از حقوق کارگران مظلوم برخاست و در جهت احقاق حق کارگران در کنار آنها ایستاد.

موارد اتهامی محسن عمرانی، موضوع مواد ٤٩٩ و ٥٠٠ از قانون مجازات اسلامی تحت عناوین عضویت در گروه های معاند نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام، مجموعاً شش سال حبس بود كه در دادگاه تجدیدنظر استان با تلاش وکلای مجربی چون آقایان حسین تاج و امیر رئیسیان و عادل مقدس و به واسطه فقدان ادله كافی ، وی از اتهام عضویت در گروه های معاند تبرئه شد .اتهام دیگر وی مطالب و مقالات مطروحه در ایمیلها و رایانه شخصی بوده که بنابر تشخیص قاضی، به تحمل یکسال حبس بابت فعالیت تبلیغی علیه نظام و دو سال ممنوعیت از مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش محکوم شد . حبس یکساله محسن عمرانی از تاریخ ١٣٩٦/٢/١٣ در زندان بوشهر آغاز شد. محسن عمرانی به مدت یازده روز (از ١٣ تا ٢٤ اردیبهشت ٩٦) در حمایت از اسماعیل عبدی اقدام به اعتصاب غذا کرد.

محسن عمرانی بیمار است فریاد او باشیم.

بیش از ٢٠٠٠ نفر بیانیه حمایتی محسن عمرانی را امضا کرده اند شما هم به جمع حامیان محسن عمرانی بپیوندید.

بین المللی

١ـ لهستان – عقب نشینی دولت در پی‌ اعتراضات مردم

رئیس جمهور لهستان قانون اصلاح قوه قضائیه کشور را وتو کرد. ده‌ها هزار نفر از مردم لهستان علیه این قانون دست به اعتراض زده بودند. اتحادیه اروپا نیز با تصمیم دولت لهستان در خصوص اصلاحات در قوه قضائیه مخالفت کرده بود.

آندری دودا، رئیس جمهور لهستان روز دوشنبه ٢٤ ژوئیه  در برابر اعتراضات مردم این کشور و مخالفت اتحادیه اروپا تن به تسلیم داد و مصوبه مجلس در زمینه اجرای اصلاحات در قوه قضاییه این کشور را وتو کرد.

به این ترتیب مصوبه اخیر مجلس لهستان مبنی بر کاهش شمار قضات دادگاه عالی و همچنین انتخاب و تایید قضات توسط دولت این کشور نامعتبر اعلام شد.

آندری دودا عملا ٢ مصوبه از سه مصوبه پارلمان لهستان در رابطه با اصلاحات قوه قضائیه را برای بازبینی و اصلاح به پارلمان پس فرستاد.

ده‌ها هزار نفر از مردم لهستان در اعتراض به برنامه‌های حزب حاکم این کشور) حزب قانون و عدالت) که یک حزب ملی‌گرا و محافظه‌کار است، به خیابان‌ها آمده بودند؛ اعتراضاتی که چندین هفته ادامه داشت.

معترضان بر این باور بودند که با اجرای اصلاحات در قوه قضائیه، استقلال آن از بین می‌رود و اصل جدایی سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه در اثر آن مخدوش می‌شود.

اتحادیه اروپا نیز با صراحت تمام مخالفت خود را با اجرای این مصوبه‌های پارلمانی اعلام کرده بود.

مردم لهستان وتوی این مصوبه‌‌ها توسط آندری دودا، رئیس جمهور این کشور را به عنوان پیروزی بزرگ مردم ارزیابی کردند. به دنبال وتوی این مصوبه‌ها توسط رئیس جمهور نرخ برابری ارز ملی لهستان نسبت به یورو افزایشی قابل ملاحظه یافت.

کارشناسان معتقدند که افزایش ارزش زلوتی، واحد پول لهستان به علت کاهش نگرانی سرمایه‌گذاران اروپایی از افزایش تنش بین این کشور و اتحادیه اروپا بوده است.

٢ـ ترکیه – تظاهرات در حمایت از دو معلم اعتصابی

صدها نفر در آنکارا پایتخت ترکیه در حمایت از دو معلم که دو ماه پیش به دلیل اعتصاب غذا بازداشت شدند، دست به تظاهرات زدند.

پلیس ترکیه با استفاده از گاز فلفل و ماشین‌های آب پاش به تظاهرکنندگان حمله کرده و دستکم ٦٠ تن از معترضان را بازداشت کرد. این دو معلم که از سوی دولت ترکیه از کار برکنار شدند، از چهار ماه پیش در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب غذا زدند اما به اتهام وابستگی به یک حزب چپگرا بازداشت شدند. دادستانهای ترکیه که مسئول رسیدگی به پرونده این دو معلم شده اند بیست سال حبس را برای آنها از دادگاه خواستار شده اند.

٣ـ ونزوئلا – تداوم اعتراضات مردم و رفتار خشونت آمیز پلیس

روز یکشنبه ٢٣ ژوییه، “کاراکاس” پایتخت ونزوئلا یکبار دیگر صحنه درگیری پلیس با تظاهرکنندگانی بود که در اعتراض به تصمیم “نیکلاس” مادورو، رئیس جمهوراین کشور برای بازنویسی و تغییر قانون اساسی آن کشور راهپیمایی کردند.

در این تظاهرات، گارد ملی ونزوئلا برای جلوگیری از راهپیمایی هزاران تن از مخالفان رئیس جمهوری به طرف ساختمان دیوانعالی کشور در کاراکاس، به گاز اشک آور و گلوله‌های لاستیکی متوسل شد.

معترضان در ماه‌های اخیر در اعتراض به تصمیم نیکلاس مادورو برای برگزاری انتخابات یک مجمع ملی که وظیفه تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید ونزوئلا را برعهده میگیرد، به خیابان های پایتخت آمده و تظاهرات کردند. تظاهراتی که اغلب با مداخله پلیس ضد شورش و نیروهای گارد ملی ونزوئلا به خشونت کشیده شده و شماری کشته و زخمی بجا گذاشته است.

در ناآرامی‌های نزدیک به چهار ماه گذشته در ونزوئلا دستکم ٩٧ نفر کشته و هزاران نفر زخمی و بازداشت شده‌اند.

٤ـ افغانستان – معترضان در کابل خواستار استعفا رهبران حکومت شدند

صدها معترض هوادار جنبش موسوم به “رستاخیر تغییر” با راهپیمایی در کابل، خواستار استیضاح و استعفا رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان شده‌اند.

این معترضان در پایان راهپیمایی خود در قطعنامه‌ای نوشتند که محمداشرف غنی، رئیس جمهوری حکومت وحدت ملی به دلیل ناتوانی در برقراری امنیت، نتوانسته حقوق شهروندان را تامین کند.

آنها از مجلس نمایندگان خواسته‌اند که در این مورد مطابق ماده ٦٩ قانون اساسی با رهبری حکومت برخورد کند، چرا که از نظر نویسندگان قعطنامه، ناتوانی رهبران حکومت در تأمین امنیت و حقوق شهروندان “جرم” شمرده می‌شود.

در ماده ٦٩ قانون اساسی تصریح شده که مجلس می‌تواند رئیس جمهوری را متهم به ارتکاب جرایم ضدبشری، خیانت ملی یا جنایت کند، ولی در صورت وارد بودن چنین اتهام رسیدگی به آن از صلاحیت دادگاه ویژه‌ای است که شرایط برگزاری آن بسیار پیچیده است.

آثار حکیمی، از برگزارکنندگان این راهپیمایی می‌ گوید که حکومت وحدت ملی به دلیل شلیک به معترضان در ماه جوزا/خرداد مرتکب “جنایت بشری” شده ولی هیچ اقدامی برای معرفی قاتلان معترضان عضو “رستاخیز تغییر” نکرده است.

آقای حکیمی همچنین می‌ گوید که معترضان خواستار استعفای آقای غنی و همچنین عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی و حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری شده‌اند.

دادستانی افغانستان به دنبال این رویداد، فعالیت ژنرال گل نبی احمدزی، فرمانده گارنیزیون کابل و ژنرال حسن شاه فروغ، فرمانده پلیس کابل را به حالت تعلیق در آورد.

٥ـ هند  – جانباختن ١٧ کارگر ساختمانی در بمبئی

به گزارش “رویترز” در جریان ریزش یک ساختمان چهار طبقه در منطقه “گتاک پار” بمبئی ١٧ کارگر جان خود را از دست دادند.

یک مقام شهرداری بمبئی با تائید جان باختن ١٧ نفر تصریح کرد ١١ تن نیز پس از بیرون کشیدن از زیر آوار به بیمارستان منتقل شده اند. وی با بیان اینکه عملیات آوار برداری از محل حادثه همچنان ادامه دارد تصریح کرد تاکنون ٦٦ کامیون خاک و آوار این ساختمان منتقل شده است . این مقام شهرداری بمبئی تصریح کرد احتمال افزایش تعداد جان باختگان این حادثه وجود دارد.

 لازم به ذکر است که ساختمان های فرسوده و نبود استاندارد و ایمنی هر چند وقت یکبار در هند باعث وارد آمدن تلفات جانی و مالی می شود. درماه مه، ریزش دیوار یک خانه در هند به هنگام برگزاری جشن عروسی ٢٤ کشته برجای گذاشت.

٦ـ سازمان ملل: ٢  میلیون کودک یمنی از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند

مسئولان سازمان ملل اعلام کردند که ٨٠ درصد کودکان یمن به دلیل جنگ، بیماری و گرسنگی به کمک‌های بشردوستانه فوری نیازمندند.

مسئولان اجرایی سه آژانس مرتبط با سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک در پایان ماموریت خود اعلام کردند که ٨٠ درصد کودکان یمن به کمک‌های بشردوستانه فوری نیازمندند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: حدود دو میلیون کودک یمنی از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند و این مساله آنها را در معرض ابتلا به وبا قرار می‌دهد.

مدیران سازمان جهانی بهداشت، برنامه جهانی غذا و یونیسف تمام مناطقی که نیروهای ائتلاف متجاوز عربستان و همچنین ارتش کمیته‌های مردمی در یمن به دست دارند، بازدید کردند.

آنها در گزارش خود تاکید کردند که کودکان حتی نمی‌توانند نفس بکشند و زیرساخت‌های این کشور نابود شده است.

یمن با بدترین موج بیماری وبا در جهان روبه ‌رو است به طوری که پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود ٦٠٠ هزار تن به این بیماری مبتلا شوند.