احسان فتاحي -نامه يك روزنامه نگار ايراني به دو پرزيدنت افغان(عين ،غين)

نامه يك روزنامه نگار ايراني به دو پرزيدنت افغان(عين ،غين)

باسلام واحترام


پس از تحيات وسلام خدمت آقايان «اشرف غنی» رئیس جمهورمحترم و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، جسارت این جانب را مورد عفو قرار داده و با دیده اغماض و بزرگواری به عرایض این جانب بنگرید. اخبار ها ي صحت گونه خايي به گوش مي رسد كه دولت شما نسبت به پذيرش وبرگشت 150000 مهاجران افغان كه در آلمان يا در كشوري ديگر در اروپا به سرمي برند را تاييد وإمضاء نموده ايد
همانطور كه مستحضن هستيد شما دو نَفر در سال ۱۳۹۳ که با طرح ادعاهای تقلب گسترده در انتخابات، با میانجیگری جان کری وزیر خارجه آمریکا تن به توافق بر سر تشکیل حکومت وحدت ملی داديد.
وبا وعدهاي فراوان به قدرت رسيد آيا از خود پرسيده ايد تا بحال ؛ از كدام يك از وعده هايي كه داده ايد به نتيجه اي مطلوب رسيديد در آن ؛ يا فقط همانند سران رژيم اسلامي ايران وعده هايي توخالي داده ايد به ملت !!!
قرار بود بر اساس موافقتنامه تشکیل حکومت وحدت ملی، قدرت سیاسی بین هردو تیم انتخاباتی به صورت ۵۰-۵۰ تقسیم شود، ولی حالا مقام‌های نزدیک به شما آقای عبدالله می‌گویند که سهم تیم او بسیار کمتر از میزان تعیین شده است.
عاليجنابان اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله هرچه سریعتر به اختلافات خود پایان دهيد و بر اساس قانون اساسی ، حکومتی در افغانستان بوجود آوريد که پاسخگوی مردم باشند
از حکومت وحدت ملی بيش از دو سال مي گذرد اما مردم افغانستان از وعده هاي شماکاری ندیدند، تمامي جوانان به کشورهای بيرون از افغانستان در اثر بیکاری ونا امني سفر میکنند هیچ خوبی ندیدن جز انتحار و انفجار، وشما هم جز، دزدی چه کرده ايد برای مردم؟ ”
شما مي دانيد جناب پرزيدنت
افزایش جنگ ناامنی، بیکاری، مشکلات اقتصادی، و اعلام برخی کشورهای اروپایی برای پذیرش مهاجرین از عوامل اساسی در سال 2015 میلادی بود. ودر هم اكنون در سال 2016 ادامه دارد که باعث شد صدها هزار افغان کشور را ترک كرده و راهی کشورهای اروپایی شوند.

جناب “عبدالله” شما در برگشت دادن آبرومندانه مهاجرین تاکید کرده ايد و همچنان افزوده ايد که در جریان دیپورت خدمات و تسهیلات لازم تا کابل به آنها فراهم مي كنيم . شما تاکیدكرده ايد که مقدار معین پول نقد نفر حدود 700 “يورو” به مهاجرین و مقدار 12000 :يورو” هر نفر به جنابعالي آقاي “عبدالله” رئيس اجرایه جهت مصرف بالای مهاجران توسط اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده .

مردم ،شدیداً به این توافق و دستاوردهای جلسه فوق اعتراض کرده اند و آن را خیانت آشكارا در حق مهاجرین مي دانند . همه این زدو بندها و توافقات را مغایر قانون اساسی افغانستان مي دانند . این جلسات خودسرانه و تصمیم گیریهای مهم و حیاتی در باره موضوع مهاجرین در تضاد با اصل 102 قانون اساسی افغانستان مي باشد و این تصمیم گیریها فقط باید از طریق مجلس نمایندگان اتخاذ شود نه کسي دیگر!!!
وسؤال من ازشما دو مسؤل بلند پايه افغانستان اين مي باشد كه چه وقت شما ها مي خواهيد از سلطه آمريكا وغربي ها وجمهوري اسلامي ايران بيرون آمده وخود كفا شويد ؟؟؟
چرا كشور افغانستان را به صلح وصفا وآمنيت وآرامش وانسانيت بدوراز آشوب وفرقه گرايي وپيشرفت تبديل نمي كنيد.فراموش كرده ايد كه استقلال ژاپن با كشور افغانستان در يك زمان اتفاق افتاده
بلاخره شماها چه موقع ميخواهيد كشور افغانستان را اصلاح كنيد ؟؟؟

هزاران نفر از پناهندگان افغانستاني كه تمام دارايي هايشان را به فروش رسانيده تا به محلي امن برسند و با وجود تمام خطرات و سختي ها خودشان را به آن كشورها رساندند.
بنده خود كه در اروپا تمامي اين مشكلات را مشاهده نمودم براستي سخن گفتن در مورد پناهجويان به نوبه خود نياز به جلسات ومقالات وبررسي هاي مهم دارد تا كه به نتيجه مطلوبي رسيد.

آيا از خود پرسيده ايد كه با چه رويي به اين مهاجران نگاه مي كنيد
اين مهاجران پول نميخواهند بلكه امنيت وآرامش وامكانات ميخواهند
شما چه امنيت وامكاناتي را براي كشور حاصل كرده ايد كه مهاجران افغان با دلي خوش به كشورباز گردند.
فرزندان شماها در بهترين كشورهاي جهان در حال خوش گذراني مي باشند اما شما نمي خواهيد اين مهاجريني كه با سخت ترين مشكلات خودرا به اروپا رسانده اند در آرامش وآسايش باشند.
لذا اينجانب احسان فتاحي به عنوان يك روزنامه نگار وفعال حقوق بشر ايران از شما خواهشمندم نسبت به توافق نامه ها وقوانين بين المللي كه در قبال پناهجويان امضاء مي كنيد توجه داشته باشيد.
با این كه بارها شماری از تحلیلگران سیاسی هشدار داده اند که اگر رهبران حکومت نتوانند از تجربه ناکارایی هایشان بیاموزند، با چنین وضعیت فاصله میان مردم و حکومت بیشتر از حال خواهد شد و بقای حکومت را با خطر جدي روبه رو خواهند کرد.
اميدوارم با نوشتن اين نامه ؛ بنده حقير توانسته باشم صداهاي اين مهاجرين را كه با سختي ومشقت وبا پاي پياده در جنگل ها ودرياها وشهرها وكشورهاي مختلف ده ها مرز را پشت سر گذاشته اند به گوش شما سردمداران حكومتي رسانيده باشم.

در آخر آرزومندیم جامعه مدنی وسازمانهای مدافع حقوق بشر یکی از وظایف های انساني خود را در قسمت مدافع مهاجرین مظلوم انجام دهند تا این دیدگاه دوگانه اتحادیه اروپا درقسمت مهاجرین مظلوم افغانستان توجه جدی صورت گیرد اتحادیه اروپا بخصوص آلمان که محور اصلی مهاجرین است مطابق به قوانین بین المللی برای مهاجرین افغان مانندمهاجرین سایر کشورهای دیگر توجه نموده وزمینه را برای کسانيكه از خون ملت مظلوم افغانستان به نفع خویش معامله می نمایند جلوگیری نماید.
با آرزوی موفقيت براي ملت شريف افغانستان.

احسان فتاحي
١٢شهريورماه١٣٩٥