اتحاد سوسیالیستی کارگری – رژیم اسلامی مایه شرم بشریت

رژیم اسلامی مایه شرم بشریت

پلیس شیراز گروهی از مهاجران افغانستان را تحت عنوان “مکشوفات کلانتری شیراز” در قفسی به نمایش گذاشتند. سرها در گربیان گرفته با چشم بندهای شرمساری، آنها بجرم پناهنده شدن و فرار از سایه سیاه جنگ و داعشیان در افغانستان و خسته از فرسنگها راهپیمایی برای یافتن محلی امن روانه ایران شدند. رژیمی اسلامی که خود یک داعش بقدرت رسیده در سال 1357 در ایران است؛ حکومت ضد بشری که برای بقا و ادامه حکومت ننگین اش از انجام هیچگونه سرکوب و جنایتی ابایی ندارد؛ رژیمی که شهروندانش را از هر ملیتی و بخاطر مطالبات برحقشان بجرم “اختلال در امنیت ملی” تحقیر، زندان، شکنجه و اعدام میکند. مردم و کارگران ایران همراه با پناهندگان افغانستان، هر دو توسط رژیم اسلامی سرکوب میشوند. کارگران مهاجر افغانستان بخشی جدایی ناپذیر از طبقه کارگر ایران هستند، هم سرنوشت اند و فقط با متشکل شدن میتوانند رژیم اسلامی را که ستون ارتجاع در منطقه است از قدرت ساقط کنند و به این همه بی حقوقی و جنایت پایان دهند.

واضح است که یکی از سیاستهای حاکمان سرمایه ایجاد فضای نژادپرستی و خارجی ستیزی در میان ملیت های مختلف است تا این توهم را در افکار عمومی ایجاد کند که مهاجرین افغانستان مسبب بیکاری کارگر ایرانی هستند و از این انشقاق بتواند سودهای میلیاردی بحسابهای بانکی خود واریز کنند. پناهندگان افغانستانی که از بیحقوق ترین انسانها در ایران اند و کارفرماها از آنها بیگاری می کشند، بخشی از طبقه کارگر ایرانند و باید از تمام حقوق و مزایای پناهندگی و کاری بطور برابر با شهروندان ایرانی برخوردار باشند. در طول این 37 سال حکومت ننگین این رژیم، همیشه ما شاهد بیحقوقی و تحقیر و زندان و اعدام نه فقط ایرانیان بوده ایم بلکه شاهد بیحقوقی و اذیت و آزار کارگران افغانستانی بوده ایم. در طی تمام این سالها ما شاهد بوده ایم که کودکان آنان از رفتن بمدرسه محرومند، در بسیاری از مناطق ایران حق سکونت و کار ندارند، خانواده هایشان بدون در نظر گرفتن میزان مهارت و تحصیلات مجبورند بکارهای سخت و خطرناک با کمترین دستمزد و بدون بیمه تن دهند تا بتوانند لقمه نانی بر سر سفره خالی خانواده شان بیاورند.

اما این رفتار شرم آور جمهوری جنایتکار اسلامی ایران، تحقیریست آشکار بر حرمت و کرامت انسانهایی که برای فرار از شرایط ناامن افغانستان و برای یک زندگی بهتر به وحوش داعشی ایران پناه آورده اند که بویی از انسانیت  نبرده اند. این عمل فاشیستی جمهوری سرمایه اسلامی علیه مهاجرین افغانستان محکوم است.

نابود باد رژیم جمهوری اسلامی!

زنده باد همبستگی و اتحاد کارگران!

کمیته اجرایی اتحاد سوسیالیستی کارگری

14 سپتامبر 2016