اخبار کارگری-اخبار کارگری بخش ایران: نسان نودینیان بخش بین المللی: داوود رفاهی

اخبار کارگری

بخش ایران: نسان نودینیان

بخش بین المللی: داوود رفاهی

 

تجمع کارگران فولاد بویرصنعت یاسوج مقابل فرمانداری بویر احمد

حدود یکسال است که هیچ‌گونه دستمزد ومزایای شغلی دریافت نکرده‌ایم،

کارگران کارخانه فولاد بویرصنعت یاسوج که پیش از این مقابل ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد و صدا و سیمای استان تجمع  کرده بودند  ١٤ آذر در اعتراض به ادامه پرداخت نکردن دستمزدهایشان مقابل فرمانداری بویر احمد تجمع کردند. یکی از کارگران معترض این کارخانه  به رسانه ها گفته است حدود یکسال است که هیچ‌گونه دستمزد ومزایای شغلی دریافت نکرده‌ایم، در عین حال با شکایت کارگران حکم توقیف اموال این کارخانه صادر شده اما هیچ‌گونه همکاری با کارگران برای اجرای این حکم صورت نمی‌گیرد. به گفته وی ، کارفرمای کارخانه  فولاد یاسوج تقریبا دو ماه پیش در حضور اعضای شورای تأمین شهرستان بویراحمد  وعده  پرداخت مطالبات کارگران را داد که تا امروز عملی نشده است.

 

تجمع اعتراضی كارگران شرکت واحد در تهران

به گزارش سندیکای شرکت واحد روز یكشنبه ١٤آذرماه رانندگان شرکت واحد که از ساعت ١٠صبح قصد داشتند در مقابل شهرداری تهران دست به تجمع اعتراضی بزنند توسط نیروهای انتظامی و ضد شورش مورد ضرب شتم شدید قرار گرفتند و تعدادی از آنها بازداشت شدند. نیروهای انتظامی گازانبری بطرف کارگران هجوم بردند و با وحشیگری تمام به جان کارگرانی افتادند که حقوق پایمال شده خود را طلب میکنند.

بنا بر خبر با توجه به اعلام قبلی رانندگان عضو تعاونی مسکن کارگران شرکت واحد برای تجمع در مقابل شهرداری تهران، ماموران نیروی انتظامی خیابان مقابل شهرداری را اشغال کرده و مانع تجمع کارگران در این محل شدند. کارگران اما در خیابان خیام تجمع کردند و شعار دادند و خواست های خود را فریاد زدند.

طبق اولین گزارش منتشر شده حدود ٣٠ نفر از کارگران از جمله حسن سعیدی، وحید فریدونی، علی رضا توسلی، امیر تاخیری، محمدعلی اصلاغی، امیرعباس حسینی، ناصرمحرمزاده، ایرج فدایی توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدند. اما علیرغم این دستگیری ها کارگران به اعتراض خود ادامه داده و شعار میدادند. دستگیر شدگان ساعت سه بعد از ظهر به وقت ایران آزاد شدند.

از جمله شعارهای کارگران:

– مسکن ما را ندید این وضع ادامه داره

-نماینده نجومی یه ، وعده هاش هم دروغیه

-بی خانمانی آن ماست ، ملک میلیاردی آن تو

-کارگران درد دارند ،مشکل مسکن دارند

-میر بی کفایت عامل بی مسکنی ست

-تسهیلات مسکن را مدیر چپاول کرده

-شهردار بالا نشین، معضل ما را ببین

-شهردار نظاره می کنه ، مدیر چپاول می کنه

-قالیباف قالیباف، پول مسکنم کجاست

-شهردار تسامح می کنه، مدیران دزدی می کنند

-کارگران دردمند،در تب و تاب مسکن

-کارگران بیدارند از دزدی ها بیزارند

-مدیر دربند نشین استعف استعفا

-قالیباف قالیباف، پول مسکنم کجاست

-مشکلات رفع نکنی، اعتصاب هم تو راه

-شورای نظاره گر ، عامل بی مسکنی ست

– شورای شهر عقیم، عامل بی مسکنی ست

-شورای شهر خنثی ،نمی خوایم نمی خوایم

-ملک نجومی تو، ما را بی مسکن کرده

-بی خانمانی سهم ماست،ملک نجومی آن تو

-شورای شهر عقیم شده، معضل ما وخیم شده

-آباد نجومی برده، حق ماها را خورده

-نماینده نجومی یه ، وعده هاش هم دروغیه

-خصوصی سازی شده ، مرگ تدریجی ما

-خصوصی سازی کردند، حق ما ها را خوردند

-خصوصی کردن ها را، نمی خوایم نمی خوایم

-شهردار باید بدونه، کارگر بی مسکن به زودی بر می گرده

-شورای شهر بدونه، کارگر بی مسکن دوباره بر می گرده

-شهردار اینو بدونه، کارگر بی مسکن دوباره بر می گرده

 

تجمع اعتراضی امروز معلمان بازنشسته در مقابل مجلس

امروز ١٤ آذر معلمان بازنشسته از شهرهای مختلف بنا به قراری قبلی و برای پیگیری خواستهایشان در تهران دست به تجمع زدند. یک خواست فوری و مهم آنها افزایش دستمزد بالاتر از خط فقر یعنی بالاتر از ٣ و نیم میلیون تومان است. این خواست امروز به یک خواست وسیع کارگران و معلمان تبدیل شده است. یکی از پلاکاردهای قابل توجه در تجمع امروز خواست درمان رایگان برای معلمان بود.

قبلا نیز معلمان بازنشسته برای پیگیری خواستهایشان تجمعاتی داشتند. یک نمونه برجسته آن تجمع با شکوه آنان در ٦ مهر سال جاری بود که حداقل در ٢٠ شهر معلمان دست به تجمع زدند.

معلمان در تجمعات اعتراضی تا کنونی شان بر خواستهای مهم زیر تاکید کرده اند:

-پایان دادن به امنیتی کردن آموزش و پرورش، آزادی فوری اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان و لغو تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای معلمان از جمله برای اسماعیل عبدی، محمود بهشتی، علی اکبر باغانی و برای کلیه کارگران و فعالین اجتماعی

– افزایش حقوقها به بالای خط فقر، با شعار اعتراضی خط فقر سه میلیون، حقوق ما یک میلیون و رفع تبعیض

– بیمه درمانی کار آمد و رایگان

– تحصیل رایگان برای همه کوکان

– استخدام فوری معلمان حق التدریس

-تسهیلات امکانات برای تامین مسکن

– لغو مدارس خصوصی و آموزش یکسان و با استاندار پیشرفته و علمی برای همه کودکان

– امن شدن مدارس و بازسازی مدارس تخریبی

و…

خواستهای معلمان، خواستهای کارگران و کل جامعه است. از این خواستها و مبارزات معلمان وسیعا باید حمایت کرد. این اخبار را وسیعا اطلاع رسانی کنیم

امروز در کرمانشاه نیز معلمان بازنشسته تجمع داشتند.

فیلم زیر صحنه ای از اعتراض معلمان در تهران است که در آن معلمان بر همسان سازی حقوق ها ورفع تبعیض تاکید دارند.

 

 

١٣آذر  تجمع اعتراضی کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل

کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل واقع در استان هرمزگان امروز شنبه (١٣آذر ماه)،به همراه تعداد زیادی از همکاران بخش خدماتی کارخانه در محوطه کارخانه تجمع کرده اند.

یکی از کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل در مورد مطالبات خود وهمکاران بخش خدماتی کارخانه می گوید: در مجتمع آلمینیوم المهدی حدود ٢٤٠٠کارگر مشغول کارند این کارگران علاوه بر آنکه فاقد امنیت شغلی اند کارفرمای بخش خصوصی کارخانه در پرداخت مطالبات آنان بی توجه ای می‌کند.

به گفته این کارگر در حال حاضر حدود ٩ماه است (از اسفند ٩٤) با ورود کارفرمای بخش خصوصی برخی از مزایای مربوط به حق افزایش تولید و پرداختی‌های ویژه اعیاد کارگران پرداخت نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مطالبات کارگران بخش خدماتی کارخانه آلومینیوم المهدی هرمز آل گفت:حدود ٦٠٠کارگر در بخش خدماتی مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزآل که به کارهای خدماتی همانند نگهداری ازفضای سبز ،آبدارخانه ،نظافت و غیره تحت مسئولیت پیمانکار فعالیت دارند به دلیل نداشتن وضعیت شغلی نامشخصی به همراه سایر کارگران کارخانه دست به اعتراض زده اند.

به گفته وی این کارگران با سوابق کار ٢تا ١٥سال سابقه کار فاقد امنیت شغلی هستند

 

تجمعآت اعتراضی کارگران کارخانه آلومینیوم‌سازی اراک!

روز ٩ آذر ٥٠٠ کارگر کارخانه آلومینیوم‌سازی اراک(شرکت ایرالکو) در اعتراض شرایط بد کاری خود و به مدیریت دست به تجمع وخواستار برکناری وی شدند.معترضان همچنین از خروج سرویس‌ها جلوگیری کردند.

این اعتراض از چند روز پیش با تعداد کمتری از کارگران این کارخانه آغاز شده بود که روزگذشته بر این تعداد افزوده شد.

 

تجمع اعتراضی جمعی از اعضای تعاونی مسکن آبیک

صبح روز ٩آذر جمعی از اعضای تعاونی مسکن یکی از کارخانه های خودرو سازی در تهران در اعتراض به تصرف غیر قانونی قسمتی از اراضی مربوط به این تعاونی به دادگاه آبیک در استان قزوین رفتنه و تجمع کردند. در این حرکت اعتراضی ١٧ نفر از کارگران دستگیر شدند که ١٥ نفر آنان با سپردن تعهد در همان روز و دو نفر بعدی صبح روز ١٠ آذر آزاد شدند.

 

 

تجمع کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه همراه با خانواده ها

روز ٨ آذر شماری از کارگران بازنشسته کارخانه «نیشکر هفت تپه» به همراه خانواده‌هایشان با تجمع مقابل درب ورودی این واحد خواستار دریافت سنوات پایان خدمت خود شدند.بنا بر خبرها در این کارخانه حدود ١٥٠ نفر از کارگران بازنشسته این واحد تولیدی که از اسفند ماه سال ٩٤ تا یکم شهریور ماه سال جاری به مرور بازنشسته شده‌‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند سنوات پایان کار خود را دریافت کنند .

 

تجمع متقاضیان کارشهر دوراهک برای کار درشهرداری!

صبح روز٧ آذر بیش از ١٠٠ نفر از متقاضیان کار شهردوراهک با تجمع درشهرداری خواستار جذب در شرکت ملی حفاری شدند.

 

تجمع اعتراضی دانش آموختگان طرح بهیاری یکساله در اهواز!

١٣آذر،حدود ٣٠ نفر از دانش آموختگان دوره بهیاری یکساله در اهواز در اعتراض به ندادن مدرک مربوطه در مقابل ساختمان جهاد دانشگاهی اهواز تجمع کردند.

 

تجمع اعتراضی کارگران فولاد عجب شیر

دراعتراض به تعطیلی کارخانه وبیکارشدن مقابل فرمانداری!

روز ٧ آذر ١٥٠ کارگر شرکت فولاد گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق در اعتراض به تعطیلی کارخانه و بیکار شدن از کارشان مقابل فرمانداری تجمع کردند. این حرکت اعتراضی به دنبال معرفی آنان توسط مسوولان شرکت به اداره کار برای دریافت “بیمه بیکاری” و اعلام تعطیلی کارخانه صورت گرفت. دست به تجمع درفرمانداری عجب شیر زدند.

واقعیت اینست که در ایران کارگران بیکار از بیمه بیکاری و از هر گونه تامین دیگری چون درمان رایگان، امکانات برای تامین مسکن و تحصیل رایگان برای فرزندانشان محرومند. آن چیزی هم که به آن بیمه بیکاری گفته میشود، بطور واقعی ربطی به بیمه بیکاری ندارد. از جمله بنا بر تعریف سالنامه آماری سازمان تأمین اجتماعی در سال ١٣٩٤، “مقرری بگیر بیمه بیکاری عبارت است از بیمه شده ای است که بدون میل و اراده بیکاره شده و آماده کار باشد”. و این به این معناست که تمامی کارگران بیکار شامل این بیمه نمیشوند. بلکه چندرغازی که داده میشود در واقع بهایی است که کارفرمایان و دولت برای بیکارسازی کارگران می پردازند. البته این را هم کارگران با مبارزاتشان تحمیل کرده اند و میزان آن حتی از حداقل دستمزد کارگران که خود چند بار زیر خط فقر است کمتر است و بنا بر قانون میزان آن ٥٥ درصد میانگین حقوق دو ماهه آخر بیمه شده است. با این تبصره که به ازای هر یک از افراد تحت تکفل (حداکثر تا ٤ نفر) ١٠ درصد به آن اضافه می‌شود. که البته رقم نهایی اش نباید از ٨١٢ هزار تومان کمتر و از هشتاد درصد میانگین دو ماه آخر حقوق کارگر بیشتر باشد. بگذریم که پرداخت همین را هم در بسیاری از اوقات چند ماه چند ماه به تعویق می اندازند. که برای شمولیت همین مبلغ بسیار ناچیزی که به اسم بیمه بیکاری میپردارند، باید از هفت خوان رستم گذشت. از جمله برای شمولیت بیمه بیکاری قبل از بیکار شدن حداقل باید ٦ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد. و در حالیکه ٩٠ درصد قراردادها موقت و بصورت پیمانی است، کسب چنین شرایطی برای کارگران دشوار و بسیاری از آنان از شمولیت آن خارج میمانند. تازه پولی که بابت بیمه بیکاری به کارگر اخراجی ای که توانسته است مشمول آن گردد، برای مدت محدودی است . مدت پرداخت آن به سابقه پرداخت بیمه کارگر بستگی دارد که حداکثر ٣٦ ماه برای بیمه شدگان مجرد و ٥٠ ماه برای بیمه شدگان متاهل و متکفل خواهد بود. بعد از پایان این مدت کاری به این ندارند که چه بر سر کارگری که از کارش بیکار شده، می آید. چون بیمه ای برای در بر گرفتن تمامی کارگران بیکاری که آماده به کار هستند و کاری برایشان نیست، وجود ندارد.

ضمن اینکه این بیمه کارگران افغانستانی و تبعه کشورهای خارجی را نیز در بر نمی گیرد و آنها کارگرانی هستند تحت پیگرد که از نیروی کارشان سودجویی میشود و هر وقت خواستند پولشان را نمیدهند و از کار بیکارشان میکنند.

این چنین است که بنا بر آمارهای اخیر دولتی “بیمه بیکاری” تنها شامل هفت درصد کارگران بیکار شده است.

 

دوازدهم آذرماه١٣٩٥

 

کارگران خدماتی بیمارستان صیاد گرگان ٤ ماه حقوق نگرفته‌اند

١٥٠ کارگر خدماتی بیمارستان صیاد شیرازی گرگان که تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی گلستان فعالیت می‌کنند ٤ ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

 

کارگران آب و فاضلاب در کهگیلویه هفت ماه مزد طلبکارند

دستمزد  بیش از صد و نود نفر از آبداران شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در هفت ماه گذشته پرداخت نشده‌است.

 

کارگران

گزارش سندیکای شرکت واحد تهران و حومه از تجمع امروز کارگران مقابل شهرداری تهران !

امروز ١٤آذرحضور چشمگیر رانندگان شرکت اتوبوسرانی تهران بابت عدم پرداخت تسهیلات مسکن براساس مصوبه شورای مسکن شهرداری اعم از مسکن نگرفته ها و پروژهای نیمه کاره تعاونی مسکن در ساعت ١٠برای پیگیری مقابل شهرداری تهران راشاهد بودیم ولی ظاهرن شهردار تهران از قبل استراتژی گازانبری معروف خودرا به واسطه دست نشانده های نیروی انتظامی در سرتاسر خیابان بهشت و پارک شهر پیاده کرده بود شهرداری که متهم اصلی املاک نجومی ایست بقدری از حرکت رانندگان وحشت کرده بود که از ساعاتها قبل با ارتباط خاص با نیروی انتظامی مقابل شهرداری خیابان بهشت و پارک شهر را به پادگان نیروی انتظامی تبدیل کرده بود وهنگامی که رانندگان قصد خارج شدن از درب جنوبی پارکشهر راداشتند پلیس همانند برادران داعشی شان وحشیانه به سمت کارگران و رانندگان حمله کرده وبا باتوم و مشت و لگد اقدام به پراکنده کردن کارگران شرکت را داشتند و ایشان را تا درب شمالی پارکشهر عقب راندن که در این هنگام با اقدام هوشمندانه رانندگان در خیابان فیاض بخش ضلع شمالی پارکشهر به راهپیمایی به سمت شرق تقاطع خیابان خیام .فیاض بخش کردند سپس از خیابان خیام به سمت خیابان بهشت در حال حرکت بودند که پلیس با دستور سرهنگ دوم عبدالرضا جعفری حمله وحشیانه ای دیگر به کارگران راتدارک دیدند که براثر هجوم ناجوانمردانه سه تن از رانندگان به نام های ناصرمحرمزاده.حسن سعیدی و ایرج فدایی توسط سرهنگ جعفری با باتوم از ناحیه سروگردن مصدوم شدند همچنین بینی دوتن از ایشان آسیب جدی دید لذاباهوشیاری رانندگان با تغییرراه راهپیمایی خود به سمت خیابان سپه واز آنجا به پارکسوارفیاض بخش عزیمت نمودند لذا برای بار سوم پلیس حمله ای دیگری را تدارک دید و با جمع آوری بنر سندیکا با متن خواسته مسکن و دستگیری ١٦تن از اعضااقدام کردند که دستگیرشدگان را به پلیس امنیت ارگ انتقال داده ولی درآنجا از پذیرش مصدومین خوداری کردند لذا مصدومین با اورژانس به بیمارستان سینا منتقل شدندکه پس از مداوا آزاد میشوند والباقی دستگیرشدگان نیز پس از چندساعت در مقر پایگاه هفتم پلیس امنیت در ارگ آزاد شدند لازم به ذکر است که دیگررانندگان محل را ترک نکرده وبا فشار به پلیس خواستار آزادی دوستان خود بودند که پلیس مجبور به خواسته ایشان گردید.سندیکای اتوبوسرانی به سرهنگ گازانبری هشدار میدهد تمام مسولیت وعواقب ناشی از عدم تسهیلات مسکن با شهرداری و مدیریت شرکت واحد میباشد. رانندگان وکارگران شرکت همه حقوق اعتراضی وقانونی را برای خودمحفوظ میداند که در وقت مقتضی اقدام خواهد کرد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

پر توان باد سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

یورش نیروهای انتظامی و امنیتی  به تجمع کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

 

تجمع کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه که قرار بود ساعت ده صبح امروز در مقابل شهرداری تهران در خیابان بهشت برگزار شود از همان لحظه آغاز مورد یورش نیروهای انتظامی و امنیتی قرار گرفت و با پیش آمدن این وضعیت کارگران معترض به سمت خیابان امام خمینی و خیام دست به راهپیمائی زدند و نهایتا در ترمینال فیاض بخش در ضلع شمالی پارک شهر تجمع کردند.

 

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران و گزارشاتی که تا لحظه مخابره این خبر کانال تلگرامی سندیکای کارگران شرکت واحد تهران منتشر کرده است در پی یورش نیروهای انتظامی به تجمع این کارگران، تعدادی از آنان زخمی و آقایان وحید فریدونی، حسن سعیدی، رسول طالب مقدم، عطا باباخانی،  دلیری،  هوشیاری، محمد سامی، مجید شکریان، علی رضا توسلی، امیر تاخیری، محمدعلی اصلاغی، امیرعباس حسینی،  ناصرمحرم زاده و  ایرج فدایی بازداشت  و به مقر پلیس امنیت میدان ارگ منتقل شدند.

 

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، تا لحظه مخابره این خبر (٣٠/١٣) خیابان بهشت همچنان بسته است و نیروهای انتظامی و امنیتی در این خیابان، پارک شهر و ترمینال فیاض بخش حضور چشمگیری دارند اما با این حال تجمع کارگران شرکت واحد تهران همچنان در ترمینال فیاض بخش ادامه دارد و آنان اعلام کرده اند تا آزادی همکارانشان محل را ترک نخواهند کرد. همچنین رئیس پلیس امنیت میدان ارگ به دلیل زخمهای وارده بر حسن سعیدی و ایرج فدائی و ناصر محرم زاده حاضر به تحویل گرفتن آنان از سوی نیروهای بازداشت کننده نشده و قرار است این سه عضو سندیکای واحد به بیمارستان منتقل شوند.

 

کارگران شرکت واحد تهران در راهپیمائی خود و هنگام حمله نیروهای انتظامی شعارهای زیادی از جمله: نیروی انتظامی خجالت خجالت – شهردار بالا نشین، معضل ما را ببین – شهردار باید بدونه مسکن ما را نده، این وضع ادامه داره – شهردار باید بدونه، دوباره بر می گردیم – کارگران درد دارند، مشکل مسکن دارند – میر بی کفایت  عامل بی مسکنی ست – تسهیلات مسکن  را   مدیر چپاول کرده – شهردار نظاره می کنه  مدیر چپاول می کنه – قالیباف قالیباف پول مسکنم کجاست – مسکن ما را ندید  این وضع ادامه داره – مشکلات رفع نکنی اعتصاب هم تو راهه و…

 

همچنین تمام پلاکاردهایی را کارگران شرکت واحد در دست داشتند از سوی نیروهای انتظامی پاره و ضبط شد.

 

فراخوان تجمع امروز کارگران شرکت واحد در مقابل شهرداری تهران را سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای احقاق حق مسکن چپاول شده کارگران این شرکت  داده بود و بیش از دویست کارگر در آن شرکت کرده بودند.

 

اتحادیه آزاد کارگران ایران با اعلام همبستگی با کارگران شرکت واحد تهران برای دست یابی به مطالبات بر حق شان، تعرض و حمله به تجمع آنان را قویا محکوم میکند و بدینوسیله خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران دستگیر شده و محاکمه عاملین و آمرین حمله به تجمع آرام و بر حق کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه می باشد.

پرتوان باد سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

پیش بسوی اعتراضات همبسته و سراسری کارگران ایران

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ١٤ آذر ماه ١٣٩٥

جوانمیر مرادی: بررسی لایحه اصلاحیه قانون کار از دستور مجلس خارج نشده است

به دنبال تجمع صدها نفری روز ٢٥ آبان کارگران که با خواست منع تصویب و پس فرستادن فوری لایحه اصلاحیه قانون کار از مجلس به دولت، مقابل مجلس صورت گرفت و با سر دادن شعارهایی مبنی بر لغو قراردادهای موقت، حذف شرکتهای پیمانکاری و حق ایجاد تشکلهای واقعی  و سخنرانیهای فعالین کارگری بساط عوامل نهادهای ضدکارگری شوراهای اسلامی کار و خانه کارگر که به قصد دفاع از موقعیت متزلزل شده خود در آن روز در تلاش برای به صف کردن کارگران پشت سر خود به دفاع از قانون کار ضد کارگری موجود بودند را جمع کردند، زیر این فشار اعتراضی بلافاصله علی رستمیان نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خروج لایحه اصلاح قانون کارازدستورکاراین کمیسیون درمجلس را خبرداد و همزمان اعلام کردلایحه بعدازدریافت نظرات کارگرو سه‌جانبه ملی(نمایندگان کارفرمایان، دولت و نمایندگان کارگری) دوباره بررسی خواهدشد.

 

اما بعد از ١٢ روز از برگزاری تجمع کارگران مقابل مجلس، سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ازبررسی قریب الوقوع لایحه اصلاح قانون کاردرمجلس خبرداده ومیگویدازنمایندگان کارگران وکارفرمایان ودولت درخواست کردیم تاپیشنهادات خودرابه صورت مکتوب به مجلس ارسال کنند!

 

روند جاری برخورد دولت و مجلس در مقابل خواست و اعتراضات کارگران به لایحه اصلاح قانون کار تنها نشان از خرید وقت و جستن زمانی مناسب است تا با هم دستی و تبانی هر سه گروه کارفرمائی، دولت و نهادهای ضد کارگری، این لایحه ضد کارگری تر به تصویب برسد.

 

نمایندگان کارگران از نظر خدادادی و رستمیان و هر مقام دیگر، عوامل فعال در نهادهای ضد کارگری شوراهای اسلامی کار، خانه کارگر و مجمع عالی نمایندگان کارگران هستند که همیشه بادوگروه دیگر یعنی نمایندگان کارفرمایان ودولت در اقدامات ضد کارگری همسو بوده و امضایشان پای هر مصوبه ای در ضدیت با منافع کارگران از جمله تعیین دستمزدهای ٤ برابر زیر خط فقر قرار گرفته است. این نمایندگان همان کسانی هستند که علی رغم اطلاع شان از جریان تصویب لایحه در مجلس سکوت کردند و در تصمیم مجلس برای تصویب آن در سکوت و بی خبری کارگران شریک و همراه شدند.

 

از نظر ما کارگران عوامل فعال در نهادهای ضد کارگری مذکور، نمایندگان دولت و کارفرمایان هستند و دارای پرونده های قطوری از اقدامات ضد کارگری در طی ٣٧ سال گذشته هستند. لایحه فوق ضد کارگری اصلاحیه قانون کار باید بدون هیچ بهانه ائی از دستور کار مجلس خارج و پرونده آن مختومه اعلام گردد. این خود قانون کار موجود است که باید مطابق نظر نمایندگان واقعی کارگران در جهت تأمین منافع کارگران از قبیل امنیت شغلی، دستمزد بالای خط فقر، بیمه بیکاری، حق ایجاد تشکل کارگری و آزادی اعتراض و اعتصاب و غیره تغییر یابد.

 

١٤ آذر ٩٥

فقر و گرسنگی، سیف اله بیداری را ناگزیر به خودکشی کرد

ناچارم. نمی توانم زندگیم را از لحاظ مالی تآمین کنم». این آخرین کلام نوشته شده در یادداشت به جا مانده از سیف اله بیداری است. در ظاهر یک کلمه و یک جمله کوتاه است. اما تصویر دنیائی را در خود دارد که «بیداری های» بسیاری در حد ده ها میلیونی مقهور و محصورش می باشند، زندگی بر سرشان ویران گشته و در تاریکی مطلق، زیر آوار سنگین فقر و گرسنگی در تقلای نجات هستند. سیف اله بیداری معلم بازنشسته بهبهانی با نهایت تأسف، دیگر تاب نیاورد و نتوانست خود را برهاند. در نتیجه به پایان دادن به درد نفس گیرش فکر کرد و با خودکشی به دردهای زندگیش پایان بخشید.

دنیائی که در آن سهم سیف اله بیداری فقط درد و رنج و فقر و درماندگی رقم زده شده و نهایتا طناب دار را در دستش گذاشتند تا خود به زندگیش پایان دهد، همان دنیائی است که در آن درست یک سال پیش بیکاران جویای کار شهروئی را مقابل پالایشگاه بید بلند بهبهان به گلوله بستند و مرتضی فرج نیا به جرم دفاع از حق زنده ماندن کشتند. همان دنیائی است که ٣ روز پیش دختر ١٤ ساله ممسنی را زیر فشار فقر و نداری ناچار به پایان دادن به زندگی خود با شلیک گلوله کرد و کودک فومنی زیر چادر برفی را به امید گرم کردن خود در کنار بخاری کلاس درس به انتظار می گذارد.

اما پشت دیوار این دنیای مهلک، دنیائی پر از نعمت و بریز و بپاش و خوشگذرانی برپاست که هزینه های آن را همین انسانهائی می دهند که خود هیچ حقی از برخورداری از آن ندارند. اگرحق زندگی ده ها میلیون انسان مانند سیف اله، مرتضی و کودکان بی سرپناه در زیر سرما و برف، از طریق اختلاسهای ده ها هزار میلیارد تومانی، وامهای نجومی بی بازگشت و حقوقهای نجومی به غارت نمی رفت مطمئنا هیچیک از آنها به چنان سرنوشت غم انگیزی دچار نمی شدند .

جوانمیر مرادی عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران

 

بیانیه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان سراسری کشور در اعتراض به دستگیری اسماعیل عبدی و احکام زندان صادره برای معلمان معترض

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان سراسر کشور طی بیانیه ای اعتراض خود را به صدور احکام زندان برای معلمان معترض و دستگیری اسماعیل عبدی و امنیتی کردن اعتراضات معلمان اعلام داشته و خواستار توقف اجرای احکام محمود بهشتی ک و علی اکبر باغانی و بررسی مجدد پرونده این دو عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان شده است.

معلمان خواستار آزادی اسماعیل عبدی هستند. معلمان خواستار پایان یافتن امنیتی کردن آموزش و پرورش هستند.

متن بیانیه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان سراسری کشور را در زیر میخوانید.

بیانیه‌ی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور

با گذشت حدود دودهه از شکل‌گیری تشکل‌های صنفی فرهنگیان، این تشکل‌ها برای آگاه‌نمودن فرادستان کشور در جهت ایجاد تغییر مطلوب در نگرش آن‌ها به نهاد تعلیم‌وتربیت از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند. در تمام این سال‌ها، فرهنگیان برای بیان مطالبات برحقی چون اجرای نظام واقعی پرداخت هماهنگ حقوق، اجرای اصل سی‌ام قانون‌اساسی و… از تمام ابزارهای قانونی استفاده کرده‌اند. جای تأسف است که همه‌ی این تلاش‌های قانونمند در این سال‌ها نتوانسته است تغییری شایسته در نگرش حاکمیت، نسبت به نهاد تعلیم‌وتربیت ایجاد کند.

بی‌توجهی دست‌اندرکاران به نظام تعلیم وتربیت، موجب نامناسب ماندن وضعیت آموزش‌وپرورش و منزلت و معیشت فرهنگیانِ شاغل و بازنشسته گردیده است، به‌گونه‌ای که هرسال معلمان و دانش‌آموزان شرایط سخت‌تری را نسبت به قبل تجربه می‌نمایند.

واقعیت‌های زندگی و مشکلات اقتصادی معلمان و بی‌تفاوتی مسئولان، فرهنگیان را وادار نموده است که بر خلاف میل باطنی و به‌منظور تأمین حداقل‌های یک زندگی آبرومندانه، حق‌شان را زمزمه و درنهایت فریاد کنند.

در این سال‌های متمادی، تشکل‌های صنفی فرهنگیان برآمده از اراده‌ی جمعی معلمان کشور، به‌دور از هرگونه وابستگی به جریان‌های قدرت و فارغ از هرنوع سیاسی‌کاری، صرفاً برای به‌دست آوردن حقوق مادی و معنوی وصنفی فرهنگیان تلاش نموده‌اند. آنچه مایه‌ی تاسف می‌باشد این است که نه‌تنها متولیان امر و آنان که بر اریکه قدرت تکیه زده‌اند، صدای اعتراض معلمان را نشنیده‌اند بلکه در هر دوره به‌نوعی در فروکاستنِ قدر و منزلت فرهنگ و فرهنگی نقشی به‌سزا ایفا نموده‌اند و این بی‌توجهی به نظام آموزشی، تمامی زیر ساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور را به چالش کشیده است.

نمایندگان معلمان در تشکل‌های صنفی در زمان حاکمیت دولت نهم و دهم تحت شدیدترین فشارهای نهادهای امنیتی دولتی بودند. آن دولت به‌جای شنیدن صدای عدالت‌خواهی فرهنگیان و دفاع از ایشان، نمایندگان معلمان را با اتهاماتی ساختگی مورد مجازات قرار داد.

اما در دولت یازدهم که با وعده‌ی برچیدن فرهنگ امنیتی از عرصه‌ی فرهنگ بر اریکه‌ی اجرایی کشور تکیه زد، نه‌تنها از حجم برخوردهای امنیتی کاسته نشد، که شدت بیشتری گرفت.

بی‌تفاوتی دولت در صیانت از امنیت شغلی کارکنان خود باعث شد تا نهادهای فرادولتی به سخت‌گیرانه‌ترین شکل ممکن با نمایندگان معلمان برخورد نمایند و نهایتاً مقدمات صدور احکام سنگین قضایی علیه آن‌ها را فراهم آورند.

در این میان ورود و مواجهه‌ی نیروهای امنیتی سپاه‌پاسداران انقلاب‌اسلامی با اعتراضات صنفی جامعه معلمان که برخاسته از دغدغه تعلیم‌وتربیت این مرزوبوم و شرایط اسفبار تبعیض در بین کارکنان دولت است، سؤالاتی را در اذهان فرهنگیان کشور ایجاد کرده است:

١_ حرکت‌های اعتراضی معلمان در چه سطحی از اقدامات ضدامنیتی بوده که علی‌رغم اشراف نیروهای وزارت اطلاعات و عدم شکایت و تشکیل پرونده در این‌خصوص، قرارگاه ثارالله رأساً مبادرت به ورود در آن امر می‌نماید؟

٢_ درحالی که متعرضان به بیت‌المال و دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی و وام‌گیرندگان غیرقانونی از صندوق مالی آموزش‌وپرورش و فروشندگان دکل‌های نفتی و اختلاس‌کنندگان از بیت‌المال که جان و مال مردم و امنیت کشور و اعتبار جمهوری‌اسلامی را نشانه گرفته‌اند، یا در شغل خود ابقا شده‌اند و یا به محکومیت‌های ناعادلانه همچون؛ جریمه‌های چندصدهزار تومانی یا زندان‌های کوتاه‌مدت همراه با مرخصی محکوم می‌گردند، با چه استدلالی فعالیت صنفی نمایندگان معلمان اقدام علیه امنیت ملی تلقی می‌شود و با چه منطقی به حبس‌های طولانی محکوم می‌گردند؟

قضاوت در این مقایسه را به اذهان عمومی و در نهایت به تاریخ می‌سپاریم.

بازداشت اسماعیل عبدی در مقابل چشمان فرزندانش و زندانی‌کردن او و نسبت دادن اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ایشان و محمود بهشتی‌لنگرودی و علی‌اکبر باغانی و دیگر فعالان صنفی هیچ‌گاه مورد پذیرش جامعه‌ی فرهنگیان کشور نبوده و نخواهد بود. بدون شک این‌گونه اقدامات و اتهامات نخواهد توانست صدای حق‌طلبی منتقدان و معترضان را خاموش نماید، چرا که معتقدیم این حرکت حق‌طلبانه، معطوف به احقاق حقوق به‌عمد فراموش‌شده‌ی ماست و در صورتی که سیاست‌های فرادستان در حوزهٔ آموزش‌وپرورش همچون گذشته رویکردی تبعیض‌آمیز باشد و از حد وعده فراتر نرود، نباید انتظار آرامش از جامعهٔ فرهنگیان داشت.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور ضمن محکوم کردن شیوه بازداشت اسماعیل عبدی، بر استمرار فعالیت قانونمندتشکل‌های صنفی تأکید مجدد می‌نماید و از مقامات ذی‌ربط قویاً می‌خواهد با ورود به پرونده‌ی ایشان تمهیدات لازم را برای آزادی این فعال صنفی فراهم سازند.

این شورا ضمن اعتراض به احکام قضایی صادره علیه فعالان صنفی فرهنگیان و شیوه‌ی مواجهه ناعادلانه با حرکت‌های عدالت‌خواهانه معلمان، از مسؤلان قوه قضائیه می‌خواهد دستور توقف اجرای احکام آقایان باغانی و بهشتی‌لنگرودی را صادر و تمهیدات لازم برای برداشته‌شدن این احکام را فراهم نموده و بارقه‌ی امید به عدالت را در اذهان جامعه فرهنگیان روشن سازند. هم‌چنین با دستور رسیدگی مجدد بدون “رویکرد امنیتی” پرونده‌های این عزیزان را در مسیر عادی و برمحور عدالت قرار دهند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور

 

 

بین المللی

کره جنوبی – بزرگترین تظاهرات ضدّ دولتی در این کشور

مخالفان پارک گون هه، رئیس‌جمهوری کره جنوبی در شهرهای مختلف این کشور بزرگترین تجمع‌ خود را برگزار کرده‌اند. آنها خواستار استعفای رئیس جمهوری هستند.

خانم پارک که تاکنون دو بار رسما عذرخواهی کرده، به دخیل کردن یکی از دوستانش در امور کشور متهم است.

برگزارکنندگان این تجمع‌ها می‌گویند در سئول حدود یک میلیون و ٥٠٠ هزار نفر به خیابان‌ها آمده‌اند و در دیگر نقاط کره‌جنوبی هم حدود ٤٠٠ هزار معترض در تجمع‌های مختلف حاضر شده‌اند؛ پلیس جمع تجمع‌کنندگان در پایتخت، سئول، را حدود ٢٧٠ هزار نفر برآورد کرده است.

حدود ٢٥ هزار مامور پلیس مسئول حفظ نظم و امنیت این راهپیمایی بزرگ بودند که هنوز گزارشی از خشونت و درگیری در خلال آن منتشر نشده است.

اعتراض‌ها در کره‌جنوبی که از حدود ٤٠ روز پیش آغاز شده است، بزرگترین ناآرامی‌ها در این کشور پس از تجمع‌های دموکراسی‌خواهان در دهه ٨٠ است.

ماجرای سوء استفاده مالی و سیاسی چوی سون سیل، دوست صمیمی رئیس جمهوری کره‌جنوبی، در پنج هفته گذشته کره جنوبی را با بحرانی بی سابقه روبرو کرده است.

مقامات قضایی در کره جنوبی هفته گذشته اعلام کردند که به نظر آنها پارک گون هه، رئیس جمهوری کره‌جنوبی، خود نیز در پرونده فساد مربوط به چوی سون سیل، یکی از دوستان بسیار نزدیکش، در سوء‌استفاده از فرصت و امکانات دولتی دخیل بوده است.

لی یانگ ریول، داستان کل کره جنوبی، روز بیستم نوامبر گفته بود خانم پارک به عنوان “همدست” در این پرونده دست داشته است اما وی دارای مصونیت است.

به گفته مقامات قضایی به دلیل مصونیت رئیس جمهور، آنها نمی‌توانند اتهام رسمی علیه وی مطرح کنند. اما چوی سون سیل به طور رسمی متهم شده است.

خانم چوی دوست چندین ساله رئیس جمهور کره‌جنوبی، متهم است که به پشتوانه دوستی با رئیس‌جمهوری میلیون‌ها دلار از شرکت‌ها کمک مالی دریافت کرده است.

 

ترکیه -هزاران نفر در استانبول علیه اعمال خشونت بر زنان دست به تظاهرات زدند

در تظاهراتی که به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان در استانبول برگزار شد هزاران نفر مخالفت خود را با خشونت علیه زنان به نمایش گذاشتند. این شهر پیش‌تر شاهد تظاهراتی گسترده‌ای بود که حکومت را  ناچار به عقب‌نشینی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در تظاهرات استانبول در روز جهانی منع خشونت علیه زنان (٢٥ نوامبر ) بیش از ٢ هزار نفر با شعارهایی نظیر “ما مقاومت می‌کنیم” و “با مقاومت پیروز می‌شویم” شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان مشاهدات خود را در شبکه اجتماعی توئیتر با استفاده از هشتگ “تحت هر شرایطی مقاومت می‌کنیم” است به اشتراک گذاشتند.

زنان ترکیه پیش‌تر علیه یک طرح قانونی به‌پا خاسته بودند که که از سوی حزب حاکم “عدالت و توسعه” ارائه شده بود و باعث لغو مجازات برخی متجاوزان به دختران ‌می‌‌شد. تظاهرات گسترده مخالفان این طرح باعث شد که حکومت عقب‌نشینی و این طرح را دوباره بررسی کند.

 

آلمان – تداوم اعتصاب قدرتمند کارکنان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا

با شکست مذاکرات روز یکشنبه ٢٧ نوامبر میان اتحادیه خلبانان آلمان و شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، اعتصاب خلبانان ادامه می یابد.

به این ترتیب روز سه شنبه ٢٩ پروازهای کوتاه مدت و روز چهارشنبه٣٠ نوامبر پروازهای کوتاه و بلند مدت این شرکت تحت تاثیر اعتصاب خواهند بود. حدود ١٧٠٠ پرواز در این دو روز لغو می شوند.

طرفین دعوا، هر یک دیگری را مسئول شکست مذاکرات می دانند. مارتین لوتک، سخنگوی لوفت هانزا می گوید: “لوفت هانزا چند پیشنهاد به اتحادیه خلبانان داده است. مذاکرات دیروز همچنین می تواند شروعی برای گفتگوهای بعدی باشد. متاسفانه آنها مذاکرات را قطع کرده اند چون بر خواسته هایشان اصرار دارند و خواستار افزایش بیست درصدی دستمزد هستند که عملی نیست. دو روز دیگر برای تنبیه اعتصاب می کنند، این برای ما ناامیدکننده است.”

از سوی دیگر یورگ هاندورگ سخنگوی اتحادیه خلبانان آلمان شرکت هوایی را مقصر می شمارد و می گوید: “ما چهار سال است مشغول مذاکره هستیم. اگر لوفت هانزا می خواست می توانست در این مدت راه حلی روی میز بگذارد. بنابراین ما این اتهام را که حاضر به مصالحه نیستیم رد می کنیم. ما بارها و بارها سعی کرده ایم به جایی برسیم و دوباره شروع کرده ایم، با این وصف هنوز پیشنهاد قابل بحثی عرضه نکرده اند.”

در جریان اعتصاب چهار روز گذشته ٢٧٥٥ پرواز لوفت هانزا لغو و بیش از ٣٤٥هزار مسافر سرگردان شدند. تلاش شرکت لوفت هانزا برای یافتن راههای قانونی مقابله با اعتصاب، اتحادیه را به واکنش و ادامه اعتصاب واداشته است. این چهاردهمین حرکت اعتراضی کارکنان لوفت هانزا از سال ٢٠١٤ تاکنون است.

شرکت لوفت هانزا حاضر شده است در دو مرحله به افزایش ٤/٤ درصدی حقوق خلبانان اقدام کند اما خلبانان تاکنون با این پیشنهاد موافقت نکرده اند.

 

آمریکا – افزایش جرایم برخاسته از نفرت در پی پیروزی ترامپ

یک گروه برجسته حقوق مدنی در آمریکا می گوید که در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات تقریبا ٩٠٠ مورد آزار را ثبت کرده است.

این گروه دو گزارش را درباره آزارهای برخاسته از نفرت منتشر کرده است.

“اس پی ال سی” به همراه نمایندگان اتحادیه های آموزگاران و سایر گروه های حقوق مدنی این مساله را تشریح کرد که چگونه شعارها و اقدامات آقای ترامپ بر جامعه آمریکا اثر گذاشته است.

این گروه با بررسی شبکه های اجتماعی و گزارش های خبری و همچنین دریافت مستقیم گزارش آزارها، این نتایج را منتشر کرده است.

این سازمان گفت: “آقای ترامپ باید مسئولیت آنچه در حال وقوع است را به عهده گیرد. و نفرت و تعصب را قویا رد کند.”

آنها در گزارش خود، تحت عنوان “ده روز بعد”، صدها مورد حمله به اقلیت ها – از جمله خشونت و ارعاب – که بعضی از آنها را مستقیما به پیروزی غیرمنتظره ترامپ در روز ٨ نوامبر مرتبط می دانند ذکر کرده اند.

مارک پوتوک از مقام های ارشد این گروه می‌ گوید: “بخش خیلی بزرگی از این جرایم مستقیما به کمپین ترامپ مرتبط است به این معنی که دیوارنوشته ها یا کلماتی که فریاد کشیده شده از ترامپ یاد می کند.”

براساس این گزارش در موارد متعدد به سیاهپوستان گفته شده که به عقب اتوبوس بروند، که یادآور سیاست های دوره جدایی نژادی در ایالات جنوبی است.

در این گزارش آمده است که کلمات “فقط سفیدپوست ها” و “ملت ترامپ” روی دیوار کلیسایی که عمدتا مورد استفاده مهاجران بود ثبت شد و در یک مورد یک مرد همجنسگرا از اتومبیلش بیرون کشیده شد و مهاجم فریاد زد “رئیس جمهور می گوید می توانیم همه شما را بکشیم.”

این گروه در گزارش دوم خود تحت عنوان “پس از انتخابات، پدیده ترامپ” از ١٠ هزار مسئول آموزشی نظرسنجی کرد و دریافت که ٩٠ درصد آنها شاهد تاثیر منفی آنچه “پدیده ترامپ” می خواند در مدارس خود بوده اند.

 

هلند – پارلمان به ممنوعیت پوشش برقع و نقاب‌ رای داد

پارلمان هلند قانون ممنوعیت پوشش برقع و نقاب در مکان‌های عمومی را تصویب کرد. زنان مسلمان می‌توانند در صورت نقض این قانون تا ٤٠٠ یورو جریمه شوند. مخالفان می‌گویند این قانون آزادی دینی زنان مسلمان را محدود می‌کند.

پارلمان هلند پس از ماه‌ها بحث و گفت‌وگو قانون ممنوعیت پوشش برقع را تصویب کرد. به گفته‌ی خدیجه عریب، رئیس پارلمان هلند، اکثریت نمایندگان به قانون ممنوعیت پوشش کامل زنان در مکان‌های عمومی رای مثبت دادند. حال این قانون باید از نظر سنای این کشور نیز بگذرد.

ائتلاف لیبرال‌های راست و سوسیال‌دمکرات‌ها از چهار سال پیش قانون ممنوعیت پوشش برقع و نقاب در مکان‌های عمومی را اعلام کرده بود. مخالفان استدلال می‌کردند که این ممنوعیت آزادی دینی زنان مسلمان را محدود می‌کند.

شمار زنانی که در هلند همیشه از پوشش کامل استفاده می‌کنند، تنها بین ١٠٠ تا ١٥٠ نفر تخمین زده می‌شود.

این قانون هم پوشش برقع و هم نقاب را شامل می‌شود. طبق این قانون پوشش برقع و نقاب در ساختمان‌های دولتی، وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس و قطار، مدارس و بیمارستان‌ها ممنوع خواهد بود. سرپیچی از این قانون می‌تواند با جریمه‌ای نقدی تا ٤٠٠ یورو همراه باشد.

 

آمریکا – تظاهرات برای افزایش حداقل دستمزد

هزاران نفر در سراسر آمریکا روز سه شنبه ٢٩ نوامبر برای درخواست افزایش حداقل دستمزد به ساعتی ١٥ دلار تظاهرات کردند. ­ کارکنان رستوران ها، پیمانکاران فرودگاه ها و رانندگان تاکسی صبح روز سه شنبه در تجمعی موسوم به جنبش “مبارزه برای ١٥ دلار ” در نزدیکی خیابان وال استریت تجمع کردند.
تجمعات دیگری نیز در­ شیکاگو، لس­ آنجلس، فورت لودردال و­ فلوریدا برگزارشد که­ کارکنان بخش های زیادی مانند بخش بهداشت و سلامت و خدمات منزل در این تجمعات حضور یافتند.
در این تجمعات به ویژه کارکنان خدمات فرودگاه ها،  کارکنان نظافت هواپیما و انبار داران فرودگاه های بزرگ این کشور مانند شیکاگو، لس آنجلس حضور داشتند. این جنبش افزایش حداقل دستمزد و حقوق صنفی در سال ٢٠١٢در بخش فست فود آغاز شد و به دیگر بخش ها گسترش یافت.
این جنبش پیش از این به افزایش تدریجی حداقل دستمزد در برخی از بخش ها و بعضی ایالت های آمریکا از جمله ایالت نیویورک دست یافته است.